VRÆÆÆL, ud af vinterhiet, del 3..
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 12-04-06 16:11

afsluttende bandit kapitel...

Så oprandt dagen, hvor banditten blev solgt videre til anden part....
efter 6 år. mange gode/dårlige stunder.. punkteringer, kronrørslejer,
bagsvingerlejer, utær oliekøler, og deraf4mdr stilstand...et kædekit, 4 par
dæk, og 50000km.....

Nu var det at det skulle være, købe noget nyt(læs, andet). så måtte
banditten sælges, men den var sku da egentlig meget sjov at køre på, og uden
kåbe, så HVIS den væltede, så var det jo det..., men 7-9-13, skete aldrig..

efter 6mdr salgsannoncering, gennem vinterhalvåret, og maaange skam bud, på
så lave som 25000kr, tænkte manden jo,, hvorfor ikke prøve og høre en
forhandler hvad de vil give??
forhandlere lå på omkring 33000, i ren handel,, og så var der en der sagde
37000, så sagde jeg det er liige lidt nok, hvad hvis den står standart?, så
35000 sagde han..., fint, hvornår vil du senerest havde den?, jaaa, kom med
den lørdag så får du en check.. kanon, håndtryk og det hele...

Retfærdig som johan her er, sætter jeg den til salg til denne rene
foræringspris, og der går ikke længe før der har været 5-6 henvendelser, men
ham fra albertslund ringede først,.
Kom du bare onsdag og kik på den, så har jeg ghjort den klar, med udstødning
og det hele. Fint, aftalen er i hus..

Manden kommer, jeg piller dækkenet af, lækkert syn, men også sørgeligt, hva
faXX? en standart potte på MIN bandit.., låser op, starter, og den spinder
som en mis.. han prøver en tur, PAS nu på MIN cykel, hvad bilder han sig ind
og gi den sådan gas på kold motor ned af vejen, hmpfff. bølle.

Står og snakker med hans kæreste, det er hans første cykel, han fik pappet
sidste år, oi d3et da rimelig godt, så staretr han forhåbentligt stille og
roligt...

Han kommer tilbage efter 5 min, man kan skimte han prøver at skjule et smil,
ja, joo, den kører jo godt, den er lidt mere kvik end køreskolens gs500..(
jeg dør af grin indvendigt)...,
Hvaa, ska vi?,, jeg tøver, er jeg nu sikker på jeg vil..?, ja, lad os...

Ind i varmen, får en kuvert med et par bundter sedler, ser nu meget godt ud,
beløbet passer også.
Får hans kørekort nr, cpr, og adresse, så ud af vagten. han kan ikke komme
hjem hurtigt nok, man kender dte jo selv, bliver som et lille barn, med sit
nye legetøj...

Så i skrivende stund sidder jeg og kigger på en kuvert med 35 af de lange,
men den giver mig ikke så meget sjov som banditten gjorde... øv...
Mangler lige og lægge 55000 oveni, mindst, så kan det være det begynder at
ligne noget igen, i form af SRAD, thunderace, r6, sv1000, hvem ved... håber
bare at jeg får en ny ged, inden solen for alvor kommer frem igen.. der er
ingen af jer derude der har en fed ged til salg? ku så godt bruge en,, jeg
er jo helt nøgen, kan i dog ikke se det???

Nå, må komme videre i livet..i hører fra mig igen når der kommer en del 4 af
fortællingen,, måske den skal kaldes, den friske start??

Således, foregik salget af DK´s billigste Bandit..

MVH
Johan
( en nøgen mc´ist)

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 12-04-06 17:54

Hej Johan
Jeg har solgt 4 motorcykler indenfor de sidste 2 år (den ene dog til
forsikringen, men anyways) og følelsen er altid den samme. Jeg har
altid været enormt splittet indeni. På den ene side er jeg glad for
at den er solgt, men omvendt savner jeg den allerede ved tanken om den
er væk og sidst og vigtigst føler jeg jo altid jeg har foræret min
dyrebareste egendom væk.
Efterhånden som man fortrænger de følelser begynder den fede
følelse at total frihed til at købe nyt at overmande een igen og man
begynder at få kløe i fingrene efter det nye drømmejern

Held og lykke. Selvom det sikkert er trist at sige "farvel" til sin
følgesvend kommer der jo en ny!

Mvh
Kasper

Fra : Anders Majland

Dato : 12-04-06 20:00

De ser egenligt ikke ud af meget sådan en smule papir. Jeg var jo i banken
igår efter 50 og dem har jeg byttet til et stort smil

> [...]
> at den er solgt, men omvendt savner jeg den allerede ved tanken om den
> er væk og sidst og vigtigst føler jeg jo altid jeg har foræret min

Jeg forstår dig - den eneste mc jeg har solgt har var stort set et stel med
dk papirer - efter at jeg havde rippet hvad jeg skulle bruge ... Men der er
da kun plade på 3 Nu hvor 150'eren er kørende igen burde jeg nok se om
ikke jeg kunne overtale mig selv til at sælge den - eller ihvertfald til at
sætte den til salg til en urimelig høj pris

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 7Mm & Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm