Radio kommunikation
Fra : Simon Viftrup

Dato : 10-04-06 14:07

Jeg leder efter et godt radio "samtale anlæg" som kan monteres i hjelmen. Vi
er to der godt kunne tænke os at tale sammen mens vi kører på hver vores
motorcykel. Er der nogen der har nogle erfaringer med sådanne produkter?
Eller kender til steder sådanne radioer sælges?

MVH
Simon

Fra : SB

Dato : 10-04-06 16:02

"Simon Viftrup" <svif@phys.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vores motorcykel. Er der nogen der har nogle erfaringer med sådanne
> produkter? Eller kender til steder sådanne radioer sælges?

High-com sælger dem, men kan ikke anbefales, tror det er noget billig
styksammen, på mit virkede volumen ikke da jeg fik det, enten var den
slukket eller kørte for fuld kraft.
og betale 30 - 40 kr. for at sende det til rep, det gad jeg ikke, da det fra
ny af koster 500 kr.
langt billigere at smide et potmeter ind på linien selv
så dem kan jeg ikke anbefale du handler med

Søren

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 10-04-06 16:21

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra ny af koster 500 kr.
> langt billigere at smide et potmeter ind på linien selv
> så dem kan jeg ikke anbefale du handler med

High-com refunderer det beløb du giver i fragt for en evt.
reperation indenfor garantiperioden.

Så jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan anbefalde highcom.
Jeg kunne forstå hvis det var produktet du ikke ville anbefale.

> Søren

Thomas
RF 600

Fra : SB

Dato : 10-04-06 19:51

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan anbefalde highcom.
> Jeg kunne forstå hvis det var produktet du ikke ville anbefale.

Nixen - bixen, det gør de ikke, har lige haft en længere snak med dem om det
problem

Søren

Fra : SB

Dato : 10-04-06 19:57

> [...]
>
> Så jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke kan anbefalde highcom.
> Jeg kunne forstå hvis det var produktet du ikke ville anbefale.

Står også på deres side:

Eventuelle fejl eller mangler ved udstyr fra High-Com, skal påberåbes i
rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og
på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis du opdager
en fejl, skal du hurtigt rette henvendelse til High-Com. Du kan som
udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har
fået varen leveret.

"Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere
varen".

Søren

Fra : HO

Dato : 10-04-06 17:59

"Simon Viftrup" <svif@phys.au.dk> skrev i en meddelelse
> Eller kender til steder sådanne radioer sælges?
Hej
Jeg har eksperimenteret en del, og kom frem til, hvis man vil have kvalitet
til rimelig pris:
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTQzMTUwODExOA==?~template=pcat_area&p_selected_area=0715022&p_load_area=0715022

Det er helt suverænt kvalitet og tilbehør.
virker perfekt - dog kunne lyden godt være lidt højre, men min hjelm larmer
nu også en del.
jeg har PMR radio, GPS og passager koblet sammen - det virker ok.
Det var vigtig for mig at det kører på 12V fra Mc, og ikke batterier.
at de to forlængerledninger, kan kobles af både i hjelm og på MC, så de ikke
hænger og dasker, når
anlægget ikke bruges.
Det bedste ville være at købe det anlæg med indbygget PMR radio - meeennnn
299,- euro
Jeg købte først denne:
http://high-com.dk/shop/productinfo.asp?id=20430
jeg blev fristet af de to watt - men den røg over højre skulder, og en uge
efter købte jeg dette sæt:
http://high-com.dk/shop/productinfo.asp?id=20150
okay til prisen - købte også lader til cigarettænder her. billigt.
Hilsen
Hans

Fra : Jens Arnfast

Dato : 11-04-06 09:02

HO wrote:
> Jeg har eksperimenteret en del, og kom frem til, hvis man vil have kvalitet
> [...]

Har du et varenummer istedet for et link til varekurv? ( som kun virker
hos dig )

--
-jens

Fra : HO

Dato : 11-04-06 16:07

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> HO wrote:
> Har du et varenummer istedet for et link til varekurv? ( som kun virker
> hos dig )

Hej
Ja det er ikke altid lige nemt med de links, men prøv:
http://www1.conrad.de
tryk på linien med elektronik
søg på:
MIT 100
så kommer du i gang med siden - kan være lidt kringlet - da de har enorm
meget.
ellers spørg endelig igen, de er værd at besøge, mit kvalitets anlæg kostede
149,- euro
hilsen
Hans

Fra : HO

Dato : 11-04-06 19:59

eller søg på:
Motorrad-Gegensprechanlage

Hilsen
Hans

Fra : Jesnes

Dato : 11-04-06 09:37

> [...]
> vores motorcykel. Er der nogen der har nogle erfaringer med sådanne
> produkter? Eller kender til steder sådanne radioer sælges?

www.louis.de

Jeg har kørt med Alan, de er billige, virker indtil ca. 100 km/t ,
problemet er man skal have dem siddende frit så man kan skrue op og ned for
lyden, især da man tit kommer ud for støj , måske fra uafskærmede motorer ?
Det kommer og går.

En anden ulempe er monteringen i hjelmen, de ryger ofte ud - min løsning var
at sy øreflapper og mikrofon fast.