/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tjek liste til synsklargøring ???
Fra : Molnit


Dato : 05-04-06 18:56

Hejsa,
   Jeg skal inden for den næste uge for første gang i mit liv prøve at
syne en MC selv ;)

   Men jeg er nu i tvivl om hvad der kigges efter som sådan, altså hvilken
ting er det liiiige jeg skal ha husket ? så er der en eller anden
sygeligt lang liste på nettet jeg kan printe ud, og så lige bruge en
time eller to på at krydse igennem om jeg har husket lige de ting ???

   Lige nu har jeg koncenteret mig om :

   1. Bremse skiver holder mål + nye klodser og bakker.
   2. Alt lys virke incl. parkeringslys... men hvordan stiller jeg det lange ?
   3. Dækne... masser af spor ? er det ik 2mm der er minimum ? har alderen
nået at sige ?
   4. Motor er helt tæt og udstødningen har ingen huller... og jeg har en
udstødnings pakning i for første gang på en MZ af mine ;)
   5. Nye ben i forgaflen, da tidligere ejer har leget rørtang tager hårdt
fat i bennende. + pakdåser der er tætte.

   Og så kan jeg ik liiiige finde mere som de vil desideret dumpe den på
??? og så vidt jeg husker kan Grimhed vel maks give en anmærkning ala
vask anbefales :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87, til salg for 4000Kr. eller fornuftige bud.
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

 
 
Futte & Co. (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 05-04-06 19:21

Molnit wrote:
> Hejsa,
> Jeg skal inden for den næste uge for første gang i mit liv prøve at
> syne en MC selv ;)
>
> Men jeg er nu i tvivl om hvad der kigges efter som sådan, altså
> hvilken ting er det liiiige jeg skal ha husket ?

Slør i svinggaffel/forgaffel, kronrør. Eger er hele og opspændt i
egerhjul (kør en skruetrækker rundt på eger, ca. samme lyd hele vejen

> 2. Alt lys virke incl. parkeringslys... men hvordan stiller jeg det
> lange ?

Ingen af dem jeg har synet er blevet kontroleret for højde på lys ,
men husk også horn.

> 3. Dækne... masser af spor ? er det ik 2mm der er minimum ? har
> alderen nået at sige ?

Det er kun 1 mm på mc

> 4. Motor er helt tæt og udstødningen har ingen huller... og jeg har
> en udstødnings pakning i for første gang på en MZ af mine ;)
> 5. Nye ben i forgaflen, da tidligere ejer har leget rørtang tager
> hårdt fat i bennende. + pakdåser der er tætte.
>
> Og så kan jeg ik liiiige finde mere som de vil desideret dumpe den
> på ??? og så vidt jeg husker kan Grimhed vel maks give en anmærkning ala
> vask anbefales :)
>

Hvis cyklen er "teknisk god", skulle der ikke være problemer Jo bedre
den ser ud jo mindre kontrolerer de
Husk at udfylde papirer inden du kører til syn (hentes på motorkontor)
Vær ikke bange for at stille spørgsmål , så går den afmålte tid med
at besvare dine dumme spørgsmål
Sørg for det styrter ned, så giiiddderrr de ikke prøvekøre
--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
http://dfmc.dk/?id=70

Johan Vikkelsøe-Pede~ (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 05-04-06 19:45

Når cyklen skal synes skal den jo være i teknisk forsvarlig tilstand, som
det vist så fint hedder...

Skiver, ska holde mål, slør i kronrør, samt bagsvinger, og hjul må der ikke
være noget af.

Lyset skal falde 1%, som på biler, sæt dig op på geden, lys på garagen, bak
tilbage, for hver Meter skal det falde ca 1 cm..( var ude for at de checkede
det på min ( har synet tre mcer)´
Udstødningen må ikke larme...
Dække må ikke være møre/kærede/ sprækkede.
Skærme skal der være på, fik fortalt engang at bagskærmen, ikke må være
længere væk end 15cm over bagakslen( bagaksel, vandret ud, og lodret op til
skærmen, der skal den være under 15 cm)
Ellers det sædvanlige med blinklys, og spejle, hvis din cykel er født med
det osv..

De er ikke så skræppe med mcér.

God fornøjelse.
Johan



Jacob Bunk Nielsen (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 05-04-06 19:44

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> writes:

> Skærme skal der være på, fik fortalt engang at bagskærmen, ikke må være
> længere væk end 15cm over bagakslen( bagaksel, vandret ud, og lodret op til
> skærmen, der skal den være under 15 cm)

Den regel er afskaffet for ca. 1½ år siden.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N (til salg) | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Perminator (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 05-04-06 19:54


"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:443404b9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Jeg skal inden for den næste uge for første gang i mit liv prøve at syne
> en MC selv ;)
>
> Men jeg er nu i tvivl om hvad der kigges efter som sådan, altså hvilken
> ting er det liiiige jeg skal ha husket ? så er der en eller anden sygeligt
> lang liste på nettet jeg kan printe ud, og så lige bruge en time eller to
> på at krydse igennem om jeg har husket lige de ting ???
>
> Lige nu har jeg koncenteret mig om :
>
> 1. Bremse skiver holder mål + nye klodser og bakker.
> 2. Alt lys virke incl. parkeringslys... men hvordan stiller jeg det lange
> ?
> 3. Dækne... masser af spor ? er det ik 2mm der er minimum ? har alderen
> nået at sige ?
> 4. Motor er helt tæt og udstødningen har ingen huller... og jeg har en
> udstødnings pakning i for første gang på en MZ af mine ;)
> 5. Nye ben i forgaflen, da tidligere ejer har leget rørtang tager hårdt
> fat i bennende. + pakdåser der er tætte.

Slør i kronrøret, dvs ikke korrekt spændte kronrørslejer er en afgørende
ting. Slidte lejesæder, hvor kuglerne har trukket spor, giver friktion og
kantede styrebevægelser. Begge dele er livstruende, og bliver ofte
checket.
Kør forhjulet op mod en mur og mærk efter slør, når koblingen slækkes lidt.
Løft forenden og mærk efter slør ved at rykke opad i hjulet. Føl efter de
kantede bevægelser ved at dreje styret mens hjulet er hævet. Når sporene i
lejesæderne er dybe nok, kan det låse styrebevægelsen. = god træning i
forlæns rullefald .

Checkede lige på Google:
Mester Gruby har selvfølgelig også skrevet om dette:
http://www.gruby.dk/mc_checkliste.htm

Så kan du være sikker på at alt er husket!

Held og lykke!
Perminator
CX500E





KS (05-04-2006)
Kommentar
Fra : KS


Dato : 05-04-06 23:25


"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:44341086$0$874$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:443404b9$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hejsa,
> > Jeg skal inden for den næste uge for første gang i mit liv prøve at syne
> > en MC selv ;)
> >
> > Men jeg er nu i tvivl om hvad der kigges efter som sådan, altså hvilken
> > ting er det liiiige jeg skal ha husket ?

husk også reflekser ;)

/Ken
Hornet '04



Molnit (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 06-04-06 09:11

Molnit skrev:

> Og så kan jeg ik liiiige finde mere som de vil desideret dumpe den
> på ??? og så vidt jeg husker kan Grimhed vel maks give en anmærkning ala
> vask anbefales :)

   Takker for alle de gode svar ;) tror lige jeg bruger de 40Kr. for nye
Kronrørslejer, så kan de vel ik brokke sig over det. Ellers vil jeg mene
alle de andre ting er ok.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87, til salg for 4000Kr. eller fornuftige bud.
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408545
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste