Karburator synchrotester købes :-)
Fra : Morten Steen

Dato : 20-04-06 18:29

Hej Alle

Er der nogen herinde som lige ved hvor jeg kan købe den billigste og bedste
karburator synchro tester, naturligvis til fornuftige penge. Alternativt er
der nogen herinde som har en lettere brugt de kunne være interesseret i at
sælge.

Mvh
Morten

Fra : Futte & Co.

Dato : 20-04-06 18:58

Morten Steen wrote:
> Hej Alle
>
> Er der nogen herinde som lige ved hvor jeg kan købe den billigste og bedste
> karburator synchro tester, naturligvis til fornuftige penge.

08-010 i mc nøglen. Kan ses her hvis du ikke har papirudgaven
http://mcnyckeln.maxmc.se/ side 482 har et par stykker til priser fra
416,-

> Alternativt er
> der nogen herinde som har en lettere brugt de kunne være interesseret i at
> sælge.

Kunne du ikke nøjes med et leje eller låne tilbud fra en der har købt
Eller måske tilmelde dig til skruekomsammen på sy'sjælland

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : tb

Dato : 20-04-06 19:05

og hvis du ikke er til kviksølv (det er JEG ikke), så kig på www.louis.de

Fra : Carl Dragert

Dato : 20-04-06 19:49

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> og hvis du ikke er til kviksølv (det er JEG ikke), så kig på www.louis.de

Du skal helt klart anskaffe en Morgan Carbtune, http://www.carbtune.com/

Carl Dragert

Fra : Steen Thomasberg

Dato : 20-04-06 20:42

"Carl Dragert" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> Du skal helt klart anskaffe en Morgan Carbtune, http://www.carbtune.com/

Enig! Jeg har haft stor glæde af min.

Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-06 21:29

"Steen Thomasberg" <steen"REMOVE"@thomasberg.biz> writes:

> "Carl Dragert" <a@b.c> skrev...
>>

> Enig! Jeg har haft stor glæde af min.

Ditto, bestilt direkte fra siden koster den omkring 550,-.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-04-06 07:42

> Ditto, bestilt direkte fra siden koster den omkring 550,-.

Enig en Morgan Carbtune, http://www.carbtune.com/ er sagen og kan holde til
"klubværkstedsbrug" (dvs vold) i årevis.

Ind i kampen. De billige synkroniseringsvæktøjer jeg har set med ure har
været meget unøjagtige. Prøv at stuille dem lige i øjet, og byt så rundt på
slangerne. Så er de ude at tur igen . Jeg har også fået tømt et kviksølvs
synkroniseringsvæktøj for kviksølv . Næh du. Carbtune, det spiller!

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Morten Steen

Dato : 21-04-06 08:12

Vil det sige, at den der carbtune ikke skal efterfyldes med kviksølv, som de
billige instrumenter skal? Men de er vel noget mere skrøbelige end dem med
ure? Jeg har set at når jeg har været på værkstedet bruger de dem med ure,
og der har det da været ok.

Med haynes i hånden kan det jo ikke gå helt galt

/Morten
XJ600S Diversion '00

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:44487ea4$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Molnit

Dato : 21-04-06 08:16

Morten Steen skrev:
> Vil det sige, at den der carbtune ikke skal efterfyldes med kviksølv, som de
> billige instrumenter skal?

   2 ting... der er ikke kviksølv i, og det er ikke et billigt instrument.

Men de er vel noget mere skrøbelige end dem med
> ure? Jeg har set at når jeg har været på værkstedet bruger de dem med ure,
> og der har det da været ok.

   Hmmmm, Lydmuren, Dot-e, bruger ikke dem med ure... jeg har endnu ikke
set et værksted som bruger urene... og Lydmurens elektroniske er absolut
den fedeste.

> Med haynes i hånden kan det jo ikke gå helt galt

   Hmmm... hvis instrumentet ikke måler så man kan stole på det, hjælper
bogen ikke :(

--
VH
Lars Molnit

Fra : Morten Steen

Dato : 21-04-06 08:48

Ved bikes and parts benytter de et med ure, og de har justeret min et par
gange og det har været ok.

Men jeg kan da godt være noget interesseret i Carbtune II, så den tror jeg
såmend at jeg vil bestille.

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 09:28

Molnit skrev i meddelelsen <444886cb$0$15792$14726298@news.sunsite.dk>...

>og Lydmurens elektroniske er absolut
>den fedeste.

RS 286-692 + et minimum af elektronik, så kan det ikke gøres mere nøjagtigt
Så kan Du jo selv vælge hvordan at Du vil udlæse.

Og med kun én føler har man et genialt instrument til en V2'er.

mvh
Orla

Fra : Molnit

Dato : 21-04-06 11:12

Orla Pedersen skrev:

> RS 286-692 + et minimum af elektronik, så kan det ikke gøres mere nøjagtigt
> Så kan Du jo selv vælge hvordan at Du vil udlæse.
>
> Og med kun én føler har man et genialt instrument til en V2'er.

   Hmmmm, RS 286-664 og så lidt elektronik, og man har en feeed
tædningsadvancer til MZ projektet. så kan man justere tændingen ud fra
rpm, belastning, bankesensor osv. med MegaSquitt controlleren.

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-04-06 12:46

> [...]

Jeg har fundet data på denne, det ser interessant ud.
Lidt flere oplysninger om købssted, pris, samlet konstruktion, erfaring
- please -

Carl Dragert

Fra : Molnit

Dato : 21-04-06 13:27

Carl Dragert skrev:
> "Molnit" <news@molnit.com> wrote in message
>
> Jeg har fundet data på denne, det ser interessant ud.
> Lidt flere oplysninger om købssted, pris, samlet konstruktion, erfaring
> - please -

   RS-online.dk

   253Kr. + moms. + fragt.

   lidt ledninger + lidt krympeflex + et multimeter = simpel konstruktion.

   Ingen erfaringer endnu :) .... meeeeeeeen, måske kom man til at købe en
ved en fejl.

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 16:47

Molnit skrev i meddelelsen <4448afe0$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>...

> Hmmmm, RS 286-664 og så lidt elektronik, og man har en feeed
>tædningsadvancer til MZ projektet. så kan man justere tændingen ud fra
>rpm, belastning, bankesensor osv. med MegaSquitt controlleren.

Jeg har ikke nogetsteds kunne få oplyst om absoluttrykssensorerne kan bruges
til vacuum :-| Differenstryk kan, det har jeg testet. Nu mangler jeg lige at
teste på "fie", slangerne blev belejligt trukket da al klædningen alligevel
var taget af, og afslutter nu "kortsluttet" under sædet. Ja-ja, jeg skal nok
komme igang

mvh
Orla

Fra : TA

Dato : 25-04-06 21:55

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:44489bf1$0$27524$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> RS 286-692 + et minimum af elektronik, så kan det ikke gøres mere
nøjagtigt
> Så kan Du jo selv vælge hvordan at Du vil udlæse.

Det lyder som en rigtig god ide med en elektronisk vacuum-måler, der kan
tilsluttes et almindeligt multimeter. Egentlig er det jo ikke nødvendigt at
måle det absolutte vacuum særlig præcist - der kræves blot, at vacuum'et er
ens på karburatorerne.

--
TA

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 21-04-06 08:49

> [...]
> med ure? Jeg har set at når jeg har været på værkstedet bruger de dem med

Hej Morten

Der er ikke kviksølv i carbtune. Prøv lige at se lidt på hjemmesiden før du
udtaler dig om dem. De er overhovedt ikke skrøbelige! Man kan få nogle med
ure der er ret gode, men de koster over 1000kr, desuden er de tit ikke
dæmpet særlig godt.

Det er almindelig høflighed her i gruppen at svare under det man citerer og
skære så meget som mulig væk af det oprindelige indlæg, uden at meningen
forsvinder. Grunden til dette er at man ikke behøver at læse hele strengen
for at kunne følge med i en tråd, men at man via et enkelt indlæg kan få en
forståelse for hvad det handler om. Der er nogen der stadig har modems, og
derfor er det er fordel at "spare" på pladsen ved at skære unødig tekst væk.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Morten Steen

Dato : 21-04-06 08:58

Hej Jens

Jeg spørger, for der er åbenbart nogen herinde som kender væsentligt mere
til denne slags instrumenter end jeg. Og jeg har altid lært, at der findes
ikke nogen dumme spørgsmål, men det er åbenbart ikke gældende herinde eller
hvad? Og jeg har læst på deres hjemmeside, og der skriver de umiddelbart
(jeg kan sagtens ha' over set det) ikke noget om hvad der er der i.

Fair nok, det er hermed taget til efterretning.

/Morten

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-04-06 12:42

"Morten Steen" <mstone@wospost.dk> wrote in message
> [...]
> eller hvad? Og jeg har læst på deres hjemmeside, og der skriver de
> umiddelbart (jeg kan sagtens ha' over set det) ikke noget om hvad der er

På carbtune står:
"It doesn't use any liquids. It has columns of stainless steel that float
through guides to indicate the vacuum. ".

Der stilles mange dumme spørgsmål! Jeg har selv fyret nogle stykker af i
tidens løb
Man skal blot lade være med at blive fornærmet over svarene - for så ruller
bolden.

Her er lidt god læsning
http://www.usenet.dk/netikette/

mvh
Carl Dragert

Fra : Morten Steen

Dato : 29-04-06 15:51

Hey All

Så er Carbtune II'en bestilt. Så det er jeg noget spændt på.

/Morten

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:44487ea4$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Molnit

Dato : 21-04-06 08:14

Futte & Co. skrev:

> Kunne du ikke nøjes med et leje eller låne tilbud fra en der har købt
> Eller måske tilmelde dig til skruekomsammen på sy'sjælland

   :) Ja, det ser ud til vi skal tage det i flere omgange snart :) fuldt
hus osv. Nå, må se at finde pris, dato osv. og så lige en lille huske
liste til de service folk vil lege med.

   Jo, det er en Morgan Carbtune jeg bruger, det ved man dur :)

Fra : CL

Dato : 21-04-06 09:06

"Morten Steen" <mstone_deletethis_@wospost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste karburator synchro tester, naturligvis til fornuftige penge.
> Alternativt er der nogen herinde som har en lettere brugt de kunne være

Hej prøv ebay der er der tit noget guf til en billig penge.
(Fik en original Honda for ca. 350 kr. og det spiller.se dk.binaer.morter)
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Buffi

Dato : 21-04-06 10:14

Morten Steen wrote:
> Er der nogen herinde som lige ved hvor jeg kan købe den billigste og bedste
> karburator synchro tester, naturligvis til fornuftige penge.
I den lidt finere ur-afdeling har louis.de tilbud på 4 Boehm ure:

http://louis.de/shop/shop_dispatch.php?article_context=search&searchterm=10034104

mvh Erik

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 23-04-06 14:43

"Morten Steen" <mstone_deletethis_@wospost.dk> wrote:

Hvis man kun har to cylindre kan det gøre ganske billigt:

Køb fem meter gennemsigtig plastikslange med en indvendig diameter,
der passer til studserne (typisk omkring 4-5 mm).

Bøj slangen på midten og monter den som et U på en træliste (omkring
en meter lang er fint).

Hæld noget motorolie i slangen, så olien står 50-70 centimeter op i
hver side. Det kan være svært at undgå luftbobler, men hvis man banker
på slangen med en skruetrækker - og eventuel har varmet olien op i
forvejen - kan man lokke luften ud.

Når olien er i ligevægt, monterer man hver ende af slangen på hver sin
indsugnings-studs, starter motorcyklen og justerer.
Man justerer simpelthen synkroniseringsskruen til olien står stille -
altså ikke 'kravler op' i den ene side og ned i den anden.

Simpelt, billigt og - så vidt jeg kan vurdere - ganske præcist!

--
mvh Kåre