"Jimmi Bram" <jnielsenFJERN@DETTEtractorbird.com> skrev i en meddelelse
news:4433cbb8$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Så fik du dig en Thruxton! Hvordan er den så? Jeg formoder, at du nu har
>> kørt på den?
>
> He he, ja, jeg kunne slet ikke lade være
Det forstår jeg godt - jeg har studeret Thruxton lidt i butikken, og den ser
bestemt fed ud! I øvrigt så skal den nok kunne holde til det.
> [...] Nu har jeg så kørt 150Km på den, og de har slet ikke været kedelige.
> Man sidder ganske som forventet temmelig foroverbøjet, og meget af vægten
> fordeles til håndledene. Stillingen gør også at man bruger nogle helt
> andre muskler end normalt til at tage koblingen, det gav mig en vanvittigt
> øm underarm den første dag. Men så fik jeg stillet koblingen, fik trænet
> underarmen lidt, og har vænnet mig til at sidde så foroverbøjet. Det har
> gjort at de sidste 100 km på den har været helt fantastiske.
er det en model, der inspirerer til høje hastigheder, avanceret
svingakrobatik, eller er den mere gammeldags hyggelig i køremåden?
> [...] Du havde helt ret med motoren, den trækker super jævnt, helt fra
> bunden, jeg kan slet ikke vente til jeg har kørt 1000 så jeg kan se
> hvordan den trækker over 4000 omdr.
Det skal nok blive sjovt. I øvrigt har jeg fundet ud af, at motorerne ikke
er helt ens, som jeg troede. Men de har nok en del til fælles. Scrambleren
har 270 graders forskudt tænding på de to cylindre, mens din har 360 grader.
Et svensk tidsskrift for klassiske motorcykler har testet Scrambleren og var
noget forargede over, at den jo lød som en Ducati!!! Men jeg synes nu, at
den har en god lyd...
> Det er ihvertfald den af mine cykler jeg har været mest "forelsket i"
De virker også begge to som om de har en meget solid kvalitet. Følelsen er
helt klart med dem: De udstråler robusthed og godt håndværk, men samtidigt
ikke overdrevet perfektionisme i stilen - look & feel er simpelthen
kombineret perfekt, look'et taler til hjertet, feel'et taler til forstanden.
--
Jørgen
Sprint ST