Saltsituationen Århus - Næstved
Fra : Peter

Dato : 07-04-06 07:54

Jeg har planer om køre fra Århus til Næstved i eftermiddag, men når jeg ser
på Vintertrafik ser det ikke for godt.

Jeg har prøvet Armands lygtetest her til morgen, havde ikke lige en bus ved
hånden, brugte derfor min egen bil. Jeg kunne ikke smage salt, men hvordan
ser det ud på Fyn og Sjælland?

Jeg skal retur på søndag og forventer ikke jeg kan komme til at vaske cyklen
før sidst på søndagen. Er det dumt at køre turen?

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-04-06 08:19

Peter wrote:
> [...]
>
> Jeg skal retur på søndag og forventer ikke jeg kan komme til at vaske cyklen
> før sidst på søndagen. Er det dumt at køre turen?

der er ikke salt i odense, det du ser blev spredt natten til torsdag og
blev skyllet væk senere torsdag/torsdag nat.
Der er ikke spredt siden, at jeg har set.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Peter

Dato : 07-04-06 10:34

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> der er ikke salt i odense, det du ser blev spredt natten til torsdag og
> blev skyllet væk senere torsdag/torsdag nat.
> Der er ikke spredt siden, at jeg har set.

Det lyder godt. Jeg tror jeg tager turen.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 07-04-06 08:32

Peter wrote:
> [...]
>
> Jeg skal retur på søndag og forventer ikke jeg kan komme til at vaske
> cyklen før sidst på søndagen. Er det dumt at køre turen?

Kan du ikke låne en vandslange med koldt vand i Næstved og så bare skylle
den godt, det har altid virket på mine cykler der har kørt i salt.
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Peter

Dato : 07-04-06 10:35

"Peter Jakobsen" <this-email-is-not@valid.nu> wrote in message

> Kan du ikke låne en vandslange med koldt vand i Næstved og så bare skylle
> den godt, det har altid virket på mine cykler der har kørt i salt.

Jeg tror det ikke, men jeg har tænkt mig at forsøge.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Kasperkk_nielsen@hot~

Dato : 07-04-06 09:58

Hej Peter
Som Thomas korrekt siger er der vist ikke så meget at være nervøs
for på fyn. Det har regnet lidt i går aftes og i nat. Jeg kørte selv
i går og skal da også ud i dag, så jeg tror ikke du skal tænke så
voldsomt meget over det

Du får mig ikke til at lave slikketesten på min bil. Den har stået i
en lade siden sidst i januar og ligner ikke en jeg har lyst til at
sætte tungen på

Kasperkk

Fra : Peter

Dato : 07-04-06 10:36

<Kasperkk_nielsen@hotmail.com> wrote in message
[...]

Jeg brugte nu også en finger som mellemlager

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Armand

Dato : 07-04-06 10:38

Peter skrev:

> Jeg skal retur på søndag og forventer ikke jeg kan komme til at vaske cyklen
> før sidst på søndagen. Er det dumt at køre turen?

Denneher saltpsykose er altså hård mod mc-folket!

Hvis du spørger mig, så er den vask du ser frem til alligevel kun på
overfladen og vil ikke forhindre givent salt i at gøre sin virkning på
de dybeste kroge af motor og stel!
Enten så holder man sin sti 100% saltfri i stil med hardcore
costum-ka'lene der end ikke kører i regn, eller også erkender man at det
er et brugsobjekt at man har nummerpladen siddende på.
Hvis man forøvrigt ikke selv har ejet køretøjet fra ny af aner man ikke
med sikkerhed om den har fået indtil flere saltture i ydersæsonen førhen
og så er 100%-princippet til spild.

Ergo: Lad være at bilde dig ind at en afvaskning redder dig fuldstændig
af med saltens påvirkning og brug(eller ej) din motorcykel ud fra den
erkendelse :-|

Forøvrigt kunne det være et tungt argument til fordel for ens tendens
til mavesår, at man vælger ikke at købe nyt næste gang, derved at man så
bedre vil kunne køre sig en "nå ja, hvad fanden" -forårstur på den
brugt-købte som man så kan tillade sig at mistro for at have fået
pulveret én gang

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 07-04-06 11:15

> [...]
> Hvis man forøvrigt ikke selv har ejet køretøjet fra ny af aner man ikke
> med sikkerhed om den har fået indtil flere saltture i ydersæsonen førhen

Jeg _har_ ejet den fra ny og er sikker på at de 31.000 km, den har kørt
indtil nu har været saltfri.

> Ergo: Lad være at bilde dig ind at en afvaskning redder dig fuldstændig af
> med saltens påvirkning og brug(eller ej) din motorcykel ud fra den
> erkendelse :-|

Det er også det der bekymrer mig. Derfor prøver jeg også at finde ud af om
der stadig er salt på vejene!

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Bjørn S

Dato : 07-04-06 13:05

Armand wrote:

> [...]
> bedre vil kunne køre sig en "nå ja, hvad fanden" -forårstur på den
> brugt-købte som man så kan tillade sig at mistro for at have fået

Tø-hø.
Jeg skulle 200 meter i går for at fylde op tanken og ringene på NTV'en.
Det småregnet og blæste godt da jeg kørte hjemmefra, og for at være
sikker truet jeg mig ned i konens cordura-sæt.
Det var ikke så tosset endda. Tisse regnvejr, 1 time og 30 km på snoede
veje senere kom jeg tilbage. Det var skønt, og den kørte godt med "ny"
motor, men den ligner slæt ikke nypoleret mere ...

--
/Bjørn