Holde hvide fælge hvide
Fra : Martin Clemmensen

Dato : 07-04-06 00:02

Jeg har hvide fælge på min GS500E'er, hvordan holder jeg nemmest dem rene?

Efter at have rengjort dem med vand+sæbe og pudset div. fedt/oliepletter
rene med WD40 ser fælgene ganske fine ud. Men så snart der er kørt en
kort tur, på en 30-40km, er der igen kommet en god del skidt på fælgene
og efter længere ture er fælgene mere grå end de er hvide.

Findes der en nemmere måde at holde dem rene og hvide på end at vaske
dem med vand+sæbe regelmæssigt? Her tænker jeg f.eks. på pudsemiddel
eller lignende, der (i bedste tv-shop stil) skaber et beskyttende lag,
så skidt har sværere ved at sætte sig?

--
Martin

Fra : mark@improve.dk

Dato : 07-04-06 01:25

Jeg kender det kun alt for godt (samme cykel & samme farve fælge). Jeg
har efterhånden opgivet kampen, i stedet regner jeg med at få
sand/glasblæst (hvad er bedst til et job som dette?) og så få dem
malet i en mørkegrå farve á la de senere modellers stelfarve.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 07-04-06 05:02

Martin Clemmensen skrev:

> [...]
> dem med vand+sæbe regelmæssigt? Her tænker jeg f.eks. på pudsemiddel
> eller lignende, der (i bedste tv-shop stil) skaber et beskyttende lag,

Naar de er helt rene, dvs. WD 40 rester er ogsaa vasket af med vand og
saebe giver du faelgende alm. autovoks. Saa saetter skidtet sig ikke
saa fast.

Asger

Fra : Armand

Dato : 07-04-06 21:43

Asger Steffensen skrev:

> [...]
> sand/glasblæst (hvad er bedst til et job som dette?) og så få dem
> malet i en mørkegrå farve á la de senere modellers stelfarve.

Hvad med at tage konsekvensen og bruge matchende "rockstar" -tandhjul
fra Renthal:

http://www.renthal.com/r_news.asp#

--
Armand.