Hjælp til Intruder modeller....
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 14-04-06 22:56

Hej NG!

Inden kaster mig frådende ud i MC-indkøb - vil jeg søge råd her:

1) på DBA - findes et større antal Intrudere til salg. Er det fordi maskinen
er dårlig - eller blot at der findes mange på markedet?

2) Jeg kan se at der findes VS700, VS750, VS800 GL - hvad er forskellen på
disse modeller?

3) En hurtig sammenligning med Marauderen - synes jeg - Marauderens alder
taget i betragtning - at Intruderen holder en højere pris. Forudsat jeg har
kigget rigtigt - hvad kan det skyldes?`

4) I det omfang Intruderen har nogle svagheder - de fleste til er omkring 20
år gamle - hvad er så disse svagheder?

På forhånd tak for hjælpen,
Verner.

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-04-06 23:14

"Verner Jensen, Ålborg" <knold@x.dk> skrev i en meddelelse

> 1) på DBA - findes et større antal Intrudere til salg. Er det fordi
maskinen
> er dårlig - eller blot at der findes mange på markedet?

Den er ikke dårlig. De importeres i stor stil af forhandlere, som gerne vil
sælge dem uden afgift. Læg mærke til DBA. Der er næsten ingen private der
sælger Intrudere. Grunden til det store udbud er nok at de er billige i
indkøb - alle andre steder end Danmark forstås!

> 2) Jeg kan se at der findes VS700, VS750, VS800 GL - hvad er forskellen på
> disse modeller?

VS 700: 700 ccm
VS 750: 750 ccm

Ingen forskel på ovennævnte udover motorstørrelsen, DOG har VS750 efter årg.
1990 et 21" forhjul mod 19" på de tidligere modeller

VS 800: 800 ccm samt 21" forhjul.

> 3) En hurtig sammenligning med Marauderen - synes jeg - Marauderens alder
> taget i betragtning - at Intruderen holder en højere pris. Forudsat jeg
> [...]

Igen; En masse forhandlere vil skumme fløden på importerede motorcykler,
hvor Intruderen er en populær importmaskine. Læg mærke til "private" priser,
der kan ligge op til 20000 kr under forhandlerpriser.

Et andet forhold kan være kardantrækket - det er efter min mening nok værd
at betale ekstra for.

> 4) I det omfang Intruderen har nogle svagheder - de fleste til er omkring
20
> år gamle - hvad er så disse svagheder?

Som en forhandler sagde til mig, da jeg stillede samme spørgsmål: Den eneste
fejl er, at de bliver kørt for lidt.

Jeg har aldrig hørt om "typiske" fejl på en Intruder.

Iøvrigt bliver den stadig produceret til andre markeder, så den "holder"
stadig.

> På forhånd tak for hjælpen,

Velbekomme. Check www.sccd.dk . Deres forum kan hjælpe dig med mange
spørgsmål.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-06 14:07

Hej

Angående svagheder på Intruderen:
Krom skaller af, især fælge er elendige forkromede ligeledes motorskjolde,
betjeningsgreb på styr, riserne, forlygter ja alt der er forkromet på en
intruder er elendig.
Nu har jeg set en del af dem og ingen af dem har været pæne i kromen, med
mindre
ejeren har skiftet delene ud eller har fået det omforkromet.

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen