/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
vil ikke starte
Fra : Betina & Charlotte


Dato : 14-04-06 13:22

Er der nogen der har et godt forslag til fejlfinding
på min Yamaha Diversion XJ 600 S.
Den vil ikke starte vhja damestarten.
Løber man den igang er der ingen problemer.
Der er gnist på røret, og dette bliver også vådt,
så det undrer mig meget at den ikke vil starte på
"den lette måde". Når den først har været startet
så kan den godt starte igen, men hvis den står i
nogle dage, ja så er den gal igen.
Nu er vi jo igang igen ,så det er lidt trist at den
bare står stille

Kan det evt. være fugt??? og hvis... hvad kan
man så gøre/skifte??



 
 
Henning (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 14-04-06 14:02

Nye tændrør plejer at gøre undeværker.
Det kan også være batteriet der ikke er på toppen. Hvis selvstarteren
trækker motoren let rundt og der ikke er blevet skiftet tændrør i vinter
ville jeg skifte tændrør.
MVH
Henning


"Betina & Charlotte" <bcm@tele2adslfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:DtM%f.42$b96.26@news.get2net.dk...
> Er der nogen der har et godt forslag til fejlfinding
> på min Yamaha Diversion XJ 600 S.
> Den vil ikke starte vhja damestarten.
> Løber man den igang er der ingen problemer.
> Der er gnist på røret, og dette bliver også vådt,
> så det undrer mig meget at den ikke vil starte på
> "den lette måde". Når den først har været startet
> så kan den godt starte igen, men hvis den står i
> nogle dage, ja så er den gal igen.
> Nu er vi jo igang igen ,så det er lidt trist at den
> bare står stille
>
> Kan det evt. være fugt??? og hvis... hvad kan
> man så gøre/skifte??
>



Betina & Charlotte (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Betina & Charlotte


Dato : 14-04-06 17:12

"Henning" <h.aa@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:443f9d65$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Nye tændrør plejer at gøre undeværker.
> Det kan også være batteriet der ikke er på toppen. Hvis selvstarteren
> trækker motoren let rundt og der ikke er blevet skiftet tændrør i vinter
> ville jeg skifte tændrør.
>
Jeg tænkte selv på tændrør, men når den nu kan starte når den
har været startet for nylig, så er jeg godt nok i tvivl om hvorvidt
det vil hjælpe. Batteriet har også saft nok til den trækker motoren
hurtigt rundt.



Henning (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 14-04-06 18:20


"Betina & Charlotte" <bcm@tele2adslfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:KRP%f.66$wD2.41@news.get2net.dk...
> "Henning" <h.aa@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:443f9d65$0$38731$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Nye tændrør plejer at gøre undeværker.
>> Det kan også være batteriet der ikke er på toppen. Hvis selvstarteren
>> trækker motoren let rundt og der ikke er blevet skiftet tændrør i vinter
>> ville jeg skifte tændrør.
>>
> Jeg tænkte selv på tændrør, men når den nu kan starte når den
> har været startet for nylig, så er jeg godt nok i tvivl om hvorvidt
> det vil hjælpe. Batteriet har også saft nok til den trækker motoren
> hurtigt rundt.
>
Når batteriet kan trække motoren rundt uden problemer er jeg overbevist om
at det er tændrørene.
Prøv at se efter om der springer en klar blå¨gnist.
Jeg skifter altid til nye tændrør når den skal ud om foråret.
MVH
Henning



Betina & Charlotte (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Betina & Charlotte


Dato : 14-04-06 19:03

"Henning" <h.aa@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:443fd9c0$0$38730$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Når batteriet kan trække motoren rundt uden problemer er jeg overbevist om
> at det er tændrørene.
> Prøv at se efter om der springer en klar blå¨gnist.
> Jeg skifter altid til nye tændrør når den skal ud om foråret.
>
Har lige været ude og kigge på dyret igen.
Gnisten er mørkelilla som den bør være.
(Tændrør er iøvrigt lige skiftet inden vinterhi)
Derimod bliver tændrøret ikke vådt, som det ellers
er blevet tidligere. Tror jeg må igang med Haynes
og en gang kaboride rens/justering (vræææl).
Det er jo lidt mere omstændigt end dengang med
knallerten. Og så er der 4 af dem.



Grunnet (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 14-04-06 23:43

"Betina & Charlotte" <bcm@tele2adslfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:6tR%f.70$fw4.10@news.get2net.dk
> "Henning" <h.aa@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:443fd9c0$0$38730$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Når batteriet kan trække motoren rundt uden problemer er jeg
>> overbevist om at det er tændrørene.
>> Prøv at se efter om der springer en klar blå¨gnist.
>> Jeg skifter altid til nye tændrør når den skal ud om foråret.
>>
> Har lige været ude og kigge på dyret igen.
> Gnisten er mørkelilla som den bør være.
> (Tændrør er iøvrigt lige skiftet inden vinterhi)
> Derimod bliver tændrøret ikke vådt, som det ellers
> er blevet tidligere. Tror jeg må igang med Haynes
> og en gang kaboride rens/justering (vræææl).
> Det er jo lidt mere omstændigt end dengang med
> knallerten. Og så er der 4 af dem.

Hvis du - som skrevet i dit første indlæg - kan løbe cyklen igang, bør det
vel ikke være karburatorerne der er problemet.

Jeg tror nu stadig, ud fra din første beskrivelse af problemet, at det er
dit batteri der er færdigt.
At der springer en gnist når tændrøret er ude af toppen er ikke ensbetydende
med at der springer en karftig nok gnist når det kommer under tryk.
At batteriet kan trække motoren rundt er heller ikke ensbetydende med at der
er også kraft nok til at trække en ordentlig gnist i forbrændingskammeret,
hvorimod batteriet godt kan levere kraft nok til en ordentlig gnist når du
løber cyklen igang og dermed ikke belaster batteriet med startmotoren.
Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så er det let at efterprøve ved
hjælp at et par startkabler koblet til en bil. Starter cyklen er det dit
batteri der er udskiftningsmodent.

--
Hilsen Steen
(Der selv har oplevet hvad et nyt batteri kan betyde for start af en MC)

GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)



Steen Gruby (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 14-04-06 23:55

On Sat, 15 Apr 2006 00:43:23 +0200, "Grunnet"
<steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> wrote:

Hej
>
>Hvis du - som skrevet i dit første indlæg - kan løbe cyklen igang, bør det
>vel ikke være karburatorerne der er problemet.
>
Det er jeg meget enig i.

>Jeg tror nu stadig, ud fra din første beskrivelse af problemet, at det er
>dit batteri der er færdigt.

Og der er jeg igen enig.
Lige med den tilføjelse, st jeg tidligere har set XJ600 med
kontaktfejl i ledningsnettet, såjedes at en kombination af en savg
akku og dårlige forbindelser kan være årsagen.

>At der springer en gnist når tændrøret er ude af toppen er ikke ensbetydende
>med at der springer en karftig nok gnist når det kommer under tryk.
>At batteriet kan trække motoren rundt er heller ikke ensbetydende med at der
>er også kraft nok til at trække en ordentlig gnist i forbrændingskammeret,
>hvorimod batteriet godt kan levere kraft nok til en ordentlig gnist når du
>løber cyklen igang og dermed ikke belaster batteriet med startmotoren.
>Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så er det let at efterprøve ved
>hjælp at et par startkabler koblet til en bil. Starter cyklen er det dit
>batteri der er udskiftningsmodent.

Igen enig!
Prøv det.

Nu er jeg måske lidt grov, men hvorfor spørge gruppen til råds når
svarene afvises før de er prøvet?
Vi kan komme med et bud efter bedste overbevisning men ikke "reparere"
på fjernbetjening.
Prøv de gode bud der gives eller få professionel hjælp.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Andersen [3650] (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 15-04-06 07:40

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:8n9042tf2itktliblfjml0l5qlnboleorr@4ax.com...
> On Sat, 15 Apr 2006 00:43:23 +0200, "Grunnet"
> <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> wrote:

> Nu er jeg måske lidt grov, men hvorfor spørge gruppen til råds når
> svarene afvises før de er prøvet?
> Vi kan komme med et bud efter bedste overbevisning men ikke "reparere"
> på fjernbetjening.
> Prøv de gode bud der gives eller få professionel hjælp.
>
>
Nu skal jeg måske lige komme med en forklaring
Posts fra Betina og Charlotte er skrevet på min foranledning,
da det er deres cykel, men mig der skal have beskidte fingre,
og skal medbringe værktøj til det fornødne arbejde. Det er
måske ikke præciseret godt nok/ikke nævnt men BÅDE
batteri og tændrør er skiftet umiddelbart før vinterhi.
Selvfølgelig vil jeg prøve at løbe den igang. Mht startkabler
så troede jeg at den var på 6V (my mistake).

Vi vender tilbage efter jeg har været forbi dyret og kommer
med en "fornyet" status

Tak for input.



Steen Gruby (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 15-04-06 10:33

On Sat, 15 Apr 2006 08:39:57 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
wrote:

Hej.

>Nu skal jeg måske lige komme med en forklaring
>Posts fra Betina og Charlotte er skrevet på min foranledning,
>da det er deres cykel, men mig der skal have beskidte fingre,
>og skal medbringe værktøj til det fornødne arbejde. Det er
>måske ikke præciseret godt nok/ikke nævnt men BÅDE
>batteri og tændrør er skiftet umiddelbart før vinterhi.
>Selvfølgelig vil jeg prøve at løbe den igang. Mht startkabler
>så troede jeg at den var på 6V (my mistake).
>
Selv om et batteri er skiftet for ½ år siden kan det være sløvt.
Derfor må man ikke udelukke det i fejlsøgning.
Prøv det med startkablerne, hvis det kan starte den styrkes mistanken
til batteriet.
Mål spændingen på batteriet med starteren snurrende - Kommer den under
10 volt er batteriet under styrket mistanke.
Prøv ligeledes at måle spændingsfaldet fra batteriets + pol til
tændspolerne - Det fortæller noget om kontaktfejl og dårlige stik.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Andersen [3650] (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 15-04-06 10:40

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:vse142hajisl7d9kv463thn00suouudgve@4ax.com...
> On Sat, 15 Apr 2006 08:39:57 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
> wrote:
> Selv om et batteri er skiftet for ½ år siden kan det være sløvt.
> Derfor må man ikke udelukke det i fejlsøgning.
> Prøv det med startkablerne, hvis det kan starte den styrkes mistanken
> til batteriet.
> Mål spændingen på batteriet med starteren snurrende - Kommer den under
> 10 volt er batteriet under styrket mistanke.
> Prøv ligeledes at måle spændingsfaldet fra batteriets + pol til
> tændspolerne - Det fortæller noget om kontaktfejl og dårlige stik.
>
>
Se nu er vi konstruktive *GGG*
Ville nu også (nu jeg ved det er 12V) sætte et par kabler
på, idet nu er batteriet ved at være tømt pga. startforsøg.
Takker nok engang.



Johan Vikkelsøe-Pede~ (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 14-04-06 14:11

sikker på der er nok saft på batteriet??, den skal jo piske rundt, ikke kun
liiiige dreje rundt!
kan være batteriet ikke er godt mere, men eller prøv nye tændrør, og kør
tanken tom, fyld frisk benzin på, sammen med en liter karburator sprit..

MVH
Johan



Grunnet (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 14-04-06 15:24

"Betina & Charlotte" <bcm@tele2adslfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:DtM%f.42$b96.26@news.get2net.dk
> Er der nogen der har et godt forslag til fejlfinding
> på min Yamaha Diversion XJ 600 S.
> Den vil ikke starte vhja damestarten.
> Løber man den igang er der ingen problemer.
> Der er gnist på røret, og dette bliver også vådt,
> så det undrer mig meget at den ikke vil starte på
> "den lette måde". Når den først har været startet
> så kan den godt starte igen, men hvis den står i
> nogle dage, ja så er den gal igen.
> Nu er vi jo igang igen ,så det er lidt trist at den
> bare står stille
>
> Kan det evt. være fugt??? og hvis... hvad kan
> man så gøre/skifte??


Det lyder som en færdigt batteri.
Prøv med et par startkabler til en bil-akku.
Hvis cyklen så starter ved hjælp af startknappen, er det MC'ens batteri der
er tjeneligt til udskiftning.
Start af en motor kræver, udover kraft til at trække starteren, at batteriet
samtidigt kan levere strøm nok til en kraftig gnist.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste