montering af pinlock i shoei hjælm
Fra : Simon Viftrup

Dato : 19-04-06 21:29

Hej

Jeg ville til at montere det medfølgende pinlock visir i min nyindkøbter
SHOEI RAID II, men stoppede op da jeg kom til: "Bend the original visor
carefully until it becomes flat..."
Kan det passe at det stive plastik visir virklig kan bøjes ud så det bliver
helt flat?
Jeg tør ikke rigtigt rive i det - det virker helt forkert!

Hvad skal jeg forøvrigt vaske det medfølgende visir og pinlock visiret i?
I det medfølgende materiale virker det som om man virkelig skal være
forsigtig!

MVH
Simon

Fra : Peter

Dato : 19-04-06 21:45

"Simon Viftrup" <svif@phys.au.dk> wrote in message
> [...]
> bliver helt flat?
> Jeg tør ikke rigtigt rive i det - det virker helt forkert!

Jeg har monteret Pinlock visir på en AGV og en Schuberth hjelm, og det har
ikke været et problem at bøje dem ned så de ligger flat. Jeg har lagt dem på
et håndklæde for ikke at ridse dem.

> Hvad skal jeg forøvrigt vaske det medfølgende visir og pinlock visiret i?
> I det medfølgende materiale virker det som om man virkelig skal være
> forsigtig!

Jeg bruger varmt vand. Du skal iøvrigt være forsigtig med pinlock visiret.
Det er ikke ridsefast som hjelmens visir.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Kent Magnussen

Dato : 20-04-06 10:51

Simon Viftrup skrev:
> Hvad skal jeg forøvrigt vaske det medfølgende visir og pinlock visiret i?
> I det medfølgende materiale virker det som om man virkelig skal være
> forsigtig!
Jeg tror faktisk, at det er vigtigere, hvad du bruger til at tørre det
med. Det skal helst være et blødt og rent viskestykke. Eller tilsvarende
stof.

--
Mvh.

Kent

Fra : Anders Majland

Dato : 20-04-06 11:54

> Jeg tror faktisk, at det er vigtigere, hvad du bruger til at tørre det
> med. Det skal helst være et blødt og rent viskestykke. Eller tilsvarende
> stof.

Det kan ihvertfald nemt ridses - og det gælder også mit ridsefaste nolan
visir....

Mit problem er primært at de 2 lag plastik glider lidt mod hinanden og
dermed ridser hinanden. På den måde har jeg "ødelagt" 2 sæt viser/pinlock...
Næste gang jeg monterer et pinlock vil jeg sikre det ved f.eks at klæbe den
øverste kant fast med isolerbånd eller lign....

/A

Fra : Niels B

Dato : 20-04-06 18:35

> [...]
> bliver helt flat?
> Jeg tør ikke rigtigt rive i det - det virker helt forkert!

Da jeg monterede pinlock i min Raid II var jeg også nervøs for at bøje
visiret, så jeg nøjedes med blot at flade det en lille smule ud. Ved at
montere pinlock'en i hvert hjørne, kunne det nemt og elegant "svuppes" på
plads - og det virker fint, så jeg går ud fra at denne metode er lige så god
som hvis visiret blev fladet helt ud ... (jeg har lavet en fin lille
forklaring, der måske viser det lidt bedre - se bare her):

Før: Visir => ( ) <= Pinlock (monteret i de to fæstningspunkter på
visiret)

"svup!"

Efter: Visir => (( <= Pinlock (sidder nu monteret som det skal)

--
Niels B
Suzuki GSX400E - pt. på operationsbordet :-/

Fra : Jan Pedersen

Dato : 21-04-06 10:06

Jeg købte for et par uger siden en ny shoei raid ii. Jeg monterede pinlock
på samme svup metode, da jeg også var lidt nervøs for at rette visiret helt
ud. Men dette var en nem måde, som klart kan anbefales.

PS. 10 for den flotte acsii illustration :)

/Jan

Fra : frølårsraketten

Dato : 27-04-06 13:15

> PS. 10 for den flotte acsii illustration :)
>
> /Jan

jeg gi'r 9 for ASCII-illustrationen....Pierre ;o}