|
| starter problemer Fra : Brian Jensen |
Dato : 07-04-06 11:03 |
|
Ltd'en kan ikk starte.
Der er gnist og benzin.
Starteren kører godt nok rundt.
Kan det være kæden, der går fra starter til startkoblingen, der er for slap
eller kan det være det lille tandhjul på starteren, der hopper over.
Har pt starteren og karburatorerne af. Og det er ikke starteren.
| |
Armand (08-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-04-06 13:24 |
|
Brian Jensen skrev:
> Ltd'en kan ikk starte.
> Der er gnist og benzin.
> Starteren kører godt nok rundt.
> Kan det være kæden, der går fra starter til startkoblingen, der er for slap
> eller kan det være det lille tandhjul på starteren, der hopper over.
> Har pt starteren og karburatorerne af. Og det er ikke starteren.
Primo:
Gnisten kan sagtens være så svag at den kvæles under kompression!
Secundo:
Selvom starteren kører rundt, kan det være at batteriet kun akkurat har
energi til dét, og at man ikke erindrer forskellen på hvor livligt den
drejer (drejede) med friskt batteri. Hvis starteren suger for voldsomt
på batteriet, efterlades der ikke meget til tændingen.
Azione:
Prøv at starte med bedste mulighed for fuld power til tændingen!
Det kan gøres ved at løbe eller kickstarte maskinen igang, eller ved at
låne strøm fra familiens/naboens bil v.h.a. startkabler!
Conclusione:
Hvis dét gør en afgørende forskel er det et tydeligt tegn på at
motorcyklens batteri er blevet for svagt til jobbet (ikke mindst her i
ydersæsonen hvor temperaturen gør sit ved effekten), og indkøb af et
friskt batteri vil være løsningen på problemet!
Hvis ikke brug af startkabler er nok til at motoren slår igang, må vi så
tage den derfra til den tid, men jeg er næsten sikker på at det bliver
en vaskeægte AHAA-oplevelse(tm), så prøv det lige!
--
Armand.
| |
Brian Jensen (10-04-2006)
| Kommentar Fra : Brian Jensen |
Dato : 10-04-06 14:46 |
|
Ha ha, det vil jeg prøve lige så snart den er samlet igen.
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:JWNZf.73$tW5.5@news.get2net.dk...
> Brian Jensen skrev:
>> Ltd'en kan ikk starte.
>> Der er gnist og benzin.
>> Starteren kører godt nok rundt.
>> Kan det være kæden, der går fra starter til startkoblingen, der er for
>> slap
>> eller kan det være det lille tandhjul på starteren, der hopper over.
>> Har pt starteren og karburatorerne af. Og det er ikke starteren.
>
> Primo:
> Gnisten kan sagtens være så svag at den kvæles under kompression!
>
> Secundo:
> Selvom starteren kører rundt, kan det være at batteriet kun akkurat har
> energi til dét, og at man ikke erindrer forskellen på hvor livligt den
> drejer (drejede) med friskt batteri. Hvis starteren suger for voldsomt på
> batteriet, efterlades der ikke meget til tændingen.
>
> Azione:
> Prøv at starte med bedste mulighed for fuld power til tændingen!
> Det kan gøres ved at løbe eller kickstarte maskinen igang, eller ved at
> låne strøm fra familiens/naboens bil v.h.a. startkabler!
>
> Conclusione:
> Hvis dét gør en afgørende forskel er det et tydeligt tegn på at
> motorcyklens batteri er blevet for svagt til jobbet (ikke mindst her i
> ydersæsonen hvor temperaturen gør sit ved effekten), og indkøb af et
> friskt batteri vil være løsningen på problemet!
>
> Hvis ikke brug af startkabler er nok til at motoren slår igang, må vi så
> tage den derfra til den tid, men jeg er næsten sikker på at det bliver en
> vaskeægte AHAA-oplevelse(tm), så prøv det lige!
>
> --
> Armand.
| |
Hekto (10-04-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-04-06 15:10 |
|
It happens that Armand formulated :
> Hvis ikke brug af startkabler er nok til at motoren slår igang, må vi så tage
> den derfra til den tid, men jeg er næsten sikker på at det bliver en
> vaskeægte AHAA-oplevelse(tm), så prøv det lige!
AHAAA-oplevelsen ligger nok mest i hvor italofil
du allerede er blevet!!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
|
|