Verner Jensen wrote:
>> - hvis det virkelig ikke var ment sådan, så se tidligere indlæg vedr.
>> kvalitetsforskel på Honda vs de andre og vedr. den evt. lidt længere
>> leveringstid på dele til ikke-oprindelig-danske Honda-modeller - de' ingen
>> problem, den
> Ups.. den fik jeg ikke - mener du at man ikke kan sammenligne de 2?
Ja da; generelt er Honda's kvalitet og finish meget bedre end Suz. et al.
Og typisk gør Honda mere ud af at siddeposition og køreegenskaber skal
passe en bredere sammensat gruppe kørere. Men læs endelig så mange
sammenlignende test af dine drømmemodeller, som du kan finde. Og tal med
kørere med samme fysik og preferencer vedr. køreegenskaber som dine egne -
det er i sidste ende det, der tæller
> Du har et indlæg pr. 9/4 - ang. leveringstider. Jeg læser dette indlæg
> således at der ikke er problemer med leveringstider, såfremt man vælger den
> korrekte forhandler. - er dette korrekt forstået?
Ihvertfald her i Kø'strup er Agusta Motor kendt for at være mere
forstående og hjælpsom, end de fleste andre og har da også fiche hejemme
til de fleste af de udenlandske. Men som Agusta-Claus selv siger: En
reservedels-fiche og evt. en værkstedshåndbog er en rigtig god ting at få
med - det har enhver dedikeret mc-kører alligevel, sikkert også sælgeren
af din
> Jeg skal læse din ovenstående kommentar således, at man skal holde fingrene
> fra Ikke-danske Hondaer?
Nej, slet ikke, man skal blot huske, at de ikke-danske kan være mindre
kendte på værkstederne og delene kan tage lidt længere tid at skaffe. Det
gælder også andre end Honda, i bedste fald. For i forhold til de fleste
andre leverer Honda ovenikøbet dele til ældre modeller flere år længere.
Selv har jeg to fra hhv '85 og '89, hvoraf den ene godt nok er hjemtaget
af importøren i et restparti fra F eller IT. Nogle stumper er da udgået
fra lager, men det er ikke kritisk, der dukker hele tiden NOS (New Old
Stock) op rundt omkring foruden gode brugte dele. Og alt efter
kørselsbehov er det jo sjældent, man får brug for reservedele i det hele
taget, måske pakninger til ventildæksler o.lign.
Husk at både importør og forhandler lever af at sælge res.dele mere end af
at sælge nye cykler. Mange af de ikke-danske Honda'er har kørt i andre
EU-lande, hvorfor der ligger res.dele til dem centralt i EU, til modeller
længere væk fra leverer Honda bare fra Japan, USA, Thailand, Brasilien
eller hvor de nu er fra. I nogle tilfælde skal du blot vente lidt længere
tid på delene
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK