Profil på DFM- og hvad mere?
Fra : Perminator

Dato : 09-04-06 23:42

Hej Gruppe
Jeg har lige oprettet profil på DFM (Den skal nok blive mere nuanceret
senere)

Jeg er ikke ubetinget hjemme i, hvad der foregår på nettet, og hvor det er
godt at søge fora og informationer.
Mit indtryk er , at der er flere, forholdsvis ens indgange til MC-verdenen
i DK.

Hvad er DCMN og DCMN nr?
Hvad er DMC online?
Hvad er ICQ - nr for noget? (vel ikke intelligens?

MCTC har jeg helt rede på, og melder mig snart ind

Er der noget, jeg ikke ved, som vil være godt at vide?

Kunne vi ikke lave en fælles portal som hedder DK-MC? (MC-Danmark ser ud
til at være taget

Venlig hilsen
Per Misser
"Perminator"
CX500E82

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 10-04-06 01:00

Perminator skrev:
> Hej Gruppe
> Jeg har lige oprettet profil på DFM (Den skal nok blive mere nuanceret
> senere)

Herligt velkommen

[zip]

> Mit indtryk er , at der er flere, forholdsvis ens indgange til MC-verdenen
> i DK.

Ja - det har du ret i....

> Hvad er DCMN og DCMN nr?

Nyhedsgruppen news://dk.fritid.motorcykel (dette sted) har en "officiel"
hjemmeside - http://www.dmcn.dk,med FAQ, m.v..

Yderligere er http://www.dfmc.dk/ tilknyttet nyhedsgruppen, med vægt på
profiler og billeder.

> Hvad er DMC online?

"Danske motorcyklisters råd" en politisk motorcykel organisation der
fokuserer på at give "bedst mulige" forhold for motorcyklister - en
pandan til MCTC - her bør du også melde dig ind, de har brug for
medlemmerne (de er fattige modsat MCTC der svømmer i penge)

> Hvad er ICQ - nr for noget? (vel ikke intelligens?

ICQ ('I Seek You') er en måde at skabe kontakt til andre mennesker
verden over (nok en af de første) vel nærmest en art messenger (har ikke
benyttet nogen af de to former siden 1997 (ICQ) og 2000 (MSN)så det er
ikke sikkert sammenligningen bliver godtaget)

> MCTC har jeg helt rede på, og melder mig snart ind

Udmærket

> Er der noget, jeg ikke ved, som vil være godt at vide?

For "nyhedsgruppen" kun
1) citer under det der svares på
2) Fjern overflødig tekst der ikke kommenteres
3) Linien inden underskrift skrives (-- ) "bindestreg bindestreg
mellemrum" så kan de fleste "newsreaders" skelne signaturen
4) signatur på maks. 4 linier

> Kunne vi ikke lave en fælles portal som hedder DK-MC? (MC-Danmark ser ud
> til at være taget

At der er så mange nu er vel blot et udtryk for at en samlet indsats
ikke er mulig

--
Dun@nt der er medlem af såvel DMC som MCTC
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-06 07:32

On Mon, 10 Apr 2006 01:59:44 +0200, "J.C. Kløve"
<DunantSLET@X.mail.tele.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>benyttet nogen af de to former siden 1997 (ICQ) og 2000 (MSN)så det er
>ikke sikkert sammenligningen bliver godtaget)

Lidt historie.
CQ er radiokommunikationens gamle "kalder alle" fra telegrafiens dage
hvor man opfandt forkortelser for nær sagt alt.
Dels for at spare tid, men også for at øge forståeligheden, idet
forkortelserne har samme betydning på alle sprog.
Amatørradioen har benyttet CQ som opkald siden de første af dem gik i
luften.
CQ bruges stadig af radioamatørene på såvel telefoni som telegrafi.

ICQ er Internernets forsøg på at etablere en "digital amatørradio" for
alle.
Jeg vælger at oversætte ICQ til "Internet Seek You", idet I i CQ er
underforstået

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dun@ant

Dato : 10-04-06 08:38

Steen Gruby skrev:

> Jeg vælger at oversætte ICQ til "Internet Seek You", idet I i CQ er
> underforstået

Her er jeg så på sikker grund, idet ICQ, "organisationen" specifikt
angiver at det er I (Jeg) i'et står for.
Den anden forklaring med radio-amatørene, var ganske interessant, tak
for den

--
J.C.Kløve
Via gooooooooooooooooooooogle

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 10-04-06 16:21

"Perminator" <per.misserfjern@> skrev i en meddelelse
> Kunne vi ikke lave en fælles portal som hedder DK-MC? (MC-Danmark ser
> [...]

Host host

hamselv herfra