"Betina & Charlotte" <bcm@tele2adslfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:6tR%f.70$fw4.10@news.get2net.dk
> "Henning" <h.aa@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:443fd9c0$0$38730$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Når batteriet kan trække motoren rundt uden problemer er jeg
>> overbevist om at det er tændrørene.
>> Prøv at se efter om der springer en klar blå¨gnist.
>> Jeg skifter altid til nye tændrør når den skal ud om foråret.
>>
> Har lige været ude og kigge på dyret igen.
> Gnisten er mørkelilla som den bør være.
> (Tændrør er iøvrigt lige skiftet inden vinterhi)
> Derimod bliver tændrøret ikke vådt, som det ellers
> er blevet tidligere. Tror jeg må igang med Haynes
> og en gang kaboride rens/justering (vræææl).
> Det er jo lidt mere omstændigt end dengang med
> knallerten. Og så er der 4 af dem.
Hvis du - som skrevet i dit første indlæg - kan løbe cyklen igang, bør det
vel ikke være karburatorerne der er problemet.
Jeg tror nu stadig, ud fra din første beskrivelse af problemet, at det er
dit batteri der er færdigt.
At der springer en gnist når tændrøret er ude af toppen er ikke ensbetydende
med at der springer en karftig nok gnist når det kommer under tryk.
At batteriet kan trække motoren rundt er heller ikke ensbetydende med at der
er også kraft nok til at trække en ordentlig gnist i forbrændingskammeret,
hvorimod batteriet godt kan levere kraft nok til en ordentlig gnist når du
løber cyklen igang og dermed ikke belaster batteriet med startmotoren.
Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så er det let at efterprøve ved
hjælp at et par startkabler koblet til en bil. Starter cyklen er det dit
batteri der er udskiftningsmodent.
--
Hilsen Steen
(Der selv har oplevet hvad et nyt batteri kan betyde for start af en MC)
GL 500 SilverWing '84
http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)