Honda brænder tændrør af
Fra : Sune

Dato : 05-04-06 21:38

Hejsa

Min Honda CB500 '97 har lige for 3. gang på et halvt år brændt begge tændrør
af.
Mekanikeren siger, at det er fordi den får for meget choker og jeg skal lade
være med at varme op først. Bare start den og kør, så sker det ikke.

En bekendt siger at det ikke passer, men at det sker på grund af at
tændingsproblemer.

Menkanikeren siger, at det er noget sludder, da den altid står rigtigt og
ikke kan stilles.

Hvad skal jeg tro. Lige nu er jeg meget træt af Hondaen (nævnte jeg også at
den havde problemer med bremserne og ...)

MC hilsen Sune

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 22:14

Sune skrev i meddelelsen <44342a85$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>Hejsa
>
>Min Honda CB500 '97 har lige for 3. gang på et halvt år brændt begge
tændrør
>af.

Skift tændrørsmærke

>Mekanikeren siger, at det er fordi den får for meget choker og jeg skal
lade
>være med at varme op først. Bare start den og kør, så sker det ikke.

Nemlig, kør med det samme, ikke brutalt selvfølgelig, men motoren bliver
hurtigst varm ved en smule arbejde

>En bekendt siger at det ikke passer, men at det sker på grund af at
>tændingsproblemer.

Det kan han selvfølgelig godt kalde det.....

>Menkanikeren siger, at det er noget sludder, da den altid står rigtigt og
>ikke kan stilles.

Moderne tændingsanlæg kan ganske rigtigt ikke justeres, men tændingsanlæget
kan selvfølgelig have en defekt.

Men i første omgang så skift de notorisk "druknesyge" NGK tændrør til Bosch,
Denso, Champion, eller noget helt andet

>Hvad skal jeg tro. Lige nu er jeg meget træt af Hondaen (nævnte jeg også at
>den havde problemer med bremserne og ...)

mvh
Orla, som også har erfaret, at NGK end ikke har styr på levetiden på deres
platinrør.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 23:34

> Nemlig, kør med det samme, ikke brutalt selvfølgelig, men motoren bliver
> hurtigst varm ved en smule arbejde

Er det egentlig generelt for "alle" 4-taksts MC'er?
Jeg plejer som regel lige at give min et godt minut hvor jeg tager mig
god tid om at få handsker og hjelm på..

Mvh Jesper G, GS500E

Fra : Armand

Dato : 06-04-06 01:08

Jesper G skrev:

> Er det egentlig generelt for "alle" 4-taksts MC'er?
> Jeg plejer som regel lige at give min et godt minut hvor jeg tager mig
> god tid om at få handsker og hjelm på..

Det kan i en vis grad forsvares for luftkølede motorer der begynder at
køle 100% fra det øjeblik man kører; men Honda 500'eren er en vandkølet
som, i lighed med biler, har bedst af at blive kørt med det samme!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-06 06:13

Jesper G skrev i meddelelsen <443445de$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>...

>Er det egentlig generelt for "alle" 4-taksts MC'er?
>Jeg plejer som regel lige at give min et godt minut hvor jeg tager mig
>god tid om at få handsker og hjelm på..

Det er religion, men hvornår har Du set nogen varme deres bil op ? Og hvor
langt er det lige de motorer går... :-/

mvh
Orla

Fra : Sune

Dato : 05-04-06 23:56

meddelelse news:44343485$0$831$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Sune skrev i meddelelsen
> <44342a85$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> tændrør
[cut]
> Men i første omgang så skift de notorisk "druknesyge" NGK tændrør til
> Bosch,
> Denso, Champion, eller noget helt andet

Nu du siger - jeg kan godt huske det har været nævnt tidligere. Men hvor får
jeg de andre ? De steder jeg har spurgt, har de kun NGK.

Fik jeg forøvrigt nævnt at tændrør til en Honda CB500 koster 100,- kr
stykket herhjemme

MC hilsen Sune

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-04-06 20:13

Sune wrote:

> Fik jeg forøvrigt nævnt at tændrør til en Honda CB500 koster 100,- kr
> stykket herhjemme

Jeg fik nogle ret høje priser på NGK tændrør herhjemme sidst jeg skulle
bruge nogle.. Da jeg alligevel skulle have noget udstyr fra Louis tog jeg
lige og så deres pris på tændrør.. Og den var under halv pris for præcis
samme mærke!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Armand

Dato : 06-04-06 01:03

Sune skrev:
> [...]
> være med at varme op først. Bare start den og kør, så sker det ikke.
>
> En bekendt siger at det ikke passer, men at det sker på grund af at

Og jég siger at det er p.g.a. de NGK-rør du bruger :-|
Skaf dig et par af et hvilketsomhelst alternativ og se sager!

Men snak ikke med din mekaniker om dét, for de magter ikke andet end at
slå op i MC-Nøglen og bestille NGK :-|

--
Armand

Fra : Sune

Dato : 06-04-06 21:38

> [...]
> Skaf dig et par af et hvilketsomhelst alternativ og se sager!
>
> Men snak ikke med din mekaniker om dét, for de magter ikke andet end at

Jeg er straks gået i gang med at lede efter alternative mærker.
Suzukien (gs500) har forøvrigt lige gjort det samme, også på NGK rør.

Tak for svarene.

vh Sune

Fra : Armand

Dato : 06-04-06 22:08

Sune skrev:

> Jeg er straks gået i gang med at lede efter alternative mærker.
> Suzukien (gs500) har forøvrigt lige gjort det samme, også på NGK rør.

Kig på mc-select.dk efter hvor i nærheden af dig at du kan få Denso!

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-04-06 23:24

Armand wrote:

> Kig på mc-select.dk efter hvor i nærheden af dig at du kan få Denso!

Her er nogle Splitfire til billig penge
http://www.robertsmc.dk/shop/index.php?cPath=84_85

her kan du søre efter hvilke der passer i din mc
http://www.sparkplugs.com/splitfire/Default.asp

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Steen E.

Dato : 06-04-06 20:43

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal jeg tro. Lige nu er jeg meget træt af Hondaen (nævnte jeg
> også at den havde problemer med bremserne og ...)

Hvad mener du med "brændt af" ? Min CB500 ('00) druknede en enkelt gang
NGK'erne, men efter en omgang med stålbørsten startede den med det
samme.

Om det skyldes de notorisk "drukne-svage" NGK'er eller et lidt svagt
tændingsanlæg på Honda'en (eller en kombination) skal jeg lade være
usagt.

Men prøv næste gang at rense rørene med stålbørsten og se om ikke det
virker.

Ellers skift til et andet mærke, eller evt. iridium-rørene fra NGK, dem
har jeg selv gode erfaringer med på Fazeren, som er en notorisk dårlige
starter

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623