/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GL 650 - Går ikke godt ved ca. 5000 omdrej~
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 19-04-06 04:46

Som sagt i en tidluigere tråd - Det er ikke statoren, der jo er et CX 500
problem.
Kabuaratorerne er tømt et par gange - Det hjalp meget! - Og jeg har hældt
sprit på tanken.
Problemet med udsættere begyndere ved ca 4200 omdrejninger, og fortsætter
til ca. 6000, hvor det forsvinder igen.
Det dukker tilsyneladende op når den bliver varm - Med varm menes normal
drift.
Det er både gal ved delvist åben kabuarator og helt åben - Altså ved stabil
ca. 100 kmt. og accelleration.
Jeg har skiftet tændrør og -hætter.

Min tanke er, at det er et sted i tændingssystemet den går galt, og ikke
kabuaratorer (Både mellem og fuld gas?).
Jeg skifter tændkabler i dag - Det er nemt, og så kan de udelukkes.

Men er der nogen der kan sige 'Min 650'er gjorde liugesådan, og det var...'

Med venlig hilsen

Edvard Korsbæk



 
 
Arne Lorenzen (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 19-04-06 20:33

Edvard Korsbæk skrev den 19 apr 2006 i
news:4445b25c$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Som sagt i en tidluigere tråd - Det er ikke statoren, der jo er et CX
> 500 problem.
> Kabuaratorerne er tømt et par gange - Det hjalp meget! - Og jeg har
> hældt sprit på tanken.

Hvorfor så ikke fortsætte med at antage det er et karbureringsproblem?

> Problemet med udsættere begyndere ved ca 4200 omdrejninger, og
> fortsætter til ca. 6000, hvor det forsvinder igen.
> Det dukker tilsyneladende op når den bliver varm - Med varm menes normal
> drift.

Det er altså varmeafhængigt - hvilke elektriske komponenter påvirkes af
varme? Hvilket måske ellers kunne lede tanken hen imod en tidligere
reparation, hvor toppen var af den?

> Det er både gal ved delvist åben kabuarator og helt åben - Altså ved
> stabil ca. 100 kmt. og accelleration.¨

Igen: Karburering?
Ikke at jeg, i modsætning til andre, har særlig meget forstand på de dele, så
ville jeg checke indsugningsgumserne, blive sikker fravær af evt. vand eller
snuller i tanken, måske andet der har med karburering at gøre, for eksempel
snuller der har samlet sig i karbsene et eller andet sted.

[klip]

> Jeg skifter tændkabler i dag - Det er nemt, og så kan de udelukkes.

Og det hjalp?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
// Da vi går tilbage, siger jeg:"Han får lært noget om motorcykler inden han
får *det* skruet rigtigt sammen." Bill ler. "Ja. Og det er den bedste måde
at lære det på" //

Edvard Korsbæk (19-04-2006)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 19-04-06 21:45

>> Det er både gal ved delvist åben kabuarator og helt åben - Altså ved
>> stabil ca. 100 kmt. og accelleration
[SNIP]
Omdrejningsbestemt og ikke belastningsbestemt - derfor tror jeg ikke rigtigt
på kabuaratorer.
Men i mangel af bedre, og da det ubestrideligt er rigtigt at det hjalp at
køre en masse benzin igennem dem må jeg hellere få dem skilt helt ad.
Som så ofte før
Tak for hjælpen
Edvard



Arne Lorenzen (22-04-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 22-04-06 08:05

Edvard Korsbæk skrev den 19 apr 2006 i
news:4446a14b$0$47040$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

>>> Det er både gal ved delvist åben kabuarator og helt åben - Altså ved
>>> stabil ca. 100 kmt. og accelleration
> [SNIP]
> Omdrejningsbestemt og ikke belastningsbestemt - derfor tror jeg ikke
> rigtigt på kabuaratorer.
> Men i mangel af bedre, og da det ubestrideligt er rigtigt at det hjalp
> at køre en masse benzin igennem dem må jeg hellere få dem skilt helt ad.

Gad vide om historien ender her....
Eller om vi andre dødelige må få del i din nu fortættede visdom om, hvorfor
en ældre GL 650 ikke kører så godt over 5000 o/m ?

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Arne Lorenzen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 10-06-06 22:29

Arne Lorenzen skrev den 22 apr 2006 i
news:Xns97AD5D1C1F05alonospamdkfritidmot@62.243.74.162:

[klip]

>> Omdrejningsbestemt og ikke belastningsbestemt - derfor tror jeg ikke
>> rigtigt på kabuaratorer.
>> Men i mangel af bedre, og da det ubestrideligt er rigtigt at det hjalp
>> at køre en masse benzin igennem dem må jeg hellere få dem skilt helt
>> ad.
>
> Gad vide om historien ender her....
> Eller om vi andre dødelige må få del i din nu fortættede visdom om,
> hvorfor en ældre GL 650 ikke kører så godt over 5000 o/m ?

Kan så efterfølgende oplyse at problemet blev endeligt løst ved at skifte et
oliedruknet luftfilter. Olien i filteret skyldtes formodentligt at Gléren
havde været nede på siden og hvile sig lidt efter et hærværk.

Altså et karbureringsproblem, right? ,-)

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

TA (20-04-2006)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 20-04-06 02:18


"Edvard Korsbæk" <Edvardudenspam@bb-soft.dk> wrote in message
news:4445b25c$0$47051$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> <snip>
>
> Problemet med udsættere begyndere ved ca 4200 omdrejninger, og fortsætter
> til ca. 6000, hvor det forsvinder igen.
> Det dukker tilsyneladende op når den bliver varm - Med varm menes normal
> drift.

Jeg kender ikke din mc i detaljer, men det kunne godt lyde som om,
udsætterne optræder hvor motorens moment - og dermed fyldningen - er størst.
Kombineret med varmeproblemet kunne det godt skyldes en defekt tændspole,
der ikke kan give levere tilstrækkelig spænding, når den bliver opvarmet.

--
TA



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste