Ansvar-/kaskoforsikring
Fra : Søren

Dato : 18-04-06 11:22

Jeg vil nok gerne have fat i en ny 1100 ccm om nogle år, men jeg "gider"
ikke betale så meget for en kasko. For et par år siden kom jeg af med min
bil og jeg har p.t. ikke noget køretøj, så jeg overvejer om det vil være en
ide at købe f.eks. en 125 eller 250 ccm motorcykel og kun få
ansvarsforsikring på den og på den måde køre forsikringen ned, så den er til
at betale om nogle år. Jeg bor p.t. i København men vil ikke have motorcykel
stående udenfor herovre, så jeg vil sætte den i en garage i Jylland.

Jeg kan få en forsikring til omkring 16.000 nu for en brugt 1000 ccm men jeg
forventer at købe en ny 1100 Blackbird om nogle år, så jeg vil tro at
forsikringen vil være over 20.000 hvis jeg skulle have den nu. Hvis jeg
f.eks. har en billig ansvarsforsikring i 3-5 år, så kan det vel gøres
væsentligt billigere hvis man f.eks. dermed er elite-MC?

Hvis jeg venter 3-5 år med at få en MC, vil min bilforsikring så stadigt
kunne flyttes med over således, at jeg ikke skal starte helt forfra? Det kan
min gamle bilforsikring nu og jeg har dermed 6 års ancinitet og jeg TROR at
den frafalder i løbet af et år eller to, hvis ikke jeg får et nyt køretøj.

Fra : n.stoustrup@stofanet~

Dato : 18-04-06 12:26

Hej Søren,

Jeg har forhørt mig hos GF, mht. at overføre anciennitet fra en bil
man engang havde. Deres politik er at efter 3 år, uden køretøj
bliver ens anciennitet slettet og man skal starte forfra. De kan i
øvrigt forsikre alt under 999ccm til ca. 2400 årligt i ansvar. Så
det er da en billig måde at få nogle forsikringspoint på.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-04-06 14:02

"n.stoustrup@stofanet.dk" <n.stoustrup@stofanet.dk> writes:

> De [gf] kan i øvrigt forsikre alt under 999ccm til ca. 2400 årligt i
> ansvar.

Det afhænger vist lidt af bopæl.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : KS

Dato : 18-04-06 12:29

klip------
125 eller 250 ccm motorcykel og kun få
> ansvarsforsikring på den og på den måde køre forsikringen ned

Korrekt - det er måden at gøre det på!

> [...]
at
> den frafalder i løbet af et år eller to, hvis ikke jeg får et nyt køretøj.

- Dette er meget forskelligt fra selskab til selskab. Undersøg dine
muligheder, hos forsikringsselskaberne!

/Ken
Hornet '04

Fra : Anders Majland

Dato : 18-04-06 14:28

> 125 eller 250 ccm motorcykel og kun få
>
> Korrekt - det er måden at gøre det på!

Hos GF skiller man ved 175ccm - alt derunder er billigere i ansvar end en
knallert.

En billig ældre mc og et par gode låse ... Og så kan du have glæde af den i
dagligdagen.

Sådan noget som en 125/150ccm leonardo er imho et fint bykøretøj og jeg har
fornyligt set en i DBA til 12kkr

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm