Bo Nielsen skrev:
> I går ville jeg så - for anden gang i mit liv og første gang i 12 år - selv
> prøve at skifte olie og -filter på en mc, og der måtte min fine, nye Bandit
> så stå for skud. Et simpelt job skulle man mene. Læste instr.bogen
> omhyggeligt, konsulterede såvel tidl. dfm-indlæg som min betroede mekker og
> var ret fortrøstningsfuld da jeg gik igang i går
>
> Lek. 1: beholder til opsamling af brugt motorolie skal være stor nok (1,5
> liter brugt motorolie fylder godt nok meget når man uden opsyn lader det
> løbe ud på et betongulv)
> ....[snip: mere i samme genre]........
> Er jeg den eneste der er mekanisk analfabet - her på NG lyder alt jo så let,
> jeg synes s'gu ikke det falder mig naturligt. :-/
Ork jo!
Som jeg har skrevet i anden forbindelse for nyligt: For den kyndige er
alting enkelt, hvorimod novicen vil synes at alting ser kompliceret ud.
Du er ved at bevæge dig ud af novice-stadiet med raske og frejdige
skridt - Blive bare ved sådan og end med at blive ganske kyndig med
tiden :-|
>
> ScooterBo
> (der ikke er så sikker på at "selvgjort er velgjort", men trods alt tilfreds
> med resultatet ;-D )
Jeg ser ikke mit flere steds gentagne råd om at bruge en skraldenøgle
til afmontering af bundproppen, og fryder mig over at du til trods
derfor ikke overspændte gevindet i forvirring over op/ned hhv. ind/ud
> PS. Jeg kan heller ikke stramme kæden på YBR'en ordentligt, den kan
> åbenbart kun står for løst eller for stramt - har valgt for løst!
= Kæden er færdig over en række led (=slap) som dog holdes i rette
indbyrdes afstand når de ligger an på tandhjulet (=stram)!
Prøv flere gange at trække bagud i kædestykket der ligger til bageste
tandhjul med en halv hjulomdrejning imellem, og se om ikke der er luft
mellem kæde og tandhjul (=færdig), eller som før antydet kun luft ved et
enkelt stykke kæde (=alligevel færdig)!
--
Armand.