> Takker for jeres indlæg, rart at drage fordel af jeres erfaring, i
> stedet
> for at gå ud og købe ét og så opdage at det ikke opfylder de
> forventninger - man har til det.
Det er nemlig ikke nok at frontvisiret er højt og bredt, aerodynamikken
skal være designet til maskinen.
Til Fazeren købte jeg et five-stars efter test i Motorrad (6/2004), hvor
de prøvede 10 forskellige "touringvisirer" på Fazeren (og 8 forskellige
på Hayabusa'en).
Motorrads konklusion var store forskelle, om five-stars :
"Windschutz: sehr gut.
Spürbar größter (in Höhe und Breite)
windgeschützter Bereich aller Probanden,
sogar die Schultern sind nahezu komplett
aus dem Wind; sowohl bei 100 als auch
160 km/h Reisegeschwindigkeit lässt
es sich wesentlich entspannter und kraftschonender
fahren"
og ingen turbulens af betydning. Jeg kan tilføje at vinden rammer på
hjelmen når man sidder oprejst, men at man sagtens kan krybe helt i ly
bag skærmen.
Peronligt kender jeg kun en anden maskine som giver ligeså god
beskyttelse ved høj fart, BMWs K1200.
Så du kan sikkert også finde et godt langturs visir til CBR'en. Desværre
ser de noget klodsede ud, se billeder i profilen
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623