Sjoveste lille cykel?
Fra : OZ7PUS

Dato : 13-04-06 01:17

Ja en kamerat at bedt mig spørge til hvad i mener kunne blive en sjov cykel
der må køres på lille kort

Han er 18 og har lige fået sig MC pappet og vil gerne have en men en vis
underholdnings værdi = noget der rykker.
Den behøver ikke at kunne køre hurtig .. 120-130 er nok det er acc. og
styre egenskaber der tæller for ham

Nøgle ord : Hurtig optræk og nem at styre nogen bud ?

OZ3BTO

Fra : peter

Dato : 13-04-06 02:00

jeg vil sige en gs500, den har det du søger.. men jeg ved ikke om fx. en
rs125 giver lige så godt, pga. den mindre vægt..

-peter

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-04-06 04:00

"peter" <pingo_FJERN_@hule.net> wrote in message
> jeg vil sige en gs500, den har det du søger.. men jeg ved ikke om fx. en
> rs125 giver lige så godt, pga. den mindre vægt..
>
> -peter
Ogggg....så er der også lige det med motorstørrelsen og ydelsen på "dyret":
Motorcykler opdeles i "lille" og "stor".
En lille motorcykel må højst have en motoreffekt på 25 kW.
Samtidig må tallet, der fremkommer ved at dividere motorcyklens motoreffekt
med dens egenvægt inklusive vand, olie og brændstof højst være 0,16 (kW/kg).
Har vedkommende fået sit motorcykelkørekort den 1. juli 1996 eller derefter,
giver det ret til at køre motorcykel både med og uden sidevogn.
Alderskravet er 18 år for at få udstedt et kørekort til lille motorcykel.
Efter 2 år opnås uden videre ret til også at føre store motorcykler.
Personer, der er fyldt 21 år kan få udstedt kørekort til stor motorcykel
uden at kravet om 2 års erfaring i kørsel på lille motorcykel er opfyldt.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : peter

Dato : 13-04-06 13:17

"Aragorn Elessar" <Aragorn_DK@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> uden at kravet om 2 års erfaring i kørsel på lille motorcykel er opfyldt.

Det er jeg udemærket klarover. Men der er som du måske ikke ved, noget der
hedder neddrosling..?

Og til dem der foreslår en gsx-r 250.. denne også neddrosles, da den har en
max-yddelse på 45hk..

-peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 08:03

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in

> [...]
> og styre egenskaber der tæller for ham
>
> Nøgle ord : Hurtig optræk og nem at styre nogen bud ?

tzr125 rs125 dt125r tdr125 mito125 gsx250r og ligende. Hvis topfart er
ligegyldigt, så er det da bare et geare om, så man får det optræk man
ønsker !

Fra : Richard

Dato : 13-04-06 09:15

OZ7PUS wrote:

> Ja en kamerat at bedt mig spørge til hvad i mener kunne blive en sjov cykel
> der må køres på lille kort?

En neddroslet stor; et af de tyske blade fandt for flere år siden, at en
Hayabusa droslet til 34 hk var betydelig mere potent end en lille original
34 hk's

Blot for eksemplets skyld; ikke for anbefale en Suzuki endsige mc med
4cyl. rækkemotor overhovedet. Din kammerat finder sikkert en, der passer
hans/hendes smag

At der så næppe er økonomi i at drosle og evt. siden afdrosle en stor mc
med deraf følgende syn og papirkrig er en helt anden sag...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : mark@improve.dk

Dato : 13-04-06 14:02

Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> uden at kravet om 2 års erfaring i kørsel på lille motorcykel er opfyldt.

Jeg var ellers af den opfattelse at man som 21-årig ikke automatisk
kunne få det store kort såfremt man ikke havde 2 års erfaring. Dvs.
hvis du tager det lille kort som 20-årig så kan du enten gå op til
en køreprøve den dag du bliver 21 og på den måde få det store kort
(ingen teori, kun praktisk), eller du kunne vente til du blev 22
hvorved du automatisk fik det store kort. Sådan som jeg læser dit
indlæg så vil jeg kunne tage et lille kort når jeg er 20½ og så
automatisk få det store kort et halvt år efter, sikker på det
passer?

/ Mark

Fra : peter

Dato : 13-04-06 14:58

<mark@improve.dk> skrev i en meddelelse

Aragorn Elessar skrev:

> [...]

indlæg så vil jeg kunne tage et lille kort når jeg er 20½ og så
automatisk få det store kort et halvt år efter, sikker på det

Du har helt ret, Mark.. Hvis du tager dit kørekort som 20-årig, får du
automatisk stort kørekort når du er 22. Du kan så gå op til køreprøve når du
er 21, og få et stort kørekort.

-peter

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-04-06 19:02

OZ7PUS wrote:

> [...]

> styre egenskaber der tæller for ham

> Nøgle ord : Hurtig optræk og nem at styre nogen bud ?

Jeg har en Honda Hawk med en 400ccm motor. Den yder 33Hk, vejer ikke en
skid så den er meget hurtig i sving og let at køre. Med dem nuværende
gearing kører den knap 170 på toppen og kan let køre på baghjul i 1. gear
og kan med den rette teknik også gå op i 2. gear
Du kan se den her:
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4473

/
Jesper