transalp kører kun på en cylinder
Fra : Ib Tinning

Dato : 16-04-06 00:27

hej til alle jer derude på vej hjem her til aften begynte min transalp at
sætte ud på den ene cylinder så jeg stoppede og skiftede tændrør og sikrede
mig at der var knist og at den fik benzin men da jeg skulle de sidste 5 km
hjem kørte den stadig kun på den ene er der nogle der kan komme med at bud
på hvad der mon kan være galt så jeg kan få lavet min tro følgesvend så vi
kan nyde sommeren som er på vej

mvh Tinning

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 01:13

Ib Tinning skrev:
> [...]
> på hvad der mon kan være galt så jeg kan få lavet min tro følgesvend så vi

Du skulle vel ikke have været gået på reservetank kort forinden??

Ifald er vand i karbunaderne en typisk følge på denne årstid

--
Armand.

Fra : Ib Tinning

Dato : 16-04-06 12:01

jo det gjorde jeg så det må så dem vil jeg prøve at tømme

takker for svaret jeg skriver senere om det hjalp

Fra : Ib Tinning

Dato : 16-04-06 14:12

såblev karbunaderne tømt og det fik den til igen at kører på begge cylindere
men nu fatter jeg ikke hvorfor den så har mistet sit træk og evnen til at gå
i tomgang
håber at i der ude har nogle gode bud for mit hoved er tomt for ideer

Fra : Armand

Dato : 16-04-06 21:34

Ib Tinning skrev:
> såblev karbunaderne tømt og det fik den til igen at kører på begge cylindere
> men nu fatter jeg ikke hvorfor den så har mistet sit træk og evnen til at gå
> i tomgang

Stadig??

--
Armand.

Fra : Ib Tinning

Dato : 16-04-06 22:18

ja stadig så i morgen prøver jeg at rense karbunaderne

Fra : Armand

Dato : 17-04-06 00:39

Ib Tinning skrev:
> ja stadig så i morgen prøver jeg at rense karbunaderne

Du fik vist ikke prøvet om det hjalp at åbne tankdækslet!? - Prøv lige
dét før du skruer dybere!

--
Armand.

Fra : Ib Tinning

Dato : 17-04-06 11:16

her til morgen kørte jeg ind hvor jeg laver bil og mc hor der har jeg alt
mit værktøj .

skilte ad og rensede karburatorer og luftfilter og bensin hane og samlede
igen men det havde ikke hjulpet så undrende kørte jeg hjem ad men da jeg var
næsten hjemme slog den en bøvs og begyndte at køre som den plejer .
undrende kørte jeg mig en tur på 50 km hvor den opførte sig som den skal så
nu forstår jeg ikke en skid smiler

takker for hjælpen for denne gang og vender tilbage med mere om et par dage
hvis den stadig opføre sig ordentligt

grinende takkende Ib

Fra : Søren O.

Dato : 17-04-06 10:55

"Ib Tinning" <ib@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hvad der mon kan være galt så jeg kan få lavet min tro følgesvend så vi

Prøv lige at checke om begge gasspjæld sidder som de skal. Jeg har prøvet
det samme på min transalp. På Autobahn i Tyskland mistede den trækkraft og
kørte kun på den ene cylinder. Vi afmonterede tanken og fandt ud af at den
clip der holder nålen i gasspjældet var bøjet, således at nålen ikke fulgte
gasspjældets bevægelser, og at det var årsagen. Den blev rettet og spjældet
+ nål monteret igen. Din beskrivelse kunne minde om dette...

held og lykke
Søren O.
ex- transalp ejer

Fra : Søren Dahl

Dato : 18-04-06 22:45

Hej

Jeg tror ikke det har noget med omtalte at gøre, jeg tror nærmere det
er et tændig boks problem. Det drejer sig om de to bokse som sidder
under sædet. Man sidder dem simpelthne i stykker, og på et eller andet
tidspnkt bliver de mærkeligt. Hvis nu du får det samme problem i gen
med den ene cylinder, så prøve lige at skifte de to bokse om, og
skifter problemet cylinder har du løsningen. Jeg kender en som har
nogle til salg hvis det er det problem det drejer sig om -bare sig
til.

Mvh Søren

Fra : Søren Dahl

Dato : 18-04-06 22:47

Kom da ind på vores klubside www.honda-allroad.dk her kan du få alt om
alpen at vide, næste gang du får problemer med alpen spørg her - vi er
i alt 35 medlemmer som er aktive både med twin og alp - vi ses.

Mvh Søren

Fra : Ib Tinning

Dato : 19-04-06 15:29

nu har den virket i et par dage uden problemer så jeg håber at det var det
for denne gang men ser nærmere på klubsiden snarest

mvh Ib