sammenpresning af fjeder - hvordan +
Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 20-04-06 20:27

Hej,

Jeg skal ordne mine støddæmpere bagest og skal derfor presse fjederen
sammen så jeg kan fjerne den "brik" der holder den på plads. Men
hvordan presser men den sammen uden brug af det special værktøj man
kan købe - er der nogen der har et fif.

På forhånd tak, Malnitz

Fra : Richard

Dato : 20-04-06 21:05

malnitz@yahoo.dk wrote:

> [...]
> sammen så jeg kan fjerne den "brik" der holder den på plads. Men
> hvordan presser men den sammen uden brug af det special værktøj man

Tre flade spændebånd af god kvalitet kan klare selv en meget hård fjeder
på en Koni til XJ1100, ved jeg af erfaring

Vælg dem tilpas lange - stor øD om du vil - at De gaber over så tilpas
mange vindinger, at du får sammentrækning nok, til at kante brikken ud,
ca. 1-1½ cm skal du regne med.

Læg gummi eller tape på vindingerne under spændebåndene, så de ikke ridser
lak/chrom. Spændebåndene kan nemlig ikke undgå at skride nogle mm til
siden under sammenspændingen, selv om du monterer dem vinkelret på
vindingerne. Er du med?

Alt. kør ud til Agusta-Klaus og lad ham ordne dem med sit dertil
indrettede spændeværktøj

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 21-04-06 10:50

Hej Richard,

Jeg har lige fået en idet hvordan man nemt gør det.

Man monterer de kendte plastic strips - tre styk som i din
spændebåndsløsningen - på fjederen, mens den er monteret på mc'en.
Så beder man konen (en fed nabo eller alle vejens børn) om at sætte
sig op og derved komprimere fjedrene, mens man selv strammer stripsne.
Efterfølgende afmonterer man.

Tak for din inspiration.

Malnitz

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 16:29

malnitz@yahoo.dk skrev i meddelelsen
<1145613029.240853.126250@z34g2000cwc.googlegroups.com>...
Hej Richard,

>Jeg har lige fået en idet hvordan man nemt gør det.

>Man monterer de kendte plastic strips - tre styk som i din
>spændebåndsløsningen -

Nej man gør s.... ikke Sådan en plaststrips bliver "flydende" som en
elastik for så at springe, og det vil typisk ske når at Du har fingrene
imellem

mvh
Orla