Brugt Honda VTR1000 SP-1?
Fra : Mads Pedersen

Dato : 21-04-06 17:12

Hej til jer alle!

Overvejer at købe en brugt SP-1
Ville bare lige høre om der er nogen,som har nogle erfaringer med sådan en
maskine?
Er det en cykel at købe brugt? eller skulle man hellere finde en ny Aprillia
RSV Mille? Prisen er jo ca den samme?
Den honda jeg kigger på har kun gået ca 5000 km.

Fra : F.Sander

Dato : 21-04-06 18:33

Hej
Motor / kvalitets messigt er den fin, men den er 'for' tung-lidt træg
styrende i forhold til andre gode V2, men når den er vejet ned / portet /
2i1 og med en optimeret affjedering ( som er dens svaghed ) er den meget fin
og kan på bane føjle sta. R1 / GSX100 ( ihvertefald dem fra starten as
00-02 ) jeg kender den dog kun fra bane-dage mm og ikke fra landevej, men
´har 3-5 tyske venner med SP1/2.

scroll lidt ned til 2002 på denne side http://www.honda-rc51.de/ det er den
jeg har kørt / lånt nogle gange i 2003/4.

--
Mvh. Finn Sander.
Honda RC30 fordi livet er for kort til Suzuki,

Fra : Morten dahl

Dato : 21-04-06 23:20

"F.Sander" <rc30@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> 00-02 ) jeg kender den dog kun fra bane-dage mm og ikke fra landevej, men

Nu er det jo sådan med en SP1/2 at det var honda´s SBK håb, og som naturlig
følge er der ikke en eneste del på den cykel der ikke kan udskiftes med en
HRC del..

Den er imho som en usleben diamant i std. version. den har potentiale som
bare faen (tilbage ved det med HRC) men det koster det samme som diamanter..

Den kan bringes op på et niveau der stadig den dag idag er yderst
konkurrence dygtigt,og her snakker jeg ikke kontra std. cykler, men
frontrunners i eks IDM SBK, men det koster

Snakker vi til gadekørsel, hvor ingen af dagens cykler bliver brugt i
nærheden af potentialet, ja så er snakken en helt anden.

Her skal du gå efter udseende, hvordan du sidder, kvaliteten behøver vi
næppe komme ind på da den er sædvanlig honda niveau.

Så er det den du kan lide, og den du sidder godt på, så køb den, og pas godt
på den. for det bliver en klassiker.

> scroll lidt ned til 2002 på denne side http://www.honda-rc51.de/ det er
> den jeg har kørt / lånt nogle gange i 2003/4.

Blærerøv /heldige asen men at bringe hans cykler ind i sammenligningen
med dødelige std. cykler er vist helt forkert eller hvad??

Durbahnn er manden der ikke gør tingene på den nemmeste måde, men som regel
den bedste. i mange tilfælde har han viderudviklet på HRC designs, med
heldigt udfald.

Så at sammenligne hans maskiner med std udstyr er vist ikke helt fair hva
Finn?? (men det vidste du jo nok så udemærket )

--

Morten Dahl

Fra : F.Sander

Dato : 22-04-06 09:16

> [...]
>
> Så at sammenligne hans maskiner med std udstyr er vist ikke helt fair hva
> Finn?? (men det vidste du jo nok så udemærket )

´Nej selvfølgelig ikke, det er en meget GOD maskine, men jeg ved ærligt talt
ikke hvordan den er i forhold til RSV' - den får ihvertefald meget gode
karakter....i mange blade de sidste 2-3 år, jeg tror affjedringen er bedre
på Italieneren.

Men igen Honda' er billig at arb. på / rep. - men i det tyske har det knebet
meget med at få dem solgt de sidste to år, og der mange 'nye' SP2 ( også
1')..men det gør ikke cyklen dårligere - så hvis prisen er rigtig så er det
et godt valg. ( kommer ikke i tyskland som 06 cykler, så det er nok slut )

Jeg var mulehår fra selv at skifte mine cykler ud med SP1' i 04, meeenn
lageret af resvdele til de nuværende var for stort ( ville ikke holde
pengene hjemme på det / havde så ikke råd )

PS- kan jeg fortælle at PT er der solgt over 200stk airbox' til SP, da det
sammen med en god 2i1 giver 6-8HK på baghjulet....

FS

Fra : Henrik

Dato : 22-04-06 20:49

Mads Pedersen wrote:

> [...]

> RSV Mille? Prisen er jo ca den samme?
> Den honda jeg kigger på har kun gået ca 5000 km.

Aprilia . . . helt klart Aprilia.
Jeg stod også og skulle vælge mellem SP1 og en ny Aprilia RSV Mille, og
jeg har aldrig fortrudt et sekundt
Men jeg har også en svaghed for Italienere

(p.s. det er Rotax der laver motoren til RSV Mille)

Mvh.
Henrik