Texas 200 ccm klone
Fra : fbm

Dato : 18-04-06 20:51

Texas sætter som bekendt deres klistermærker på kinakram

også på denne nye mc

http://www.texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=639

Men hvad mon kinaproducenten hedder, den må kunne fås billigere i det
originale mærke

Hvad tror i om en sådan kineser ? den ser frisk ud

vh Flemming

Fra : Ivar

Dato : 18-04-06 21:40

fbm skrev:

> Men hvad mon kinaproducenten hedder, den må kunne fås billigere i det
> originale mærke

Du kan starte med at bladre igennem her:
http://chinasuppliers.alibaba.com/search/products/motorcycle.html

Der 4643 "motorcykler" fra Kina. Start evt. med at finde en
med samme motor.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-06 04:42

"fbm" <spam@nej.dk> wrote in news:Qqb1g.194$1s1.31@news.get2net.dk:

> [...]
> originale mærke
>
> Hvad tror i om en sådan kineser ? den ser frisk ud

Jeg fik lige øje på dette :

• Frihøjde: 1200 cm ??
• Ydelse: 11 kW - 8000 omdr/min,
• Max ydelse: 14 kW - 6000 omdr/min

De er måske ikke helt enige om hvilken ydelse den har ?

Fra : Molnit

Dato : 19-04-06 07:38

fbm skrev:
> [...]
> originale mærke
>
> Hvad tror i om en sådan kineser ? den ser frisk ud

   Til den pris, kan man få en GS500 som holder værdien bedre, og er
laaaaaaaangt mere frisk.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-04-06 09:38

Jeg synes jeg har set en magen til med "Lifan" på tanken.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Molnit

Dato : 19-04-06 09:45

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Jeg synes jeg har set en magen til med "Lifan" på tanken.

   Ja, MIC'en... den kostede også deropaf, men det var sidste forår der
var billeder af den.

Fra : Molnit

Dato : 19-04-06 10:24

Molnit skrev:

> Ja, MIC'en... den kostede også deropaf, men det var sidste forår der
> var billeder af den.

   Nå, ja... efter sigende, så for Texas sine maskiner fra den mest
elendige af fabrikkerne derover. De kina importøre som mener det seriøst
vil ik røre de modeller med en ildtank, og derfor at f.eks. MIC'en
hurtigt forsvandt igen, da den var så elendig at kinabike nærmest var
for godt til at kalde den.

Fra : Søren L

Dato : 19-04-06 16:52

Jeg har lige fået den nye Touring Nyt (3/2006), hvor i de anmelder kinesere
under et, dvs en generel anmeldelse. De siger også at det er en langt bedre
"investering" at købe en brugt Suzuki GS500 / Kawasaki ER500 eller ligende.
Touring Nyt nævner bl.a. følgende problemer:

* Dårlig Lakering (ofte kun på den synlige side)
* Dækkene livsfarlige (skal altså straks bruge penge på andre dæk
* Diverse bolte mangler, plus ingen spændskiver brugt (alt skal altså
efterspændes)
* Enorm hyppig Service = Enorm dyrt (ved 300 km, 1000km, 2000km, 3000km osv)
* Stort værditap på kort tid
* Udpræget brug at jern istedet for aluminium
* Stor motor viberation = sovende hænder

Det er ikke for at skræmme folk fra at købe en kineser, tror bare man vil
være bedre stillet med at bruge samme beløb på en brugt maskine af et kendt
mærke, hvorved man også vil eliminere en stor del af værditabet, og få en
maskine som er brugbar i flere år.

Mvh Søren