/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
virago
Fra : Brian Jensen


Dato : 12-04-06 09:43

var i går en tur i århus på min virago 1000
på vej hjem skulle jeg lige overhale en billist på motorvejen
På siden af billisten (hastighed var ca. 140) taber den pludselig
omdrejninger og vil ikke tage gassen.
Jeg humpede hjem på hvad der virkede som en cyllinder.
Er der nogen forslag.
Prøvede at starte op igen til morgen. Den startede fint, men stadig kun på 1
cyllinder. Har lige skiftet tændrør, så det burde ikke være det.



 
 
Henning (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-04-06 14:17


"Brian Jensen" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
news:443cbd95$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> var i går en tur i århus på min virago 1000
> på vej hjem skulle jeg lige overhale en billist på motorvejen
> På siden af billisten (hastighed var ca. 140) taber den pludselig
> omdrejninger og vil ikke tage gassen.
> Jeg humpede hjem på hvad der virkede som en cyllinder.
> Er der nogen forslag.
> Prøvede at starte op igen til morgen. Den startede fint, men stadig kun på
> 1 cyllinder. Har lige skiftet tændrør, så det burde ikke være det.
>
>Det kan være flere ting.

Først ville jeg dog se om der er gnist i tændrøret, selv et nyt kan stå af.
Noget jeg har prøvet på min TR1, som jo også må kunne ske på din, er at
kaburatoren var gået løs på indsugningsmuffen så der kan komme falsk luft
ind. Så går den meget dårlig på denne cylinder, da blandingsforholdet bliver
forkert.
Nu kan jeg ikke huske om bentilførslen er fælles eller fra hver sin hane på
din, men hvis det er fra hver sin hane kan det jo også være benzintilførslen
(evt. utæthed ved vacuumslangen), men du kan jo se på tændrøret om den er
våd af benzin.
MVH
Henning



Knud Erik Mortensen (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Knud Erik Mortensen


Dato : 12-04-06 16:56

Hej,

"Brian Jensen" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
news:443cbd95$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> var i går en tur i århus på min virago 1000
> på vej hjem skulle jeg lige overhale en billist på motorvejen
> På siden af billisten (hastighed var ca. 140) taber den pludselig
> omdrejninger og vil ikke tage gassen.
> Jeg humpede hjem på hvad der virkede som en cyllinder.
> Er der nogen forslag.
> Prøvede at starte op igen til morgen. Den startede fint, men stadig kun på
1
> cyllinder. Har lige skiftet tændrør, så det burde ikke være det.
>

Det kan måske også være vand i karburator - kører du med sprit i benzinen?

Mvh.
Kemix



Brian (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-04-06 17:03

Puttede sprit i i går, og det virkede ikke som om det hjalp.

mv
Brian
"Knud Erik Mortensen" <ack@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:443d2312$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> "Brian Jensen" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:443cbd95$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> var i går en tur i århus på min virago 1000
>> på vej hjem skulle jeg lige overhale en billist på motorvejen
>> På siden af billisten (hastighed var ca. 140) taber den pludselig
>> omdrejninger og vil ikke tage gassen.
>> Jeg humpede hjem på hvad der virkede som en cyllinder.
>> Er der nogen forslag.
>> Prøvede at starte op igen til morgen. Den startede fint, men stadig kun
>> på
> 1
>> cyllinder. Har lige skiftet tændrør, så det burde ikke være det.
>>
>
> Det kan måske også være vand i karburator - kører du med sprit i benzinen?
>
> Mvh.
> Kemix
>
>



solvang (12-04-2006)
Kommentar
Fra : solvang


Dato : 12-04-06 22:46

er der gnist på tændrøret?


"Brian" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
news:443d24ae$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Puttede sprit i i går, og det virkede ikke som om det hjalp.
>
> mv
> Brian
> "Knud Erik Mortensen" <ack@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:443d2312$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hej,
>>
>> "Brian Jensen" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
>> news:443cbd95$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>> var i går en tur i århus på min virago 1000
>>> på vej hjem skulle jeg lige overhale en billist på motorvejen
>>> På siden af billisten (hastighed var ca. 140) taber den pludselig
>>> omdrejninger og vil ikke tage gassen.
>>> Jeg humpede hjem på hvad der virkede som en cyllinder.
>>> Er der nogen forslag.
>>> Prøvede at starte op igen til morgen. Den startede fint, men stadig kun
>>> på
>> 1
>>> cyllinder. Har lige skiftet tændrør, så det burde ikke være det.
>>>
>>
>> Det kan måske også være vand i karburator - kører du med sprit i
>> benzinen?
>>
>> Mvh.
>> Kemix
>>
>>
>
>



Brian (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 12-04-06 19:03

Ja, der er gnist
"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:aQ9%f.10861$4G7.9675@news.get2net.dk...
> er der gnist på tændrøret?
>
>
> "Brian" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:443d24ae$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Puttede sprit i i går, og det virkede ikke som om det hjalp.
>>
>> mv
>> Brian
>> "Knud Erik Mortensen" <ack@mail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:443d2312$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Hej,
>>>
>>> "Brian Jensen" <blip@email.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:443cbd95$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>> var i går en tur i århus på min virago 1000
>>>> på vej hjem skulle jeg lige overhale en billist på motorvejen
>>>> På siden af billisten (hastighed var ca. 140) taber den pludselig
>>>> omdrejninger og vil ikke tage gassen.
>>>> Jeg humpede hjem på hvad der virkede som en cyllinder.
>>>> Er der nogen forslag.
>>>> Prøvede at starte op igen til morgen. Den startede fint, men stadig kun
>>>> på
>>> 1
>>>> cyllinder. Har lige skiftet tændrør, så det burde ikke være det.
>>>>
>>>
>>> Det kan måske også være vand i karburator - kører du med sprit i
>>> benzinen?
>>>
>>> Mvh.
>>> Kemix
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Christian (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 12-04-06 21:51

Hej Brian,
Kører selv XV1000 og har haft lignende oplevelse, som jo kan opleves
med alle motorer. Tog mig lidt tid at konstatere, at det såmænd blot
var vand i tanken. Det blev løst ved at hælde lidt sprit i tanken og
køre videre, siden har jeg ikke haft problemer.

Det kan såmænd også godt være andre årsager, men prøv at
undersøge det. Jeg kunne konstatere, at det ene tændrør konstant var
vådt når det skete, og jeg troede så at jeg havde
tændingsproblemer, indtil det kunne afvises. Derefter var konklusionen
ikke så svær.

Held og lykke med fejlfinding og -retning.

Hilsen
Christian
XV1000


Brian (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-04-06 17:41

Så er spritten prøvet og det hjalp ikke.
Kan nu konstatere, at den tænder godt nok på begge cyll. men kan ikke tage
omdrejninger på den forreste. Så enten får den for lidt eller for meget
benzin.
Kan lige nævne, at fordelingssystemet der sidder i venste side, ikke er
monteret på min cykel.

Mv
Brian

"Christian" <chn@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1144873744.941038.113750@u72g2000cwu.googlegroups.com...
Hej Brian,
Kører selv XV1000 og har haft lignende oplevelse, som jo kan opleves
med alle motorer. Tog mig lidt tid at konstatere, at det såmænd blot
var vand i tanken. Det blev løst ved at hælde lidt sprit i tanken og
køre videre, siden har jeg ikke haft problemer.

Det kan såmænd også godt være andre årsager, men prøv at
undersøge det. Jeg kunne konstatere, at det ene tændrør konstant var
vådt når det skete, og jeg troede så at jeg havde
tændingsproblemer, indtil det kunne afvises. Derefter var konklusionen
ikke så svær.

Held og lykke med fejlfinding og -retning.

Hilsen
Christian
XV1000



Armand (13-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-04-06 18:06

Brian skrev:
> Så er spritten prøvet og det hjalp ikke.
> Kan nu konstatere, at den tænder godt nok på begge cyll. men kan ikke tage
> omdrejninger på den forreste.

Prøv tillige at tømme forreste svømmerhus helt for indhold!
Det vand der generer befinder sig ikke i tanken, men i karbureringen og
der er lang vej ned i svømmerhuset for ihældt sprit, hvorfor fysisk
fjernelse er lasngt det mest effektive!

--
Armand.

Brian (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 14-04-06 21:17

Hej igen, ja prøvede i går efter råd fra en herre på virago forum i usa
tømme svømmerhuset for benz.
Fjernede benzinslangen på forreste karburator og kørte kun på forreste
cyllinder.
Efter et stykke tid stoppede jeg og drejede nøglen nogle gange og fik fyldt
svømmerhuset igen.
Jeg påvirkede starteren (stadig kun på forreste cyllinder - ja jeg havde
hevet tændrørshætten af den bagerste) nogle gange og fik fyldt svømmerhuset
igen.
Så startede jeg op og så var det bare og ige
Så enten var det bare noget møg eller vand.
Men alt andet lige, jeg skyndte mig straks på min cykel, da vejret var
dejligt og kørte en lille tur.
Det var ved 1900 tiden i går.
Så bare mange tak for alle råd. og håber vi ses derude

Mv

Brian
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:fvv%f.120$QX.65@news.get2net.dk...
> Brian skrev:
>> Så er spritten prøvet og det hjalp ikke.
>> Kan nu konstatere, at den tænder godt nok på begge cyll. men kan ikke
>> tage omdrejninger på den forreste.
>
> Prøv tillige at tømme forreste svømmerhus helt for indhold!
> Det vand der generer befinder sig ikke i tanken, men i karbureringen og
> der er lang vej ned i svømmerhuset for ihældt sprit, hvorfor fysisk
> fjernelse er lasngt det mest effektive!
>
> --
> Armand.



Armand (15-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-04-06 20:33

Brian skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:fvv%f.120$QX.65@news.get2net.dk...
>>
>> Prøv tillige at tømme forreste svømmerhus helt for indhold!
>> Det vand der generer befinder sig ikke i tanken, men i karbureringen
>> og der er lang vej ned i svømmerhuset for ihældt sprit, hvorfor
>> fysisk fjernelse er langt det mest effektive!
>>
> Hej igen, ja prøvede i går efter råd fra en herre på virago forum i usa
> tømme svømmerhuset for benz................
> ..... Så startede jeg op og så var det bare og ige........
> Så enten var det bare noget møg eller vand.

Det er typisk for situationen at man kort forinden har benyttet
reservetanken, og derved(*) har ledt vand fra bunden af tanken til
karbunaderne - Får dét noget til at ringe??
En sprit-kur i god tid inden man måtte få brug for reservetanken er
effektivt mod det vand der måtte befinde sig i tanken, hvorimod det, som
tidligere nævnt, er svært at få opløst vand i svømmerhuset v.h.a. sprit!

(*):
Ved ON "suger" bensinhanen gennem en snorkel der stikker 5-10 cm op i
tanken, hvorved bundfald, inklusive vand, ikke vil kunne komme med
videre førend man benytter RES der "suger" frit fra bunden!

--
Armand.

Colin Seton Redmond (14-04-2006)
Kommentar
Fra : Colin Seton Redmond


Dato : 14-04-06 20:13

Brian Jensen <blip@email.dk> skrev:
>var i går en tur i århus på min virago 1000
>på vej hjem skulle jeg lige overhale
>en billist på motorvejen
>På siden af billisten (hastighed var
>ca. 140) taber den pludselig
>omdrejninger og vil ikke tage gassen.
>Jeg humpede hjem på hvad der virkede
>som en cyllinder.
>Er der nogen forslag.
>Prøvede at starte op igen til morgen.
>Den startede fint, men stadig kun på 1
>cyllinder. Har lige skiftet tændrør,
>så det burde ikke være det.

Det kan godt være carbs. Hvis de er mikuni kan der godt være
hul i diaphragm? det give det tilstand som du beskriver...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste