Yamaha FZ6 til pige!
Fra : Kristian

Dato : 04-04-06 15:12

Hej

Skrev en tråd tidligere om jeres erfaringer med FZ6, hvilket lød rimeligt
godt. Jeg skal bare lige høre om min kæreste på 171 cm også ville kunne køre
på den. Jeg er selv 187 cm høj. Er det så stor forskel at det bliver svært
for os begge at køre på den uden at skulle indstille støddæmpere eller andet
hver gang eller hvad er jeres vurdering?

Kristian

Fra : Morten D J

Dato : 04-04-06 15:59

Hej Kristian.

Det kommer jo helt an på hvor lange ben hun har.

Tag ud og prøvesid - gætter på at hun lige kan nå med tåspidserne på begge
sider, hvis hun har ben af "normal" længde....

--
Venligst

Morten
FZ6 N(aked) http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6062

Fra : Peter

Dato : 04-04-06 17:08

"Kristian" <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> wrote in message
> [...]
> svært for os begge at køre på den uden at skulle indstille støddæmpere
> eller andet hver gang eller hvad er jeres vurdering?

Hvis det er et problem kan din kæreste vinde et par cm med specielle
støvler. Daytona laver en støvle der er 2-3 cm højere end normalt. De har
lavet det så elegant at det ikke er noget man lægger mærke til.

Det er jo nok ikke en god idé at sænke den, når du også skal køre på den.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-04-06 20:45

Peter skrev:
> [...]
> støvler. Daytona laver en støvle der er 2-3 cm højere end normalt. De har
> lavet det så elegant at det ikke er noget man lægger mærke til.

Ja det er meget smart, problemer er bare at det kun er i hålen de er
højere.. Det hjalp ikke hos Louise.

> Det er jo nok ikke en god idé at sænke den, når du også skal køre på den.

Det kan man nu sagtens. Men start evt. med sædet. Det giver utroligt
meget! Især at tage af i bredden. Man kan sagten selv.

Når du sænker den ændre du jo ikke afstand til fodhvilere kun til jorden.

mvh Tommy Fer
Z750 model lav

Fra : Peter

Dato : 04-04-06 21:32

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> wrote in message

> Ja det er meget smart, problemer er bare at det kun er i hålen de er
> højere.. Det hjalp ikke hos Louise.

Jeg troede faktisk det var hele sålen. Jeg kender én der bruger dem, hun er
godt tilfreds. Men jeg kan godt se et problem hvis det kun er hælen.

> Det kan man nu sagtens. Men start evt. med sædet. Det giver utroligt
> meget! Især at tage af i bredden. Man kan sagten selv.
>
> Når du sænker den ændre du jo ikke afstand til fodhvilere kun til jorden.

Hvis sædet gøres lavere bliver afstanden til fodhvilerne da mindre.

Hvis den ellers sænkes med ændrede kødben eller lign. bliver frihøjden
mindre. Der giver også ofte problemer med at bære maksimalvægten uden at den
går i bund i affjedringen. Men selvfølgelig kan det da gøres.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Christina R.

Dato : 04-04-06 17:39

"Kristian" skrev:
> [...]
> svært for os begge at køre på den uden at skulle indstille støddæmpere
> eller andet hver gang eller hvad er jeres vurdering?

Jeg er selv 171 høj, og jeg havde ingen problemer, da jeg kørte en kort tur
på en FZ6 sidste år.
Men få din kæreste til at prøvesidde den... i sidste ende kommer det jo an
på benlængden.

--
Christina R.
(Suzuki GS500E)

Fra : Hans Henriksen

Dato : 04-04-06 18:40

Hejsa
Jeg er selv en mand på 171, jeg har ingen problemer med at få flad fod på
begge sidder af maskinen og jeg har altså ikke specielt lange ben, så det
burde ikke være noget problem for din pige, og så kører FZ´eren super godt
så jeg vil bare ønske jer al mulig held med den. Håber vi ses derude.

Hansi FZ6S - 2005