/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC og kort
Fra : Christina Jensen


Dato : 09-04-06 21:33

Hejsa

Nu er det jo så blevet forår, regenen vælter ned og motorcyklerne
begynder at komme frem, og jeg har planer om at skulle have mit eget
kort og cykel.

Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) og det
er derfor begrænset hvilke cykler jeg vil kunne tumle. Jeg prøvesad en
GSX-R 400R tidligere i dag og den passede mig fint, men vil da gerne
finde ud af hvad der ellers er af cykler der ikke er alt for høje, men
samtidig er lidt skub i. Skulle jo gerne kunne følge med kæresten.

Kortet skal tages i Århus, så hvis der er nogen der har gode råd om
kørelærerne er de meget velkomne.

På forhånd tak

--
Mvh
Christina Jensen

 
 
Sonny T. Larsen (09-04-2006)
Kommentar
Fra : Sonny T. Larsen


Dato : 09-04-06 22:23

On Sun, 09 Apr 2006 22:33:28 +0200, Christina Jensen wrote:

> Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) og det
> er derfor begrænset hvilke cykler jeg vil kunne tumle. Jeg prøvesad en
> GSX-R 400R tidligere i dag og den passede mig fint, men vil da gerne
> finde ud af hvad der ellers er af cykler der ikke er alt for høje, men
> samtidig er lidt skub i. Skulle jo gerne kunne følge med kæresten.

Måske Kawasaki GPZ500?

De fleste cykler kan desuden sænkes, så du har en chance for at nå jorden.

> Kortet skal tages i Århus, så hvis der er nogen der har gode råd om
> kørelærerne er de meget velkomne.

Leif Andersen (http://www.youdrive.dk/) har min anbefaling.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Arne Lorenzen (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 10-04-06 08:50

Sonny T. Larsen skrev den 09 apr 2006 i
news:slrne3iukq.803.sonny@bofh.nerdheaven.dk:

[snip]

> De fleste cykler kan desuden sænkes, så du har en chance for at nå jorden.

[snip]

En sandhed med modifikationer.
Det er bestemt ikke alle der kan sænkes *hensigtsmæssigt* = så det ikke får
indflydelse på standart køreegenskaberne, og nogen kan slet ikke.

Neutrale måder:
Støvler med (meget)tykkere sål
Lavere sæde

Næsten neutrale:
Sænkning *både* for og bag - forgaffel og bagsvinger.

Ikke neutrale:
Ensidig sænkning for og bag

Og sikkert flere jeg ikke lige kan komme i tanker om

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

mark@improve.dk (09-04-2006)
Kommentar
Fra : mark@improve.dk


Dato : 09-04-06 22:41

Jeg tog for nyligt (6 mdr siden) kørekort hos Kørelærergruppen i
Århus (Ceres krydset). Michael som stod for det er en rigtig flink og
gæv gut. Han forstår at gøre undervisningen underholdende ved at
prikke til folk undervejs og på sin lidt drengerøvede (men meget
professionelle) attitude :)

http://www.wheels4u.dk/MC.htm


Niels Frederiksen (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels Frederiksen


Dato : 10-04-06 07:22

mark@improve.dk wrote:
> Jeg tog for nyligt (6 mdr siden) kørekort hos Kørelærergruppen i
> Århus (Ceres krydset). Michael som stod for det er en rigtig flink og
> gæv gut. Han forstår at gøre undervisningen underholdende ved at
> prikke til folk undervejs og på sin lidt drengerøvede (men meget
> professionelle) attitude :)

Jeg tog også kørekort sidste efterår hos Michael og jeg giver ham også
min fulde anbefaling.

Michael var meget fleksibel da vi skulle planlægge teori- og køretimerne
- da ingen af os elever indenfor 3 sekunder havde protesteret havde vi
pludselig planlagt 4 teorilektioner en lørdag morgen kl. 07:00

Fra vi startede teori til teoriprøven var bestået gik knap en måned. 3
uger efter bestået teori stod de første af os med kortet i hånden.

--
Niels Frederiksen

belle250@gmail.com (10-04-2006)
Kommentar
Fra : belle250@gmail.com


Dato : 10-04-06 11:11

Jeg ved ikke lige hvad for en maskine jeg vil anbefale, det kommer jo
meget an på hvad du går efter udover at der skal være ryk i den.
Jeg er selv ikke særlig høj, men der er alligevel en del MC'er der
passer. Mit råd er, at du skal ud og se og prøve køre nogle flere
maskiner før du bestemmer dig.
Ja man kan sænke nogle MC'er. Jeg ved at suzuki bandit, kan sænkes
for og bag uden der rigtigt er nogen forskel, jeg har nemlig haft
sådan en. det er en god maskine, og der er rimelig ryk i den. Men der
findes også en del MC'er der ikke er så høje, så bare ud og kikke
på nogle flere.

Held og lykke med kortet...

Belle


Christina Jensen (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 10-04-06 18:59

Christina Jensen wrote:
> Hejsa
>
> Nu er det jo så blevet forår, regenen vælter ned og motorcyklerne
> begynder at komme frem, og jeg har planer om at skulle have mit eget
> kort og cykel.
>
> Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) og det
> er derfor begrænset hvilke cykler jeg vil kunne tumle. Jeg prøvesad en
> GSX-R 400R tidligere i dag og den passede mig fint, men vil da gerne
> finde ud af hvad der ellers er af cykler der ikke er alt for høje, men
> samtidig er lidt skub i. Skulle jo gerne kunne følge med kæresten.
>
> Kortet skal tages i Århus, så hvis der er nogen der har gode råd om
> kørelærerne er de meget velkomne.
>
> På forhånd tak

Så har jeg været med bagpå for første gang i år, og nu er jeg bare endnu
mere sikker på at jeg skal have taget det kort.
Var lige på besøg hos et forhandler, hvor jeg prøvede en suzuki GS500.
Den er lige en anelse for høj, men kan sænkes ca 5 cm, hvilket vil være nok.
Det trælse ved alt for mange af cyklerne er, at de har et (til lille
mig) alt for bredt sæde.

Det jeg gerne vil have er en sporty cykel med kåbe, hvilket jeg jo ikke
lige fik skrevet i første indlæg.

Tak for rådene indtil videre.

--
Mvh
Christina Jensen

TGSC (10-04-2006)
Kommentar
Fra : TGSC


Dato : 10-04-06 19:44

Er det den her du har prøvet ?
http://www.suzuki-mc.dk/mc/GS500FK5/gs500fk5.htm
-med kåbe. Nogle taler om special-lavede sæder, fx fra
Bikes-and-parts.
Ellers er det måske en brugt baby-gixxer du kan bruge - prøv at søge
efter GSX 400 på DBA. Dem under 20år ser dog lidt dyre ud i forhold
til GS500, og man skal nok have tjek på teknikken.


TGSC (10-04-2006)
Kommentar
Fra : TGSC


Dato : 10-04-06 19:55

OK, så ikke din første besked.
Der er en GS500 fra 2004 til 40.000kr i Lystrup, se BilBasen.


Troels Jensen (10-04-2006)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 10-04-06 22:38


"Christina Jensen" <christina@noname.invalid> skrev i en meddelelse
news:44396f97$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

[snip]

> Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) [snip]

Hvor høj er du?

--
Troels
FZ6 Fazer



Christina Jensen (11-04-2006)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 11-04-06 10:01

Troels Jensen wrote:
> "Christina Jensen" <christina@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> news:44396f97$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> [snip]
>
>
>>Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) [snip]
>
>
> Hvor høj er du?
>
> --
> Troels
> FZ6 Fazer


Jeg er ca 160, men mine ben er kun ca 77 + sålerne på støvlerne

--
Christina Jensen

Armand (11-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-04-06 20:13

Christina Jensen skrev:
> Troels Jensen wrote:
>>
>>
>>> Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) [snip]
>>
>
> Jeg er ca 160, men mine ben er kun ca 77 + sålerne på støvlerne
>
hele 77cm? - Det er jo de samme 30" som skridtlængeden i mine jeans er,
og jeg har aldrig(!) siddet på en motorcykel jeg ikke kunne magte p.g.a.
sædehøjden!
Det er ikke i benene, men derimod i psyken at problemet ligger. Men
derfor har du jo så også brug for en "trehjulet cykel" at blive
rutineret på!

--
Armand.

Troels Jensen (11-04-2006)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 11-04-06 22:37


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:paT_f.3989$EF7.816@news.get2net.dk...
> Christina Jensen skrev:
>> Troels Jensen wrote:
>>>
>>>> Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) [snip]
>>>
>>
>> Jeg er ca 160, men mine ben er kun ca 77 + sålerne på støvlerne
>>
> hele 77cm? - Det er jo de samme 30" som skridtlængeden i mine jeans er, og
> jeg har aldrig(!) siddet på en motorcykel jeg ikke kunne magte p.g.a.
> sædehøjden!
> Det er ikke i benene, men derimod i psyken at problemet ligger. Men derfor
> har du jo så også brug for en "trehjulet cykel" at blive rutineret på!

ØV - du "stjal" min pointe...

Jeg har nemlig - også med nøjagtig de samme 77 cm's skridtlængde som
Christina og et par almindelige støvler - ingen som helst problemer på
Fazeren, som har en relativt stor sædehøjde (79,5 cm. iflg. specs.), så jeg
kan kun tilslutte mig, at "problemet" befinder sig mellem ørerne.

Jeg startede selv på en XJ600, der er en anelse lavere, og dermed giver
fornemmelsen af lidt mere magt over tingene. Så hvis du vælger den,
Christina, så får du rigeligt med "power" til en start og mulighed for at
skifte den ud senere uden alt for stort tab, da der er tale om en klassisk
"begyndercykel", som du bør kunne sælge igen stort set uden tab, når du har
overbevist dig selv om, at dine ben er lange nok.

Se f.eks.:
http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Yamaha&model=XJ%20600%20S%20Diversion&aargang=1997

--
Troels
FZ6 Fazer




Christina Jensen (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Christina Jensen


Dato : 12-04-06 15:55

Troels Jensen wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:paT_f.3989$EF7.816@news.get2net.dk...
>
>>Christina Jensen skrev:
>>
>>>Troels Jensen wrote:
>>>
>>>>>Finten er bare at jeg ikke er særlig høj(ikke særlig lange ben) [snip]
>>>>
>>>Jeg er ca 160, men mine ben er kun ca 77 + sålerne på støvlerne
>>>
>>
>>hele 77cm? - Det er jo de samme 30" som skridtlængeden i mine jeans er, og
>>jeg har aldrig(!) siddet på en motorcykel jeg ikke kunne magte p.g.a.
>>sædehøjden!
>>Det er ikke i benene, men derimod i psyken at problemet ligger. Men derfor
>>har du jo så også brug for en "trehjulet cykel" at blive rutineret på!
>
>
> ØV - du "stjal" min pointe...
>
> Jeg har nemlig - også med nøjagtig de samme 77 cm's skridtlængde som
> Christina og et par almindelige støvler - ingen som helst problemer på
> Fazeren, som har en relativt stor sædehøjde (79,5 cm. iflg. specs.), så jeg
> kan kun tilslutte mig, at "problemet" befinder sig mellem ørerne.

Jeg må jo indrømme at i nok har ret, men jeg tror nu stadig jeg vil
starte på en cykel "der er lav nok"

Jeg har prøvet et par forskellige efterhånden, og har da også fundet
nogen der virker til at passe mig fint.

Så må jeg bare se at finde en kørerlærer, hvor jeg kan få teori,
køretimer og arbejde til at gå op i en højere enhed. (Hvilket faktisk
ikke er vildt nemt)

--
Christina

Armand (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-06 16:32

Christina Jensen skrev:
> Troels Jensen wrote:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>>
>>> hele 77cm? - Det er jo de samme 30" som skridtlængeden i mine jeans
>>> er, og jeg har aldrig(!) siddet på en motorcykel jeg ikke kunne magte
>>> p.g.a. sædehøjden!
>>> Det er ikke i benene, men derimod i psyken at problemet ligger. Men
>>> derfor har du jo så også brug for en "trehjulet cykel" at blive
>>> rutineret på!
>>
>
> Jeg må jo indrømme at i nok har ret, men jeg tror nu stadig jeg vil
> starte på en cykel "der er lav nok"
> Jeg har prøvet et par forskellige efterhånden, og har da også fundet
> nogen der virker til at passe mig fint.

Hvis du fokuserer på "køreskole-typen" frem for mere sportslige opnår du
en mere opret kørestilling, som i høj grad giver overblik og kontrol
over styret, samt balance (á vride i lænden) - Altsammen detaljer der
tæller bedre end en cm eller to på sædet

--
Armand.

Troels Jensen (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Troels Jensen


Dato : 12-04-06 23:10


"Christina Jensen" <christina@noname.invalid> skrev i en meddelelse
news:443d14aa$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Så må jeg bare se at finde en kørerlærer, hvor jeg kan få teori, køretimer
> og arbejde til at gå op i en højere enhed. (Hvilket faktisk ikke er vildt
> nemt)

Det afhænger helt af din kørelærers indstilling til sin forretning. Ham, jeg
tog kortet hos, havde en meget fin forståelse for, at MC-kortet var en
fritidsfornøjelse for mange af os, så al undervisning var placeret udenfor
normal arbejdstid og for hans skyld gerne i week-ends. Det tog ialt ca. 3
mdr. og kunne sagtens passes ind i fritiden.

God fornøjelse - Du vil ikke fortryde det, når først du er ude at køre på
egen hånd!

--
Troels
FZ6 Fazer



mark@improve.dk (12-04-2006)
Kommentar
Fra : mark@improve.dk


Dato : 12-04-06 00:49


Niels Frederiksen skrev:

> Jeg tog også kørekort sidste efterår hos Michael og jeg giver ham også
> min fulde anbefaling.
>
> Michael var meget fleksibel da vi skulle planlægge teori- og køretimerne
> - da ingen af os elever indenfor 3 sekunder havde protesteret havde vi
> pludselig planlagt 4 teorilektioner en lørdag morgen kl. 07:00
>
> Fra vi startede teori til teoriprøven var bestået gik knap en måned.. 3
> uger efter bestået teori stod de første af os med kortet i hånden.

Det kan da tænkes vi gik på samme hold, der var da ihvertfald en ved
navn Niels på mit hold :) Skal du med ud og køre her d. 17?

/ Mark


Niels Frederiksen (12-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels Frederiksen


Dato : 12-04-06 07:09

mark@improve.dk wrote:
> Det kan da tænkes vi gik på samme hold, der var da ihvertfald en ved
> navn Niels på mit hold :) Skal du med ud og køre her d. 17?

Yup, det var mig - og ja, jeg skal med ud og køre på mandag (hvis vejret
da arter sig nogenlunde)
Jeg syntes, det er cool af en kørelærer at gide arrangere en køretur for
hans gamle elever (eller også bare en god undskyldning for en lang
køretur)...

Ses,

--
Niels Frederiksen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste