Intruder eller Virago
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 12-04-06 20:07

Hej NG!

Havde ellers forsvoret det, men er blevet lidt på sådan noget
fabriks-chopper.

Hvordan står Intruderen i forhold Viragoen - både kvalitet og pris mæssigt?

Er egentlig mest til Intruderen - synes den virker mere langstrakt.

Hvordan ligger det med Custom stumper - her tænker især på sæde bagskærm,
forskærm?

Andre (relevante) kommentarer er velkomne

Pfht, VV

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 20:40

> Andre (relevante) kommentarer er velkomne

Hej, jeg stod også længe med spørgsmålet: Intruder eller Virago. I det opgør
vandt intruderen i stil, pris og kvalitet. Iværtfald ud fra de anmeldelser
jeg havde fundet på nettet.

Men så faldt jeg over Hondas version af chopperen. Nemlig Shadow´en. Fra 95
og fremad passer stilen meget bedre min ide om hvordan en chopper burde se
ud "fra fabrikken i det mindste". Det er ikke for at gøre din søgen endnu
sværere, men jeg synes nu alligevel at du skal tage shadow´n med i dine
overvejelser.

Mvh.
Mehmet K.

Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 12-04-06 21:12

Hondaen har faktisk også haft lide på kig - men tager den lige i
gen-overvejelse

Fra : HHN

Dato : 12-04-06 21:30

Da jeg fik mc kørekort tilbage i 1997, var jeg mest til viragoen og
mente da også helt sikkert at det var den jeg skulle have når jeg på
et tidspunkt havde økonomi til en mc.
Jeg ændrede dog smag og begyndte at kigge på dragstar i stedet og har
haft den som favorit i flere år, men endnu engang har man kun en
favorit til man får en ny.
Til januar udsalget i år, ville jeg så lige smutte forbi thisted mc
butik, om ikke andet så lige for at få varmen, og halleluja,
kærlighed ved første blik, satme om ikke der stod en skøn intruder
1400 fra 1995, super vedligeholdt og 21.000 på tælleren (Med de
småting der nu er på en 11 år gammel maskine).
Historien er så endt med at det er den jeg har nu, så det gode vejr
kan ikke komme snart nok. Jeg har dog været ude på et par ture i det
sparsomme solskin, og det blev nydt i fulde drag.

Dette er ikke så meget et direkte råd til hvilken mærke mc du skal
vælge, men hvis du synes om en bestemt type som lige falder i din
smag, så er det da selvfølgelig den du skal ha' :)

Mvh. Heino
Superglad ejer af en VS 1400

Fra : Villy Andersen

Dato : 12-04-06 22:54

Hej Verner

Jeg synes du skulle se om du ikke få lejlighed
til at prøve alle tre slags.

Hvilke størrelser, priser, årgange søger du?

Jeg har en Honda Shadow VT 1100 ´85 og min kone har
en Suzuki Intruder VS 800 ´93, det er lækre køretøjer
begge to omend en del forskellige.

Shadow`en er en del tungere og lidt bredere end Intruderen.

Viragoen kender jeg ikke så godt, men jeg har en bekendt
der kører på en Virago XV 1100. Han er vældig godt
tilfreds med den.

Jeg tror at priserne ligger tæt på hinanden for samme
årgang og størrelse.

Håber du finder en god maskine du bliver glad for.

Det kan være vi ses derude..

Venlig hilsen
Villy Andersen
Ølgod

Fra : Palle Ruby

Dato : 13-04-06 03:01

"Verner Jensen, Ålborg" <knold@x.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabriks-chopper.
>
> Hvordan står Intruderen i forhold Viragoen - både kvalitet og pris

Halløj verner

Jeg har været den lykkelige ejer af både en virago (920)og en intruder
(1400) samt har et par venner der kører vt1100. ......alle tre 87´ere. jeg
kan sige at der var stor
forskel på de tre slags maskiner... Hvis du ønsker en standard maskine må
jeg nok desværre anbefale en vt1100 da det er en rigtig god maskine og den
har et rigtigt godt træk... men hvis du ønsker at lave lidt om på maskinen
så den den bliver lidt specielt er det helt klart en vs1400 du skal kigge
efter. I tyskland især kan man få en enorm masse stumper til denne maskine

man kan sikre sig at der ikke er nogen der har en magen til.... Men
den har dog den svaghed at alt kromen ikke holder særlig længe.
hvis du ønsker at få uddybet mine synspunkter må du ellers gerne henvende
dig til mig pr mail
mvh palle ruby
http://www.wildwildwest.dk/Pallen.htm
palle(a)wildwildwest.dk