/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Symptomer på defekt batteri?
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 05-04-06 14:05

Davs,

Jeg har fået gixxeren på gaden - sådan næsten i hvert fald - men jeg har et
lille spørgsmål, som elektroniknørderne nok kan hjælpe mig med...
Jeg har (som sædvanlig) ikke behandlet mit batteri så godt, og allerede
sidste sæson var jeg blevet enig med mig selv om, at det var tid til at
skifte... Men jeg klarede dog sæsonen ud på fornuftig vis, og nu går den så
ikke længere... Jeg *skal* have købt mig et nyt batteri.

*Men* selvom batteriet er kaput (måske klappet sammen), bør jeg så stadig
ikke kunne måle > 12-13 volt over polerne, når cyklen er startet?
Jeg kan nemlig kun måle mellem 7-8 volt, men med et lille opsving, når
cyklen får gas.

Det står så gralt til nu, at hverken omdrejningstæller, speedometer eller de
andre instrumenter virker, og lyset blinker i én uendelighed.
Hvis jeg kører med lave omdrejninger og bremser (enten med for- eller
bagbremsen), så slår motoren en skid, og sætter i de fleste tilfælde ud.
Jeg går ud fra at ovenstående symptomer stammer fra det defekte batteri?

Et sidste spørgsmål går på, om det kan betale sig at købe en Saito fra Louis
til 18,95? eller jeg skal op i Varta eller Delo til mere end dobbelt pris,
for at få en nogenlnde kvalitet?
Det skal lige siges, at jeg ikke er god ved batteriet i vinterhalvåret...
Får som regel bare sat det til side i en kold garage hvorefter jeg om
sommeren bare lader det op med en alm. lader, som batteriet jo ikke er
særlig glad for.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



 
 
Orla Pedersen (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 05-04-06 14:21

Psycho Cowboy wrote:

> Davs,

> *Men* selvom batteriet er kaput (måske klappet sammen), bør jeg så stadig
> ikke kunne måle > 12-13 volt over polerne, når cyklen er startet?
> Jeg kan nemlig kun måle mellem 7-8 volt, men med et lille opsving, når
> cyklen får gas.

I guder, hører i slet ikke efter Ikke nok med at Du véd at din akku
er færdig, Du fortsætter ufortrødent med at ødelægge din mc's elsystem :-|

Hvis at Du er meget heldig, så slipper Du med en ny akku, men
sansynligheden for at Du har ødelagt din laderegulator, omdrejningstæller,
mm. er stor. Stop omgående inden dit tændingsanlæg ryger med i købet :-/

mvh
Orla


Hekto (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-04-06 14:29

Orla Pedersen brought next idea :
> Hvis at Du er meget heldig, så slipper Du med en ny akku, men sansynligheden
> for at Du har ødelagt din laderegulator, omdrejningstæller, mm. er stor. Stop
> omgående inden dit tændingsanlæg ryger med i købet :-/

Den eneste rigtige måde at lære sådan noget på er
når det koster penge. Jo flere penge, jo bedre
får man det lært!

Du KAN ikke forlange at der bliver hørt efter!


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Niels B (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels B


Dato : 05-04-06 15:56


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:e10g7j$uh5$1@abbeden.bunk.cc...
> Psycho Cowboy wrote:
>
>> Davs,
>
>> *Men* selvom batteriet er kaput (måske klappet sammen), bør jeg så stadig
>> ikke kunne måle > 12-13 volt over polerne, når cyklen er startet?
>> Jeg kan nemlig kun måle mellem 7-8 volt, men med et lille opsving, når
>> cyklen får gas.
>
> I guder, hører i slet ikke efter Ikke nok med at Du véd at din akku
> er færdig, Du fortsætter ufortrødent med at ødelægge din mc's elsystem :-|
>
> Hvis at Du er meget heldig, så slipper Du med en ny akku, men
> sansynligheden for at Du har ødelagt din laderegulator, omdrejningstæller,
> mm. er stor. Stop omgående inden dit tændingsanlæg ryger med i købet :-/
>
> mvh
> Orla
>
Hmm ... Jeg har nogenlunde samme problem med min gsx400 - den er svær at
starte, og går ud hvis ikke jeg holder den på 2-3.000 o./min..

Jeg har lige afleveret den hos mekanikeren i dag, og spurgte i telefonen om
jeg skulle prøve at sætte et nyt batteri på først, da jeg havde en mistanke
om, at det muligvis kunne være færdigt, før jeg kørte ned med den.

Jeg fik dog besked på at vente, til de havde kigget på den, og det gjorde
jeg så, men hvis de så fikser den og skifter evt. defekte dele, vil de så
ryge igen idet jeg starter cyklen for at køre hjem derfra - stadig med det
defekte batteri? (som jeg selvfølgelig vil købe et nyt af på vejen hjem)

Nu bliver jeg jo helt bekymret ...

Mvh. Niels



Ukendt (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-04-06 16:44


Niels B skrev i meddelelsen
<9c5e8$4433da9b$55182207$1630@news.arrownet.dk>...

>Hmm ... Jeg har nogenlunde samme problem med min gsx400 - den er svær at
>starte, og går ud hvis ikke jeg holder den på 2-3.000 o./min..
>
>Jeg har lige afleveret den hos mekanikeren i dag, og spurgte i telefonen om
>jeg skulle prøve at sætte et nyt batteri på først, da jeg havde en mistanke
>om, at det muligvis kunne være færdigt, før jeg kørte ned med den.
>
>Jeg fik dog besked på at vente, til de havde kigget på den, og det gjorde
>jeg så, men hvis de så fikser den og skifter evt. defekte dele, vil de så
>ryge igen idet jeg starter cyklen for at køre hjem derfra - stadig med det
>defekte batteri? (som jeg selvfølgelig vil købe et nyt af på vejen hjem)

>
>Nu bliver jeg jo helt bekymret ...


Hvis at det er en "ordentlig" forhandler/værksted, så lader de dig ikke køre
nogen steder, før at maskinen er i orden.

mvh
Orla



Niels B (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Niels B


Dato : 05-04-06 17:20

>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
>meddelelse news:4433ebdf$0$164$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Hvis at det er en "ordentlig" forhandler/værksted, så lader de dig ikke
> køre
> nogen steder, før at maskinen er i orden.
>
> mvh
> Orla
>

Det er det - Midtfyns MC - jeg har kun haft gode erfaringer med dem, så mon
ikke jeg kan være tryg så

/Niels



Hekto (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-04-06 14:27

Psycho Cowboy laid this down on his screen :
> Davs,
>
> Jeg har fået gixxeren på gaden - sådan næsten i hvert fald - men jeg har et
> lille spørgsmål, som elektroniknørderne nok kan hjælpe mig med...
> Jeg har (som sædvanlig) ikke behandlet mit batteri så godt, og allerede
> sidste sæson var jeg blevet enig med mig selv om, at det var tid til at
> skifte... Men jeg klarede dog sæsonen ud på fornuftig vis, og nu går den så
> ikke længere... Jeg *skal* have købt mig et nyt batteri.
>
> *Men* selvom batteriet er kaput (måske klappet sammen), bør jeg så stadig
> ikke kunne måle > 12-13 volt over polerne, når cyklen er startet?
> Jeg kan nemlig kun måle mellem 7-8 volt, men med et lille opsving, når
> cyklen får gas.
>
> Det står så gralt til nu, at hverken omdrejningstæller, speedometer eller de
> andre instrumenter virker, og lyset blinker i én uendelighed.
> Hvis jeg kører med lave omdrejninger og bremser (enten med for- eller
> bagbremsen), så slår motoren en skid, og sætter i de fleste tilfælde ud.
> Jeg går ud fra at ovenstående symptomer stammer fra det defekte batteri?
>
> Et sidste spørgsmål går på, om det kan betale sig at købe en Saito fra Louis
> til 18,95? eller jeg skal op i Varta eller Delo til mere end dobbelt pris,
> for at få en nogenlnde kvalitet?
> Det skal lige siges, at jeg ikke er god ved batteriet i vinterhalvåret...
> Får som regel bare sat det til side i en kold garage hvorefter jeg om
> sommeren bare lader det op med en alm. lader, som batteriet jo ikke er
> særlig glad for.

Prøv lige at mærke om ikke din ensretter sidder
og sveder gevaldigt her i vinterkulden!

Noget må jo trække spændingen ned - det kunne
være kortsluttede celler?

Jeg plejer at købe enten hos Louis eller hos
thansen! Et billigt batteri kan man bare skifte
efter et par sæsoner - et dyrt er man nødt til at
passe på!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Jon&Ann-Rikka (05-04-2006)
Kommentar
Fra : Jon&Ann-Rikka


Dato : 05-04-06 17:20


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4433c05d$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Davs,
>
> Jeg har fået gixxeren på gaden - sådan næsten i hvert fald - men jeg har
> et lille spørgsmål, som elektroniknørderne nok kan hjælpe mig med...
>xxxxxxxxxxxxxxxx

Du kan evt. også bestille et ved den lokale mc-pushere, hvis han levere
batterier fra MC-nøglen.

De koster ikke alverden, mener at et batteri af mærket MAX koster 179 kr.
Hvis du mangler et katalog, har jeg et liggende..


--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen
Suzuki GSX-R 250
Fiat Punto 1,2 ELX
MZ 6,0
www.home1.stofanet.dk/tikasminde/



calle.nielsen@gmail.~ (06-04-2006)
Kommentar
Fra : calle.nielsen@gmail.~


Dato : 06-04-06 10:13

Hejsa

Jeg havde et lignede problem på min da jeg startede sæsonen op. Du
kan ikke nødvendigvis regne med at regulatoren holder spændingen oppe
når batteriet er kaput.
Det der sker er at laderegulatoren forsøger at lade, hvorefter
spændingen stiger meget hurtigt pga. batteriens manglende kapacitet.
Laderegulatoren vil med det samme slå fra igen, da spændingen bliver
for høj. Dette sker så hurtigt at du ikke kan se det på lyset eller
måle det med et almindeligt multimeter.

Se evt. det første svar fra Steen i følgende tråd (hvor jeg spørger
om det samme):
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/tree/browse_frm/thread/679c00ac2b758599/7dc8fc0e5267898f?rnum=1&q=calle&_done=%2Fgroup%2Fdk.fritid.motorcykel%2Fbrowse_frm%2Fthread%2F679c00ac2b758599%2F1c4dd1dc7284fb63%3Fq%3Dcalle%26rnum%3D6%26#doc_7dc8fc0e5267898f

Mht. batteriet, vil jeg klart anbefale dig at købe det billige
batteri, især hvis du ikke vil bruge tid på at vedligeholde det.

Det kan selvfølgelig også være laderegulatoren der er stået af,
eller en løs forbindelse.

Som Orla skriver: Kør ikke mere på den inden problemet er fikset!

/Calle


Psycho Cowboy (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 06-04-06 10:45

Tak for svarene, jeg prøver med et Saito fra Louis og satser på, batteriet
er det eneste der er røget sig en tur.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/?id=234



Peter Jakobsen (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Peter Jakobsen


Dato : 06-04-06 19:49


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in message
news:4433c05d$0$8068$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Davs,
>
> Jeg har fået gixxeren på gaden - sådan næsten i hvert fald - men jeg har
> et lille spørgsmål, som elektroniknørderne nok kan hjælpe mig med...
> Jeg har (som sædvanlig) ikke behandlet mit batteri så godt, og allerede
> sidste sæson var jeg blevet enig med mig selv om, at det var tid til at
> skifte... Men jeg klarede dog sæsonen ud på fornuftig vis, og nu går den
> så ikke længere... Jeg *skal* have købt mig et nyt batteri.
>
> *Men* selvom batteriet er kaput (måske klappet sammen), bør jeg så stadig
> ikke kunne måle > 12-13 volt over polerne, når cyklen er startet?
> Jeg kan nemlig kun måle mellem 7-8 volt, men med et lille opsving, når
> cyklen får gas.
>
> Det står så gralt til nu, at hverken omdrejningstæller, speedometer eller
> de andre instrumenter virker, og lyset blinker i én uendelighed.
> Hvis jeg kører med lave omdrejninger og bremser (enten med for- eller
> bagbremsen), så slår motoren en skid, og sætter i de fleste tilfælde ud.
> Jeg går ud fra at ovenstående symptomer stammer fra det defekte batteri?
>
> Et sidste spørgsmål går på, om det kan betale sig at købe en Saito fra
> Louis til 18,95? eller jeg skal op i Varta eller Delo til mere end dobbelt
> pris, for at få en nogenlnde kvalitet?
> Det skal lige siges, at jeg ikke er god ved batteriet i vinterhalvåret...
> Får som regel bare sat det til side i en kold garage hvorefter jeg om
> sommeren bare lader det op med en alm. lader, som batteriet jo ikke er
> særlig glad for.
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600
> http://dfmc.dk/?id=234
Jeg vil anbefale dig at købe et gele-batteri, hvis du ikke er for god til at
vedligeholde det om vinteren, det holder strømmen en del bedre end andre
batterier.

http://cgi.ebay.de/Gelbatterie-YTX9-BS-CTX9-BS-Suzuki-Batterie_W0QQitemZ8032701455QQcategoryZ49787QQcmdZViewItem


--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste