Tilbagebetaling af registreringsafgift ved~
Fra : Nicolaj C.

Dato : 04-04-06 13:30

ang. punkt 4 herunder
Betyder det, at køretøjet eller mc skal kunne gå igennem syn ?

======================================

Du kan heller ikke få tilbagebetalt registreringsafgift for

1.. Køretøjer, der har mistet deres afgiftsmæssige identitet,
2.. Køretøjer, der er færdselsskadede og som ikke kan genopbygges inden
for reglerne om afgiftsfri genopbygning, eller ikke kan fritages for afgift
efter reparation
3.. Køretøjer, der er over 35 år regnet fra første registreringsdato,
4.. Køretøjer, der ikke er i registreringsklar stand,
5.. Udstyr mv., der ikke er betalt registreringsafgift af.

Fra : MKS - 74

Dato : 04-04-06 14:20

On Tue, 4 Apr 2006 14:30:26 +0200, "Nicolaj C."
<nic@FJERNDETTEevents.dk> wrote:

>ang. punkt 4 herunder
>Betyder det, at køretøjet eller mc skal kunne gå igennem syn ?

Ja, reglen under pkt 4 omhandler køretøjer, der på grund af skader,
vedligeholdelsesstand eller lignende ikke er registreringsklare. Den
skal derfor i princippet kunne synes, men den behøver ikke være
registreret ved udførslen.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 05-04-06 12:48

MKS - 74 skrev:

> [...]
> vedligeholdelsesstand eller lignende ikke er registreringsklare. Den
> skal derfor i princippet kunne synes, men den behøver ikke være

Køretøjet skal vel igennem et toldsyn i stil med det der bruges ved import!?
Der skal jo også en tilstandsvurdering til, og ikke mindst efter de
(pr.01/04) nye regler ligger dét i hånden på bilinspektionen!

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-04-06 13:02

On Wed, 05 Apr 2006 13:48:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Køretøjet skal vel igennem et toldsyn i stil med det der bruges ved import!?
>Der skal jo også en tilstandsvurdering til, og ikke mindst efter de
>(pr.01/04) nye regler ligger dét i hånden på bilinspektionen!

Jeg vil tro at det er sådan at de gør det som delvist grundlag for
bedømmelse af stand/handelspris efter 1-04-06, men da det er så nyt
bør man nok spørge SKAT om det, ville være logisk, men det er jo ingen
garanti .

Fra : solvang

Dato : 04-04-06 18:28

"Nicolaj C." <nic@FJERNDETTEevents.dk> skrev i en meddelelse
> ang. punkt 4 herunder
> Betyder det, at køretøjet eller mc skal kunne gå igennem syn ?

ja - den skal være synet inden export