Ny cykel måske....?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 11-04-06 14:53

Hej,

Min "lokale" MC pusher og jeg talte lidt igår om jeg gerne vil have ny
cykel.

Som bekendt har jeg en GPX750R fra 87 som jeg faktisk er ok glad for,
den køre sku fint og er både dejlig til de lange ture hjem over til
forældrene og de små korte ture (for så vidt også ok, til når tøsen er
bag på ;))
Men jeg vil gerne have en ny - måske lidt mere stabil cykel, som jeg
ikke behøver at bekymre mig så meget om, forstås at jeg ikke gider skrue
så meget i min alm. cykel (det har jeg en sekundær til)

Da jeg er 23 år og bor i Malmö, koster det kassen at forsikre en
'raket', derfor må jeg nok erkende at hvis jeg vil have mig en nyere
eller ny cykel, så skal den ikke ligne en racer, der skal nok heller
ikke være kåbe på og den skal heller ikke have for mange heste kræfter.

Min GPX'er har omkring 110-120 HK. Det er jo vældig sjovt og den går da
også på den anden side af 200 km/t (ikke nødvendigt jo!) og er alt i alt
skide sjov at køre på, trods det er en gammel dame efterhånden.

Min MC mand (som jeg har 100% tillid til, Mitonga i LOMMA) begyndte at
snakke Triumph. Hverken Rocket III eller Daytona men noget så 'fint' som
en Scrambler. Først grinte jeg lidt af ham men tog alligevel hjem igen
med et Triumph katalog i tasken.

Nu har jeg kigget lidt på den og jeg er stadig ikke overbevist. Han
siger den er sjov og at den ikke kommer til at kede mig med mindre jeg
vil være "ny svensk tåbe" (Get away in Malmö ;))) men det gider jeg
ikke, de andre tosser om det.

Først, er der nogle af Jer der har prøvet en Scrambler, denne års model
er den første mig bekendt så regner ikke helt med det - men håber da?

Eller er der andet i kan anbefale, som jeg stadig kan have det sjovt på
men som ikke koster en million i forsikring?
Forsikrings priser er vidst cirka de samme i DK som i SE (i forhold til
kurs samt inkøb af ny cykel)...

Skal jeg mon bare beholde min gamle Kawa eller skal jeg ud at have ny?
Mit budget siger MAX. 100.000 SKR altså omkring de 80.000 danske... Man
får pænt meget cykel her over for den, men gider altså ikke f.eks. give
22.000 i ansvar for f.eks. en GSR-600 og slet ikke 38.000 for fuld
forsikring for selv samme cykel... DET ER FOR MANGE PENGE!

Giver pt. 2500 i ansvar for min Kawa...

Håber på lidt god input :)

--
Kind Regards,

Thomas Løjmann Jørgensen
Branteviksgatan 30
214 41 Malmö C

Cell. +45 60 81 04 04
Home: +45 36 99 04 20 / +46 (0)40-693 11 12

http://lojmann.dk - Personal Homepage
http://RateMySite.dk - Er dit website hot eller not?
http://freelance4u.dk - CV and referances
http://ITX-forum.dk - Forum for ITX/embedded computers freaks
http://NerdLab.dk - Webudvikling

Fra : Jørgen Winther

Dato : 11-04-06 23:33

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cykel, så skal den ikke ligne en racer, der skal nok heller ikke være kåbe
> på og den skal heller ikke have for mange heste kræfter.

Hvad med IF mærkeforsikringer? Triumph, BMW og Honda, tror jeg de gælder. De
er vist generelt billige. Bilsport & MC lader også til at være billige (dem
bruger jeg), men jeg ved ikke, om det gælder for 23-årige (de har
forskellige 30+, 35+ o.lign. forsikringer).

> [...]
>
> Først, er der nogle af Jer der har prøvet en Scrambler, denne års model er
> den første mig bekendt så regner ikke helt med det - men håber da?

Den er helt ny, jo. jeg prøvede den for nyligt, og jeg var solgt til
stanglakrids, når det gjaldt de små veje, mens jeg ikke er vild med den på
motorvej, pga. siddestillingen, der får dig til at favne al vinden (ja ja,
undskyld til cruiser-folket, men jeg kan bedst lide vindbeskyttelse, hvis
det skal gå hurtigt). Jeg gav et par ord med på vejen i tråden "Nogen der
har prøvet en Triumph Thruxton?" - kig efter dén.

> Eller er der andet i kan anbefale, som jeg stadig kan have det sjovt på
> men som ikke koster en million i forsikring?

Triumph Center Lund har en prøvedag (åbent hus) inden længe - prøv at høre
dér. Der findes flere spændende modeller, som minder mere eller mindre om
Scrambler.

--
Jørgen
Triumph Sprint ST '99 + BSA D10 Bantam '67 + Maico MD 250 '75

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-04-06 07:40

Jørgen Winther wrote:
> "Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse
<snip>

> Triumph Center Lund har en prøvedag (åbent hus) inden længe - prøv at høre
> dér. Der findes flere spændende modeller, som minder mere eller mindre om
> Scrambler.

Okay, tror jeg kigger lidt efter Triumph centeret i Lund og tager der op
og kigger på det hele...

Tak for tippet!

Fra : Jesnes

Dato : 12-04-06 07:30

> [...]
> en Scrambler. Først grinte jeg lidt af ham men tog alligevel hjem igen med

Har du tænkt på den nye bmw 800 med remtræk - så er der ikke megen
vedligeholdelse, prisen i sverige ligger nok på det du vil give, den skulle
være sjov at køre på, og BMW plejer at have en forsikring der er rimelig.

Der ligger en bmw mc forhandler lige ved jægersro centret malmø (lige ved
MChuset)

Mvh Jesnes

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-04-06 07:41

Jesnes wrote:
> "Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
>
> Der ligger en bmw mc forhandler lige ved jægersro centret malmø (lige ved

Okay, der må jeg ud at kigge en dag. Bare det ikke ER MC huset, dem kan
jeg nemlig ikke lide :)
Tak for tippet (har aldrig set den forhandler...)

Fra : Jesnes

Dato : 12-04-06 14:47

> <snip>

> Okay, der må jeg ud at kigge en dag. Bare det ikke ER MC huset, dem kan
> jeg nemlig ikke lide :)
> Tak for tippet (har aldrig set den forhandler...)

MALMÖ

Förenade Bil i Malmö AB / Fosie
Hornyxegatan 12
Tel: 040-671 14 50
Fax: 040-21 00 15

Fra : Lars Bork

Dato : 12-04-06 09:11

On 12/04/06 8:29, in article 443c9e57$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Jesnes" <jesnes@hotteremail.com> wrote:

> [...]
>
> Der ligger en bmw mc forhandler lige ved jægersro centret malmø (lige ved

Du lyder som en Næsten Dansk fætter.
'Hvis du er dansk, er der håb for enden af tundlen, kik lige på
http://www.if.dk/web/dk/private.nsf/noframes/5E06636D7C8192A7C1256F9E00551BB
8
>det kunne være at dette ville hjælpe dig I din bestulning.

LARS

Fra : Ronni

Dato : 12-04-06 08:25

Forkert, forsikringspriserne i Sverige (Malmö) er generelt væsentligt højere
end i Danmark.
Min R1'er kunne jeg forsikre i Danmark for en fjerdedel af den billigste
pris jeg kunne finde i Sverige. Der kan selvfølgelig være forskel på
sportscykler og lidt mere tilbagelænede modeller, men for mange unge
mennesker i Sverige er det dyrere at forsikre cyklen i et år, end at købe
den.

Som Jørgen også skriver er dit bedste bud nok at undersøge
mærkeforsikringer - men jeg vil ihvertfald opfordre dig til at undersøge
forsikringen inden du forelsker dig for meget i en ny cykel :)

Mvh
Ronni

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 13-04-06 08:46

Tak til alle jer der har svaret.

Jeg tror jeg kigget et smut til Lund og ser lidt nærmere på dyret :)

/T