/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
kronrørslejer - GS500
Fra : Tom Nielsen


Dato : 17-04-06 22:16

Hejsa,

Efter at være kommet hjem fre en herlig påskeferie blev det tid til at lufte
cyklen (GS500 '99)

Dog skulle den lige gøres klar, og efter at have strammet kæde, skiftet
luftfilter og tændrør og ellers gennemgået tjeklisten fra Haynes opstod der
et problem.

Styret ville næsten ikke dreje, men efter at hive lidt hårdt i det kom der
liv i det (har stået opstaldet siden okt)

Hmm - efter at have motioneret styret til siderne en 20-30gange var det
bedre, men styret hakker stadig i det.
Der er 3 hak, et i midten, og så ved ca 1/4-1/3 udslag til både højre og
venstre.
Underligt - jeg mener bestemt ikke der var noget lign. da den blev sat i
vinterhi.

Efter at have googlet lidt, vil jeg gætte på at det er kronrørslejerne der
trænger til en udskiftning.
Kan det være andet ? er det andre ting jeg kan tjekke.

Er det nemt at skifte, eller bør jeg sende den en smut på værkested, og hvad
skal man forvente i arbejdstimer ?

pft.
Tom

--
www.ellebryg.dk



 
 
Armand (17-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-04-06 22:56

Tom Nielsen skrev:
> >
> Styret ville næsten ikke dreje, men efter at hive lidt hårdt i det kom der
> liv i det (har stået opstaldet siden okt)
> Hmm - efter at have motioneret styret til siderne en 20-30gange var det
> bedre, men styret hakker stadig i det.
> Der er 3 hak, et i midten, og så ved ca 1/4-1/3 udslag til både højre og
> venstre.
> Efter at have googlet lidt, vil jeg gætte på at det er kronrørslejerne der
> trænger til en udskiftning.
> Kan det være andet ?

Nej! Diagnosen er over 99%!

> Er det nemt at skifte, eller bør jeg sende den en smut på værkested, og hvad
> skal man forvente i arbejdstimer ?

Egentlig er det det nemme og billige man burde få lavet hos mekanikeren
og det sværere/dyrere at man skulle lave selv :-/

Kronrørslejerne er teknisk enkle at komme ind til, så selvom vejen er
lidt lang (forhjul+forskærm+teleskoper+styr+kronrør afmonteres i nævnte
rækkefølge med en stabil klods under motoren) er det ikke indviklet.
Afmonteringen af det nederste leje på hhv. kronrørsakslen og inde i
kronrøret kan dog være krakilsk og kræve fikumdik og specialværktøj
(varme til dét på akslen og en lang skarpkantet dorn til ringen inde i
kronrøret)

Men ryg blot på!

Spørg evt. din mekaniker hvad hán skal have for operationen, det er en
klassisk udskiftning, som han må kunne give et præcist overslag på - men
billigt bliver det sikkert ikke :-/

--
aRMAND.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste