SUK-PIV
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 18:36

Så samles en del af byens cykler foran Føtex Korsør til en fælles tur. Og
min cykel er igen på værksted for at løse det efterhånden gamle problem, med
cyklens ulyst til at bruge begge stempler. Hulk hulk hulk

Ja jeg har fået masser af tudekiks. Men de er helt bløde.

Men det sidste nye er at luft hullerne i karburatorerne var stoppet til
(vidste ikke at der var luft huller der), og dysserne ikke var ens, eller
dem der var specificeret i bogen. Skal det virkelig tage 3 værksteder for at
finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men det er surt. Men det forlyder
at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre
karburatorer fra 89 og senere.

Mange håbefulde sommerhilsner

Charlotte- Virago 750 fra 1985 (Japan)

Fra : Futte & Co.

Dato : 20-04-06 19:05

taarnborgvej snabel a gmail.com wrote:
> [...]

> finde ud af det? Ja det skal det åbenbart, men det er surt. Men det forlyder
> at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre

Sålænge der er håb ....... og ebay
Men kan værkstedet ikke ordne dine karburatorer når de nu har fundet ud
af hvad der er galt ?

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 20:21

Futte & Co. wrote:

> Sålænge der er håb ....... og ebay
> Men kan værkstedet ikke ordne dine karburatorer når de nu har fundet
> ud af hvad der er galt ?

Jo han arbejder på sagen, skulle have bestilt nye dysser, og vi håber at det
kan løse problemet, men det lyder næsten for nemt.... Hvis du ved hvad jeg
mener.

Charlotte

Fra : Brian

Dato : 21-04-06 09:02

Hej - Venter spændt på resultatet. Har en virago 1000 med næsten det samme
problem. Bar den får nok gas, kører den dog helt fint. Men skyder dog en del
retur

mv

brian
"taarnborgvej snabel a gmail.com" <taarnborgvej snabel a gmailcom> skrev i
en meddelelse news:4447c679$0$27617$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 09:46

taarnborgvej snabel a gmail.com > skrev i meddelelsen <4447c679$0$27617

> [...]
forlyder
>at mine problemer skulle være løst hvis jeg får fat i nogle andre

Det er rigtigt at Yamaha ikke altid har været lige heldig med
karburatorvalg, TR1 kom aldrig rigtigt til at fungere, XZ550 var intet
mindre end en katastrofe, men at XV750 skulle have generelle problemer har
jeg nu ikke hørt.

Derimod er mange Mikunikarburatorer ødelagt af mekanikere uden følelse i
fingrene De små tomgangsblandinsskruer har en meget tynd spids/konus for
enden, og skrues spidsen hårdt i bund, så knækker den af. Herefter er
karburatoren lige til lossepladsen, der findes ingen måde til at få den
afknækkede spids lirket fri af karburatorhuset. Er det mon det mekanikeren
hentyder til ved at sige "stoppede luftkanaler" :-/

mvh
Orla