CBR 1000 med "højt" frontvisir
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 17-04-06 10:31

Hej alle.
Da jeg skal køre langt (ca. 6000 - 8000 km) i sommer, vil jeg overveje at
sætte et højere frontvisir på CBR1000 CS 24 é ren, men kan ikke finde et
billede af hvordan det sen vil komme til at se ud med dette højere visir.
Kan nogen hjælpe?

John

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-04-06 11:27

"Kan nogen hjælpe?"

Det havde jeg på min CBR1000. Men det gav en del turbulens omkring hjelm.
Men det afhænger selvfølgelig bl.a. af din højde. Men et højere visir er
ikke altid lykken..

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 17-04-06 11:29

Ok, er 196 cm - hvilket er en del
Tænkte at det ville være en hjælp når man kører langt, ikke en ulempe.
Tak for dit "input"
Mvh John

Fra : CBR-DK

Dato : 17-04-06 12:24

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det afhænger selvfølgelig bl.a. af din højde. Men et højere visir er

Kan kun give Henrik ret.
Havde en (meget) kort overgang også monteret et højere kåbeglas men pillede
det hurtigt af igen efter et par ture (>100km) da der opstod en del
ubehagelig turbulens omkring hjelmen.

mvh. Kim - 192 cm - CBR1000F (SC24)

Fra : Michael Lyngeled

Dato : 17-04-06 13:04

> [...]
> Men det afhænger selvfølgelig bl.a. af din højde. Men et højere visir er

Jeg har et touring visir på min SC24, som faktisk er lavere end det
standard, da jeg lånte et standard fik jeg så så meget støj o min hjelm, at
jeg hurtigt satte det gamle på igen, og jeg har nu igen mindre støj, når min
hoved sidder ude i vinden

/Michael - CBR 1000F ´91 @ 84000 km

Fra : H&M

Dato : 17-04-06 19:18

> Det havde jeg på min CBR1000. Men det gav en del turbulens omkring hjelm.
> Men det afhænger selvfølgelig bl.a. af din højde. Men et højere visir er
> ikke altid lykken..

Har selv bøvlet med tubulens, støj.....

Man skal enten sidde ude i fri luft med hjelmen eller også helt i læ af
kåben, midt imellem vil der altid være tonsvis af støj.

Hygge

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 17-04-06 21:07

H&M skrev den 17 apr 2006 i

snup

> Man skal enten sidde ude i fri luft med hjelmen eller også helt i læ af
> kåben, midt imellem vil der altid være tonsvis af støj.

Right, og hvis man, helt i læ, sidder med for stor afstand fra kåben, slår
vinden sammen lige omkring hovedet på en = buffing. Sådan er det på min
DL650. Det er rimeligt afhjulpet med en lille ekstra indstillelig skærm på
topkanten af den originale skærm, der leder vinden mere opad. Helt godt er
det nu aldrig blevet.

Som her:
http://www.zweirad-grisse-
shop.de/sess/utn;jsessionid=154267ecc092da7/shopdata/smimages/14/detail_S990D
006G50SMO_250x330.jpg

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 17-04-06 14:14

Hej.
Takker for jeres indlæg, rart at drage fordel af jeres erfaring, i stedet
for at gå ud og købe ét og så opdage at det ikke opfylder de forventninger -
man har til det.
Thanks guyes
Mvh John

Fra : Steen E.

Dato : 17-04-06 16:14

> Takker for jeres indlæg, rart at drage fordel af jeres erfaring, i
> stedet
> for at gå ud og købe ét og så opdage at det ikke opfylder de
> forventninger - man har til det.

Det er nemlig ikke nok at frontvisiret er højt og bredt, aerodynamikken
skal være designet til maskinen.

Til Fazeren købte jeg et five-stars efter test i Motorrad (6/2004), hvor
de prøvede 10 forskellige "touringvisirer" på Fazeren (og 8 forskellige
på Hayabusa'en).

Motorrads konklusion var store forskelle, om five-stars :

"Windschutz: sehr gut.

Spürbar größter (in Höhe und Breite)
windgeschützter Bereich aller Probanden,
sogar die Schultern sind nahezu komplett
aus dem Wind; sowohl bei 100 als auch
160 km/h Reisegeschwindigkeit lässt
es sich wesentlich entspannter und kraftschonender
fahren"

og ingen turbulens af betydning. Jeg kan tilføje at vinden rammer på
hjelmen når man sidder oprejst, men at man sagtens kan krybe helt i ly
bag skærmen.

Peronligt kender jeg kun en anden maskine som giver ligeså god
beskyttelse ved høj fart, BMWs K1200.

Så du kan sikkert også finde et godt langturs visir til CBR'en. Desværre
ser de noget klodsede ud, se billeder i profilen

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : mlt

Dato : 18-04-06 18:02

> [...]
>
> Så du kan sikkert også finde et godt langturs visir til CBR'en. Desværre
> ser de noget klodsede ud, se billeder i profilen

Hej Sten.

Jeg synes nu ikke det ser så tosset ud med glasset du har eftermonteret. Det
passer jo i cyklens linjer og ligner absolut ikke en spånplade der er skruet

Jeg kan ikke rigtigt finde noget om five-stars via google... Har du evt et
godt link til deres produkter eller evt. en forhandler i DK?

* Med venstre fra styret *

Michael XJ600 - der drømmer om en ny FZ6S

Fra : Steen E.

Dato : 18-04-06 20:06

> [...]
> godt link til deres produkter eller evt. en forhandler i DK?
>
> * Med venstre fra styret *
>
> Michael XJ600 - der drømmer om en ny FZ6S

JF motorsport i Tyskland :

http://www.jfmotorsport.de/shop2k5/catalog/product_info.php?cPath=244_281&products_id=1955Hvis du vil have en kopi af test i Motorrad så send mig en mail--Steen E.http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623