Hjælp VF 400 F smider olie?
Fra : Carsten A

Dato : 16-04-06 09:50

Min kollega er desperat, han hentede sin VF 400 F fra vinterhiet i dag.
Da han kom hjem tapløb det ud med olielignende væske fra 1 af 3 slanger,
der går ned lige ved baghjulet bag motor, ca 1/4 ltrer der løbet ud.
Der var ikke der hvor han havde haft den stående.
Det skal siges at den har været til service inden den blev stillet væk i
vinterhi.
Kan der være røget en slange af, eller er der andre bud.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 16-04-06 10:33

"Carsten A" <carstennafjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinterhi.
> Kan der være røget en slange af, eller er der andre bud.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hmm.. uden det store kendskab til maskinen, er der noget der ikke er spændt
ordenligt ? Løber væsken ud af slangen eller er det løbet ned på siden af
slangen ? Se evt. efter hvor slangen løber hen, og se om man kan se noget..

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 10:51

Carsten A skrev:
> [...]
> vinterhi.
> Kan der være røget en slange af, eller er der andre bud.

Hvis det ér olie, kan det kun være bundudløbsslangen fra luftfilteret :-/
Ifald, så er det sikkert en one-off begivenhed, som dog bør holdes øje med!

De to øvrige slanger er formodentlig bensin-overløb fra tanken og
vand-afløb fra tankdækslets "brønd" :-/

--
Armand.

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 16-04-06 12:35

> [...]
> vinterhi.
> Kan der være røget en slange af, eller er der andre bud.

Hvad siger oliestanden i glasset?
Det kunne lyde som om det er en overløbsslange det kommer ud af.
Er der mon fyldt for meget olie på den?

Thomas
RF 600