|
| Tysk neddrosling... Fra : Martin Christiansen |
Dato : 17-04-06 18:54 |
|
Hej med jer.!
Jeg overvejer at udskifte min ZXR 750 '89 til en '91 importeret fra
Tyskland.
Men så vidt jeg husker er tyske mc'ere neddroslet til 100 hk... Nogle der
ved hvordan dette er gjort, og om det er rimeligt nemt at ændre..?
Venlig hilsen
Martin
| |
Matthias H Matthiess~ (17-04-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 17-04-06 20:33 |
|
"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
news:4443d626$0$150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej med jer.!
>
> Jeg overvejer at udskifte min ZXR 750 '89 til en '91 importeret fra
> Tyskland.
>
> Men så vidt jeg husker er tyske mc'ere neddroslet til 100 hk... Nogle der
> ved hvordan dette er gjort, og om det er rimeligt nemt at ændre..?
>
>
>
> Venlig hilsen
>
> Martin
>
Det bør fremgå af den tyske registreringsattest hvordan den evt. er droslet.
Hilsen Matthias
| |
Jan Pedersen (19-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan Pedersen |
Dato : 19-04-06 12:03 |
|
Jeg har netop hentet en kawasaki i tyskland, der var neddroslingen i form af
en spændeskive lignende skive der sad i kaburatorerene som ændrede hullet i
luft indtaget fra 36mm til ca. 10mm... De skulle blot pilles ud og vola, en
forandring fra 34hk til 100hk :)
nemt og hurtigt... Jeg havde også frygtet at strålespidserne var boret op så
jeg skulle ud og købe nye osv.
mvh Jan
"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote in message
news:4443ed78$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4443d626$0$150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hej med jer.!
>>
>> Jeg overvejer at udskifte min ZXR 750 '89 til en '91 importeret fra
>> Tyskland.
>>
>> Men så vidt jeg husker er tyske mc'ere neddroslet til 100 hk... Nogle der
>> ved hvordan dette er gjort, og om det er rimeligt nemt at ændre..?
>>
>>
>>
>> Venlig hilsen
>>
>> Martin
>>
> Det bør fremgå af den tyske registreringsattest hvordan den evt. er
> droslet.
> Hilsen Matthias
>
| |
CL (20-04-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 20-04-06 01:08 |
|
"Jan Pedersen" <janrp@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:44461928$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg har netop hentet en kawasaki i tyskland, der var neddroslingen i form
> af en spændeskive lignende skive der sad i kaburatorerene som ændrede
> hullet i luft indtaget fra 36mm til ca. 10mm... De skulle blot pilles ud
> og vola, en forandring fra 34hk til 100hk :)
>
> nemt og hurtigt... Jeg havde også frygtet at strålespidserne var boret op
> så jeg skulle ud og købe nye osv.
>
Husk lige at tjekke dysestørelsen også, da det lille hul,
sandsynligvis gør at der er monteret større dyser.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
Jan Pedersen (20-04-2006)
| Kommentar Fra : Jan Pedersen |
Dato : 20-04-06 11:51 |
|
Hm, det forklarer måske det høje benzin forbrug. Var nede på 9.16km/l i
påsken.
Men den kører ellers fint. Det kan den måske også med for store dysser?
Jan Pedersen
"CL" <ddd@ddd.dd> wrote in message
news:4446d0e7$0$927$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jan Pedersen" <janrp@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:44461928$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Jeg har netop hentet en kawasaki i tyskland, der var neddroslingen i form
>> af en spændeskive lignende skive der sad i kaburatorerene som ændrede
>> hullet i luft indtaget fra 36mm til ca. 10mm... De skulle blot pilles ud
>> og vola, en forandring fra 34hk til 100hk :)
>>
>> nemt og hurtigt... Jeg havde også frygtet at strålespidserne var boret op
>> så jeg skulle ud og købe nye osv.
>>
>
> Husk lige at tjekke dysestørelsen også, da det lille hul,
> sandsynligvis gør at der er monteret større dyser.
>
> --
> H
> Carsten Larsen
> CBR 1K DUAL
>
| |
CL (20-04-2006)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 20-04-06 14:28 |
|
"Jan Pedersen" <janrp@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:444767e4$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hm, det forklarer måske det høje benzin forbrug. Var nede på 9.16km/l i
> påsken.
>
> Men den kører ellers fint. Det kan den måske også med for store dysser?
>
>
> Jan Pedersen
>
Ja men den kører noget bedre med den rigtige størrelse.
Så hvis der er original potte på = org Dyser
(hvis du vil være sikker så få den på bænk)
Anden potte = på bænk.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL
| |
|
|