"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:443404b9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Jeg skal inden for den næste uge for første gang i mit liv prøve at syne
> en MC selv ;)
>
> Men jeg er nu i tvivl om hvad der kigges efter som sådan, altså hvilken
> ting er det liiiige jeg skal ha husket ? så er der en eller anden sygeligt
> lang liste på nettet jeg kan printe ud, og så lige bruge en time eller to
> på at krydse igennem om jeg har husket lige de ting ???
>
> Lige nu har jeg koncenteret mig om :
>
> 1. Bremse skiver holder mål + nye klodser og bakker.
> 2. Alt lys virke incl. parkeringslys... men hvordan stiller jeg det lange
> ?
> 3. Dækne... masser af spor ? er det ik 2mm der er minimum ? har alderen
> nået at sige ?
> 4. Motor er helt tæt og udstødningen har ingen huller... og jeg har en
> udstødnings pakning i for første gang på en MZ af mine ;)
> 5. Nye ben i forgaflen, da tidligere ejer har leget rørtang tager hårdt
> fat i bennende. + pakdåser der er tætte.
Slør i kronrøret, dvs ikke korrekt spændte kronrørslejer er en afgørende
ting. Slidte lejesæder, hvor kuglerne har trukket spor, giver friktion og
kantede styrebevægelser. Begge dele er livstruende, og bliver ofte
checket.
Kør forhjulet op mod en mur og mærk efter slør, når koblingen slækkes lidt.
Løft forenden og mærk efter slør ved at rykke opad i hjulet. Føl efter de
kantede bevægelser ved at dreje styret mens hjulet er hævet. Når sporene i
lejesæderne er dybe nok, kan det låse styrebevægelsen. = god træning i
forlæns rullefald
.
Checkede lige på Google:
Mester Gruby har selvfølgelig også skrevet om dette:
http://www.gruby.dk/mc_checkliste.htm
Så kan du være sikker på at alt er husket!
Held og lykke!
Perminator
CX500E