GS500 og oliespild
Fra : Hans E. Boss

Dato : 10-04-06 19:06

Hej

Jeg har en ældre GS500, som er begyndt at lække med olie fra venste side af
motoren sådan ca. ved gearpedalen.
Jeg har en mistanke om, at det måske kommer fra pakdåsen ved akslen til det
foreste kædetandhjul.

Er der nogen af jer der har erfaringer med det?
Og hvis utætheden er ved tandhjulsakslen, kan pakdåsen så skiftes uden at
skille motoren ad?

Mh. Hans Erik

Fra : Patrick Westergaard

Dato : 10-04-06 20:10

er det ikke bare venstre "sidedæksel" på motoren som er utæt?? har selv haft
det problem

men tøm olien af maskinen og skru dækslet af og udskift pakningen, problem
solved

Patrick

Fra : Hans E. Boss

Dato : 12-04-06 19:47

Hej Patrick

Tak for tippet.

Jeg pillede dækslet af ind til kædehjulet, fik rengjort derinde, det var
tiltrængt, afmonterede kædehjulet
og umiddelbart så det ikke ud som om, at det var der oliespildet kom fra.

Så derfor pillede jeg generatordæklet af, fik indkøbt en ny pakning hos min
lokale Suzuki-forhandler,
på med generatordækslet igen inkl. ny pakning og nu tror jeg den holder tæt.
Så det gik rimeligt hurtigt og smertefrit, bortset fra at den gamle pakning
sad noget fast på generatordækslet.
Jeg skrabede forsigtigt pakningen af med en hobbykniv og tog det sidste med
meget fint vandslibepapir.
Et trick skulle også være at varme den gamle pakning op med en gasbrænder
eller en varmepistol,
men det synes jeg ikke jeg havde behov for.

Så for en udgift på under 100 kr. har jeg en tæt mc igen.

Mvh. Hans Erik