Pudseklude
Fra : Søren L

Dato : 17-04-06 18:15

Hej.

Lige et hurtigt spørgsmål.

Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

Mvh Søren

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-04-06 18:48

Søren L wrote:
> [...]
>
> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
> bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

jeg bruger bare de alm. multiklude/karklude, når de har været vasket 1
gang er de fine bløde, og jeg synes ikke de ridser.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Peter

Dato : 17-04-06 18:51

"Søren L" <s.laustsen@webspeed.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål.
>
> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
> bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

Klude klippet af gamle bomulds t-shirts eller sweatshirts er glimrende.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : AW på ZRX

Dato : 17-04-06 18:51

> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
> bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

Siden hvornår er gamle sokker og t-shirts blevet uegenet til pudseklude ?

Allan

Fra : Søren L

Dato : 17-04-06 18:56

Det jeg også tænker på er om det skal være af 100% bomuld eller 100%
polyester ?

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 17-04-06 20:25

Søren L wrote:
> Det jeg også tænker på er om det skal være af 100% bomuld eller 100%
> polyester ?
Bomuld!!
> "Søren L" <s.laustsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Og sådan en hvid undertrøje i noget kraftigt bomuld er rigtig godt. Hvid
fordi du så kan se når kluden samler skidt op. Og så kan du undgå at ridse.

Fra : Hekto

Dato : 17-04-06 22:40

> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan
> man bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken)
> ?

Køb en pose twist! (ikke chokoladen!)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : AP Skovsen

Dato : 18-04-06 12:54

Hekto wrote:
> Køb en pose twist! (ikke chokoladen!)

Jeg har ellers hørt at twist er et restprodukt, og derfor kan indeholde
metalsplinter??

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Hekto

Dato : 18-04-06 13:16

AP Skovsen pretended :
> Jeg har ellers hørt at twist er et restprodukt, og derfor kan indeholde
> metalsplinter??

Der er en 'kvalitet' der består af opkartet
bomoldsstof i alle regnbuens farver, som måske
kunne tænkes at indeholde den slags.

Den hvis polér-twist man køber i poser har da
altid været OK?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : TA

Dato : 18-04-06 03:28

"Søren L" <s.laustsen@webspeed.dk> wrote in message

> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
> bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

Fx 'Turtle' Polerdug, som er fnug-fri, og som kan købes på mange
tankstationer og bilist-butikker etc.

Ofte er det rart med en fnug-fri klud fx ifm reparation af bremser etc.

--
TA

Fra : Gert Schlæger

Dato : 18-04-06 10:16

Søren L wrote:

> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
> bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

Mit gamle aflagte sengelinned bliver rykket i stykker til pudseklude -
såvel som aflagte T-shirts.

Jeg tror, at det SKAL være bomuld, men har intet videnskabeligt belæg for
denne tro.

Mch Schlæger

Fra : Dr.Enduro

Dato : 18-04-06 17:03

Søren L wrote:
> [...]
>
> Hvor kan man købe pudseklude som ikke ridser lakken, eller hvad kan man
> bruge som en "normal" husholdning har (igen uden at ridse lakken) ?

Jeg bruger alm. klude og vat, det dur.

--

Hilsen Jan

Fra : Esben

Dato : 18-04-06 18:06

hvis du skal være 10000 millioner % sikker på det ikke ridser. så
køb godt gammeldags vat!