Det var vand i kabuaratorerne.
Detalje - På min nås de fra hver side, og begge slangerne ender i venstre
side.
Tak for hjælpen!
Edvard
"Per" <perpunktumladingsnabelaemail.dk> skrev i en meddelelse
news:44433ebe$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Kære Armand!
>> Jeg ved godt at du er en af de mest vidende overhovedet på denne gruppe.
>> CX 500 har en ganske speciel konstruktion mht. strømforsyningen, hvor
>> stator og (vistnok) højspændingsspolerne er sammenbygget.
>> Dette medører, at en alt for traditionel fejl på CX 500 er en stator der
>> har opgivet ånden, og kun med meget besvær kan komme over ca. 5000
>> omdrejninger.
>> Et sted læste jeg, at man gik over til en konstruktion, hvor man skiller
>> statorens opgave som del af ladeapparatet fra tændingen i 1983, og
>> iøvrigt gik fra CDI tænding (Som min 650 ikke har) til transistortænding.
>> Dermed er statoren ude som tændingsfejlkilde, hvis min kilde er korrekt.
>> Andre hævder, at det er 650 cc CX'ere + Silvervings der ikke har denne
>> noget besværlige konstruktion.
>> Men jeg mangler en der kan bekræfte det.
>> Og du kan nemt have ret i at det er en særdeles god ting at kigge efter
>> vand i benzinen - DEt kan meget nemt tænkes at du kan have ret i det.
>
> Hej,
>
> Jeg kan så bekræfte for dig at din kilde er korrekt og at du aldrig vil
> opleve det problem som den "gamle" type CX500 med CDI har, da der ganske
> rigtigt i denne konstruktion er indbygget den primære strømforsyning til
> tændingsdelen. - Du kan glæde dig over at denne type er din cykel ikke
>
> Din GL'er har en "ren" generatordel, og det eneste den gør, er at levere
> strøm til strømforbrugere og ladning.
>
> Jeg vil tilslutte mig Armands forårs-syndrom. Har du evt. drænet
> karburatorerne? (en skrue i bunden af hvert svømmerhus - de begge nåes fra
> venstre side af cyklen)
>
> Vh. Per L. - CX-mand gennem årtier
>