Forårsadvarsel fortsat
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 17:38

Ikke nok med at vi skal passe på kolde dæk, og våde veje. Vejene er også i
en ufattelig ringe tilstand i år med mange huller, løst grus, og løse
asfaltklumper.

Ved kædesmøring her til aften, efter første tur (på arbejde), sad der ikke
mindre end to meget skarpe, og store sten i bagdækket. Den ene så stor at
det var ufatteligt tæt på kritisk :-| Dette efter kun 70 kørte Km.

Jeg formoder at stenene kan være fra forvitret asfalt. Så giv dækkene lidt
ekstra opmærksomhed her i foråret, det er ærgeligt at miste et nyt til
halvgået dæk på den konto.

mvh
Orla

Fra : Buffi

Dato : 04-04-06 17:54

Ja, nogle steder er i stedet for salt spredet grus af en nogen sammensat
herkomst, som venter en fejemaskine..! Ikke lige 2-hjuler venligt..,

mvh erik
----

Fra : Armand

Dato : 05-04-06 13:01

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> det var ufatteligt tæt på kritisk :-| Dette efter kun 70 kørte Km.
> ....det er ærgeligt at miste et nyt til halvgået dæk på den konto.

Lige til suplement af mit personlige erfaringsregister: Er der noget om
at det er et friskt bagdæk du har på?

--
Armand.
(fortrinsvist punkteret på friske dæk)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 05-04-06 13:39

Armand wrote:

> Lige til suplement af mit personlige erfaringsregister: Er der noget om
> at det er et friskt bagdæk du har på?

Næeh, har ikke lige Km. tallet her, men fra sidste sommer.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 16:55

Orla Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Næeh, har ikke lige Km. tallet her, men fra sidste sommer.
>
>mvh
>Orla

3.000 Km. det er.... Så det var vist sensommer Men ellers ja, nye dæk
er (også) stenmagneter.

mvh
Orla