Ninja 636 vs CBR600rr
Fra : Poul

Dato : 04-04-06 16:34

Nu er jagten på den nye hest gået ind...
Ny CBR600rr06 er favoritten, men så så lige i dag at ZX636R'06 er 10k
billigere...!
Nogen der kender begge heste og har man favoritter?
Farverne på den nye CBR600rr er heller ikke at klappe af. Har set at
US-versioner tit har andre farver end EU-versioner. Kan man få US-versioner
i DK (altså farven)?

Poul, CBR600F4 (ZX636R/CBR600rr)

Fra : MKS - 74

Dato : 04-04-06 16:49

On Tue, 4 Apr 2006 17:34:13 +0200, "Poul" <faint@stofanet.dk> wrote:

>Ny CBR600rr06 er favoritten, men så så lige i dag at ZX636R'06 er 10k
>billigere...!

Discountprodukt .

>Nogen der kender begge heste og har man favoritter?

Ja da.

>Farverne på den nye CBR600rr er heller ikke at klappe af.

Nå?!? Personligt finder jeg både 2005 R157 og NH1 væsentlig pænere end
brækgrøn .

> Har set at
>US-versioner tit har andre farver end EU-versioner. Kan man få US-versioner
>i DK (altså farven)?

Nej, ikke umiddelbart, hent en 2005'er med 6.001 km år uret i Tyskland
- større udvalg i farver og lidt at spare også. Eller vent til næste
år hvor CBR'eren står til modelskifte.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : MKS - 74

Dato : 04-04-06 16:51

On Tue, 04 Apr 2006 17:49:12 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:
>Nej, ikke umiddelbart, hent en 2005'er med 6.001 km år uret i Tyskland

Hmmm ...på uret that is.

Fra : Poul

Dato : 04-04-06 17:05

Hmmm...
Fik denne i går:

grænsen at man udnytter ved at privatimportere, derved at afgiften
generelt hænger sammen med brugtpriserne herhjemme!
Tyskerne har i grunden dyrere nye køretøjer end vi har herhjemme
(sammenlignet á: grundpris + moms) så det kan ikke svare sig at købe en
ny tysk motorcykel og indregistrere herhjemme. Men p.g.a. nypriserne er
brugte ikke sønderligt meget værd og afskrivningen falder derfor
voldsommere isyd for grænsen end herhjemme hvor brugte er efterspurgte
p.g.a. den høje nypris.
Den tyske og danske afskrivnings-kurve krydser hinanden ved 3-4 års
alderen, hvilket vil sige at det sjældent kan svare sig at importere en
model der er yngre end 4 år, hvorimod der er større gevinst jo ældre den
er over 4 år - Læg i den forbindelse mærke til at det i vidt omfang
faktisk er 10-15 år gamle CBR600 at folk henter hjem!

Du har dannet dig en opfattelse af at det er ubetinget billigt at handle
syd for grænsen og dét holder desværre ikke
Køb din 05'er herhjemme billigere end du kan importere den til og nyd at
din afskrivning de næste par år til trods derfor er lavere end din tyske
grandfætters er!

Så Derfor!

--
Armand. " <<

Den nye CBR600rr, Movistar er nu også pænt nice. Vil gerne have helt sort...

Fra : MKS - 74

Dato : 04-04-06 18:55

On Tue, 4 Apr 2006 18:04:53 +0200, "Poul" <faint@stofanet.dk> wrote:

>Hmmm...
>Fik denne i går:!

Der er også megen sandhed i det generelt, og Armand gør det i bedste
mening (for at forhindre at du brænder nallerne, hvilket man hurtigt
kan komme til hvis ikke man dels ved hvad man bør give og har en
fornemmelse af hvad de bliver sat til af SKAT). Det _er_ muligt at
importere en 05'er og spare en pæn sum på såvel typiske
forhandlerpriser for 05'ere, men i særdeleshed på nypris, 05 og 06 er
identiske, køber du en 06'er er det mindre heldigt idet det er sidste
år i CBR-seriens 2/4 cyklus, du vil dels nok få et ret stort værditab
som 1. ejer som man altid gør på en ny, men også fordi den næste år
allerede vil være gammel fisk, det slipper du i nogen grad for ved at
købe en brugt 05'er, som sagt de er identiske og køber du en med få km
på uret, betyder det reelt ingenting (set i lyset af prisforskellen).
Om det så er muligt for dig (med import) vil afhænge af
markedskendskab og øvrige "evner", men man _skal_ være fokuseret, jeg
vil hverken råde dig for eller imod et importeventyr, det _er_ muligt,
men ikke nødvendigvis for alle.

Fra : Hekto

Dato : 05-04-06 08:28

Poul expressed precisely :
> [...]
> Køb din 05'er herhjemme billigere end du kan importere den til og nyd at
> din afskrivning de næste par år til trods derfor er lavere end din tyske

Nej; men kunne man finde een til en god pris, der har gået under 6.000
km kan man jo få den ind under 'demo-reglen' hvor de SKAL acceptere at
afgifte den af den dokumenterede købspris! De skriger og græder, men
der er ikke noget at gøre!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 05-04-06 12:57

Poul skrev:
> Hmmm...
> Fik denne i går:

Dér talte vi om økonomi hvor Mikael nævner en alternativ måde at få sig
en anden kulør på !

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-04-06 20:13

> Nej, ikke umiddelbart, hent en 2005'er med 6.001 km år uret i Tyskland
> - større udvalg i farver og lidt at spare også. Eller vent til næste
> år hvor CBR'eren står til modelskifte.

CBR600rr er nu ret pæn i den sorte udgave...
Hvis man kan få en CBR600rr billigere fra ny end hvad Nelleman tager for
den, så betaler man afgift af den faktiske pris. Altså den man har givet i
udlandet, og kun i tilfælde af en ny MC.

/
Jesper

Fra : MKS - 74

Dato : 04-04-06 20:37

On Tue, 4 Apr 2006 19:13:12 +0000 (UTC), tiperfjern@tiscali.dk (Jesper
Pedersen) wrote:

>Hvis man kan få en CBR600rr billigere fra ny end hvad Nelleman tager for
>den, så betaler man afgift af den faktiske pris. Altså den man har givet i
>udlandet, og kun i tilfælde af en ny MC.

Korrekt, men der skal man passe lidt på, fordi man også skal betale
dansk moms (den tyske refunderes), afgift af denne og afgift af
tvungen forhandleravance på 9%, så den pris man skal betale afgift af
er indkøbspris*(1.25/1.16)*1.09. Den laveste pris på nye RR i D.
ligger på ca. 8000 Euro, eller ca. 60 kkr . Den pris der skal betales
afgift af er derfor ca. 70.000, der giver en ca. afgift på 106.000 og
cykel plus dansk moms - tysk moms ca. 65000...samlet ca. 171.000.
(slut selv tankerækken).

Fra : Sanne Johansson

Dato : 05-04-06 07:50

MKS - 74 wrote:

> Nå?!? Personligt finder jeg både 2005 R157 og NH1 væsentlig pænere end
> brækgrøn .

Tror du ikke du skulle söge til läge hvis du bräkker dig i den farve???

Fra : MKS - 74

Dato : 05-04-06 09:47

On Wed, 5 Apr 2006 06:49:48 +0000 (UTC), sanne_son@yahoo.com (Sanne
Johansson) wrote:

>Tror du ikke du skulle söge til läge hvis du bräkker dig i den farve???

Det er en dødsyg farve, så langt har du helt ret......

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 17:59

hej Poul

Jeg har lige købt en ZX6R Ninja 2006 og den kører bare som en drøm jeg var
oss i tvivl om de to maskiner men det er jeg ikke længere jeg blev også
anbefalet at købe Kawaen af mange....... men skriv eller ring hvis der er
noget

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 04-04-06 21:21

Hej

"Brian Kærgård" <dsl166095(snabel-A)vip.cybercity.dk> wrote in
> [...]
> var oss i tvivl om de to maskiner men det er jeg ikke længere jeg blev
> også anbefalet at købe Kawaen af mange....... men skriv eller ring

Jeg har kørt over 9000km på en ZX6R 636 05 og det er en herlig maskine med
masser af kræfter! Det har Hondaen helt sikkert også

Jeg faldt for farven (grøn) og jeg synes den havde bedre finish end
Hondaen... Jeg tror det er marginaler der adskiller dem. Så bare ud og se
om du kan finde en forhandler der har demomodeller stående. Jeg ved Rydberg
tit har nogen (og ellers kan du jo prøve en 05 model - der er ikke meget
forskel på dem...)

PS. Jeg har haft en CBR600F2 før Zixxeren...

--
Jesper

Fra : Poul

Dato : 04-04-06 21:26
Fra : MKS - 74

Dato : 04-04-06 22:21

On Tue, 4 Apr 2006 22:25:36 +0200, "Poul" <faint@stofanet.dk> wrote:

>Dvs. at det godt kan betale sig at købe denne...:
>
>http://www.mobile.de/SID-9vGH0E9lDNrkVO0rVWvGQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1144185785A1LsearchPublicD1300IMotorbikeY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C173%81R-t-vCaMoQuSeUnVb_X_Y_x_yrdsO~BSRA6D1300Hcbr600rrBGNDKRADA0HinPublicA2A0A0A0D2005A0/cgi-bin/da.pl?sr_qual=GN&top=10&bereich=krad&id=11111111184021929
>
>lang link, men den findes på mobile...

Det er for dyrt...

>Hvad vil jeg komme af med for den ialt når plader er på den og jeg
>triller...? Ca. 165k, ikk?

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan du når frem til den pris, vær
opmærksom på at det regneeksempel der er beskrevet i denne tråd _kun_
gælder for nye cykler, der er andre regler for brugte og pas på med at
blande dem sammen. At lave en komplet skreven beskrivelse af import
(ny såvel som brugt) med alle facetter og cautionpoints bliver til en
temmelig lang og snirklet smøre (jeg må tilstå at jeg gider ikke), og
vil derfor nøjes med at sige at jeg vil anse ca. 145.000-150.000 for
en 05'er med 6-10.000 km på klokken for en opnåelig gadepris ved
import. Men lad under alle omstændigheder være med at importere _før_
du har taget en lang snak med SKAT, de får løn for at rådgive dig .

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 05:37

> Det er for dyrt...

Hej

MP motorcykler i Odense har en ny sort 05'er til 170000kr.

Hygge PD CBR1100t købt hos MP

Fra : MKS - 74

Dato : 05-04-06 13:21

On Wed, 5 Apr 2006 06:37:28 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

>MP motorcykler i Odense har en ny sort 05'er til 170000kr.

Er det ikke 169.995 ? For den sidste femmer kan man få en liter
letmælk , den er iøvrigt rigtig flot i den farve IMO, så med mindre
man absolut vil ha' Moviestar-lakeringen, ser jeg ikke rigtig så megen
grund til at købe en 06'er. Forøvrigt noget som man skal være meget
opmærksom på ved import af nye cykler, man kan altid "risikere" at
cyklen kommer på tilbud i DK (nogle gange endda samme år som modelår),
således at det man fandt ude i EU lige pludselig er knap så godt et
tilbud. Så køb en ny 05'er i DK eller en brugt i EU (hvis man
gider/kan sætte sig ind i hele showet), må være rådet.....Kawa'en -
naaah (men kan du godt li' designet/farven/lyden/at det ikke er en
600 eller andet så køb den). Personligt ville jeg vælge en brugt
05-RR'er hvis det var mig der havde de tanker, og så evt. skyde den af
næste år hvis den nye 07'er viser sig at være spændende.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-06 08:25

> Men lad under alle omstændigheder være med at importere _før_
> du har taget en lang snak med SKAT, de får løn for at rådgive dig .

Nej Skat må ikke rådgive - de har de ikke lovhjemmel til. Men de har derimod
pligt til at svare på det de bliver spurgt om... Der er jo lidt af en
forskel.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-04-06 11:21

On Wed, 5 Apr 2006 09:24:32 +0200, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Nej Skat må ikke rådgive - de har de ikke lovhjemmel til. Men de har derimod
>pligt til at svare på det de bliver spurgt om... Der er jo lidt af en
>forskel.

De gør det nu gerne alligevel (i det mindste nogen steder) , men
det er da helt rigtigt at man skal vide bare lidt om hvad man skal
spørge om, bare sådan helt generelle spørgsmål som " Hvad er
proceduren ved import", "hvordan beregner I afgiften ved henholdsvis
nye, som brugte cykler", "hvad betyder afgiftspligtig værdi" osv, alt
det man er i tvivl om, så skal man nok komme hele vejen rundt. Men
ellers har du ret, det var ikke tænkt somom man kunne troppe op hos
SKAT og frejdigt erklære at man gerne vil ha' en 05 RR, find en så
billigt som muligt til mig , jeg beklager hvis nogen skulle ha'
fået det indtryk.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-04-06 14:34

> De gør det nu gerne alligevel (i det mindste nogen steder)

Jeg kender en der har arbejdet nogle år ved told&skat og det var ca. hendes
formulering jeg genbrugte. Nu var det godt nok erhvervsskat hun beskæftigede
sig med men som hun sagde. Det skete at hun så sager hvor "clienten" kunne
spare store penge i skat ved at hyre en kompetenet rådgiver/revisor, men det
var ikke det hun var ansat til ...

Fra : MKS - 74

Dato : 05-04-06 15:01

On Wed, 5 Apr 2006 15:33:50 +0200, "Anders Majland"
> [...]

>spare store penge i skat ved at hyre en kompetenet rådgiver/revisor, men det

Jow-jow.....i wasn't lying, i just didn't volunteer any information
.

Men altså, når man taler med SKAT om proceduren osv. så dukker der
naturligt en masse nye spørgsmål op som man samtidig så kan få svar
på. Jeg har haft rigtig stor glæde af SKAT-Odense's motorafd. hvor jeg
har fået en rigtig fin behandling og indsigt i hvordan systemet
fungerer, de har villigt tilbudt mig at sende den relevante
information (lovgivning+udlægning af denne i div. bekendtgørelser
osv.). Det meste er naturligvis ikke kommet fordi SKAT har sagt til
mig, hør nu her mester, nu skal vi lige fortælle dig hvad du har brug
for at vide men fordi jeg har været naturligt nysgerrig, men noget
information er faktisk dukket op undervejs selvom jeg ikke specifikt
har bedt om det , Så ja du har ret, SKAT er ikke et
rådgivningscenter som sådan , men en kilde til megen nyttig info, som
man kan trække på, blot man er armeret med sin naturlige nysgerrighed.

Import er ikke så kompliceret endda, men at skrive et manifest trods
alt et stort arbejde, hvis det skal dække alt og være forståeligt for
de fleste, det gider jeg personligt ikke.....Så hvem samler trådene og
laver en import-FAQ .