Lån til motorcykel???
Fra : Kristian

Dato : 04-04-06 13:28

Hvad kan bedst betale sig? Bruger i banken eller nogle af de mange
finansieringsselskaber? Har indtryk af at renten hos finansieringsselskaber
er lavere, men de har vist til gengæld større gebyrer ved oprettelse! Nogen
som har gode råd og ved hvad der bedst kan betale sig.!

FZ6 S venter forude, håber jeg

Fra : Jimmi Bram

Dato : 04-04-06 13:41

[snip]
Hvad kan bedst betale sig? Bruger i banken eller nogle af de mange
> finansieringsselskaber?
[/snip]

Hej Kristian,
Det kommer meget an på hvad du kan få Fazeren forsikret for.
Mc Finans, er ikke helt billige i oprettelse. Jeg måtte slippe lidt over
10.000,- i etablerings omkostninger for finansiering af min nye cykel hos
dem (Banken skulle have 5000,- inkl. omkostninger til staten). Deres rente
var også lidt over hvad banken kunne tilbyde.
Tilgengæld kunne jeg så blive forsikret i Loyds, til under halv pris af hvad
jeg skulle give hos Tryg, og under 1/4 af hvad jeg skulle give hos
TopDanmark.

Hvis jeg har cyklen i mere end et år, er både de lidt højere renter, og
etablerings omkostningerne tjent hjem på forsikring.
Så det er bare med at få indhentet tilbud, og så finde lommeregneren frem.

/Jimmi
Triumph Thruxton '06

Fra : Jørgen Winther

Dato : 05-04-06 05:42

"Jimmi Bram" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> /Jimmi
> Triumph Thruxton '06

Så fik du dig en Thruxton! Hvordan er den så? Jeg formoder, at du nu har
kørt på den?

--
Jørgen
Sprint ST

Fra : Jimmi Bram

Dato : 05-04-06 14:53

> Så fik du dig en Thruxton! Hvordan er den så? Jeg formoder, at du nu har
> kørt på den?
> Jørgen

He he, ja, jeg kunne slet ikke lade være
Og mange tak for din Scrampler anmeldelse, den var rigtig oplysende.
Jeg tænkte at uanset hvordan den er at køre på, så kan det jo laves om, Clip
on remover kit osv. Så jeg købte uden at have prøvet først, da der var salt
på vejene.
Nu har jeg så kørt 150Km på den, og de har slet ikke været kedelige. Man
sidder ganske som forventet temmelig foroverbøjet, og meget af vægten
fordeles til håndledene. Stillingen gør også at man bruger nogle helt andre
muskler end normalt til at tage koblingen, det gav mig en vanvittigt øm
underarm den første dag. Men så fik jeg stillet koblingen, fik trænet
underarmen lidt, og har vænnet mig til at sidde så foroverbøjet. Det har
gjort at de sidste 100 km på den har været helt fantastiske. Du havde helt
ret med motoren, den trækker super jævnt, helt fra bunden, jeg kan slet ikke
vente til jeg har kørt 1000 så jeg kan se hvordan den trækker over 4000
omdr.

Det er ihvertfald den af mine cykler jeg har været mest "forelsket i"

Mvh
Jimmi

Fra : Rikke Petersen

Dato : 05-04-06 16:48

>SNIP
>
>Det er ihvertfald den af mine cykler
>jeg har været mest "forelsket i"
>
>Mvh
>Jimmi

Hej Jimmi
Tillykke med den! Jeg kan godt forstå, du ikke kunne lade være -
den cykel har en superfed udstråling
Måske mødes vi til én af torsdagsturene? www.triumph-kbh.com
mvh
Rikke, bonneville '04

Fra : Jimmi Bram

Dato : 06-04-06 10:02

> Hej Jimmi
> Tillykke med den! Jeg kan godt forstå, du ikke kunne lade være -
> den cykel har en superfed udstråling
> Måske mødes vi til én af torsdagsturene? www.triumph-kbh.com

Hej Rikke
Tak tak, jeg regner da helt sikkert med at dukke op på en torsdags tur, så
snart det er holdt op med at tisse ned.

/Jimmi
Thruxton '06

Fra : Jørgen Winther

Dato : 05-04-06 20:10

> He he, ja, jeg kunne slet ikke lade være

Det forstår jeg godt - jeg har studeret Thruxton lidt i butikken, og den ser
bestemt fed ud! I øvrigt så skal den nok kunne holde til det.

> [...]
> underarmen lidt, og har vænnet mig til at sidde så foroverbøjet. Det har
> gjort at de sidste 100 km på den har været helt fantastiske.

er det en model, der inspirerer til høje hastigheder, avanceret
svingakrobatik, eller er den mere gammeldags hyggelig i køremåden?

> [...] Du havde helt ret med motoren, den trækker super jævnt, helt fra
> bunden, jeg kan slet ikke vente til jeg har kørt 1000 så jeg kan se
> hvordan den trækker over 4000 omdr.

Det skal nok blive sjovt. I øvrigt har jeg fundet ud af, at motorerne ikke
er helt ens, som jeg troede. Men de har nok en del til fælles. Scrambleren
har 270 graders forskudt tænding på de to cylindre, mens din har 360 grader.
Et svensk tidsskrift for klassiske motorcykler har testet Scrambleren og var
noget forargede over, at den jo lød som en Ducati!!! Men jeg synes nu, at
den har en god lyd...

> Det er ihvertfald den af mine cykler jeg har været mest "forelsket i"

De virker også begge to som om de har en meget solid kvalitet. Følelsen er
helt klart med dem: De udstråler robusthed og godt håndværk, men samtidigt
ikke overdrevet perfektionisme i stilen - look & feel er simpelthen
kombineret perfekt, look'et taler til hjertet, feel'et taler til forstanden.

--
Jørgen
Sprint ST

Fra : Jimmi Bram

Dato : 06-04-06 10:07

Hej Jørgen,

> er det en model, der inspirerer til høje hastigheder, avanceret
> svingakrobatik, eller er den mere gammeldags hyggelig i køremåden?

Den opfordrer helt sikkert til at køre sjovt, det er næsten umuligt at lade
være med at smide den lidt rundt i kurverne
Jeg er lidt i tvivl med frihøjden på udstødningerne, men ifølge Triumph
skulle den være god. Jeg har kørt en 120 Km/t på den, den er helt rolig ved
den hastighed ihvertfald, det eneste den godt kunne bruge er en styrdæmper.
Den bliver lidt nervøs engang imellem.

> [...]
> Scrambleren og var noget forargede over, at den jo lød som en Ducati!!!
> Men jeg synes nu, at den har en god lyd...

Ok, jeg lagde også mærke til at Scrampler har en del færre heste.
Men jeg troede også de var mere ens.
Skægt med lyden

/Jimmi
Thruxton '06

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 04-04-06 13:52

Hej

"Kristian" <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> writes:
> [...]
> er lavere, men de har vist til gengæld større gebyrer ved oprettelse! Nogen
> som har gode råd og ved hvad der bedst kan betale sig.!

Hvis du har fast ejendom, så gør dig den tjenste at få lavet et
ejerpantebrev, så kan du stille det som sikkerhed, og undgå meget bøvl. Så
stiller de sikkert heller ikke krav om kasko, og du kan sikkert få en
lavere rente. Og her er det banken vi taler om

Den finte brugte jeg da jeg skulle låne til min gamle CBR600 i
SkandiaBanken...

PS. Det koster at få lavet et ejerpantebrev, men det kan genbruges når
du engang har annuleret dit lån til kværnen...

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 04-04-06 14:19

> PS. Det koster at få lavet et ejerpantebrev, men det kan genbruges når
> du engang har annuleret dit lån til kværnen...

Efter en lovændring for et par år siden er der ikke meget af et pantebrev
der kan genbruges.

Men udover lånemuligheder med tinglyst sikkerhed i cyklen vil jeg også
overveje lån uden sikkerhed eller med sikkerhed i andre aktiver (f.eks hus).
Stiftelsesomkstinger er typisk meget høje på "traditionelle" bil/mc lån og
tabt når man/hvis man handler inden lånet er betalt ud.

Fra : Kristian

Dato : 04-04-06 15:20

> [...]
>
> PS. Det koster at få lavet et ejerpantebrev, men det kan genbruges når
> du engang har annuleret dit lån til kværnen...

Hvordan foregår det med ejerpantebrev ,hvor meget koster det og hvad mener
du med genbrug? Har ikke fast ejendom eller andet banken kan få pant i hvis
det er betingelsen.
Angående forsikring som en af jer snakkede om kan jeg få cyklen forsikret
hos Tryg, til 5500 kr og det beløb falder til 2700 når jeg til November
fylder 30. Dette er fordi nyprisen er under 100000 kr hvis jeg køber en
nedsat sidsteårs model.Dette indebærer dog at jeg flytter bil og
indboforsikring over til dem. Indboforsikringen bliver lidt dyrere men det
kan vist godt betale sig alligevel i forhold til eksempelvis Topdanmark.

Kristian