|
| CBR XX Fra : tb |
Dato : 03-04-06 21:22 |
|
Hejsa
Vil ha en solsort næste år, og går derfor og lurer efter et godt tilbud på
mobile og.´l.
Skal være en 99-> (indsprøjt), og må gerne være en 01 med digital instr
(ikke vigtigt for mig, men sikkert udmærket ved gensalg)
Håbet er at finde en 12/98 eller 12/00, da det lader til skat alene tager
efter årgang, og at nye modeller oftest kommer ultimo året, således at jeg
får en ny med gammel årgang.
meeeeen, det er for mig ret svært at se forskel på de forskellige. Nogen der
kan nogle kendetegn, så jeg får den rette?
| |
Henrik Nielsen (04-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 04-04-06 11:18 |
|
Så vidt jeg husker skifter det dæksel på venstre side, som stikker ud
igennem kåben, farve, fra 98 til 99 (fra sort til gylden). Men for du ikke
skal blive forskrækket overafgiften, så husk at der i 99 blev solgt en del
98-modeller til stærkt nedsat pris. Den afgiftsvurdering får du nok ikke...
de plejer at se på brugt priserne netop nu og beregner der ud fra.
Hvis det er pga. gasrespons du gerne vil have inspr. så kan der med modeller
med karb. blot dyses om og evt. anden udstød, gøres rigtig meget. De er
dyset alt for magert fra fabrikken. Men det er vist generelt for alle MC...
--
Mvh.
Henrik
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
tb (04-04-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 04-04-06 11:21 |
|
> Så vidt jeg husker skifter det dæksel på venstre side, som stikker ud
> igennem kåben, farve, fra 98 til 99 (fra sort til gylden). Men for du ikke
> skal blive forskrækket overafgiften,
Afgiftssatserne er fuldt offentlige, så dem kender jeg (se tilbage i
gruppen).
> Hvis det er pga. gasrespons du gerne vil have inspr. så kan der med
> modeller med karb. blot dyses om og evt. anden udstød, gøres rigtig meget.
> De er dyset alt for magert fra fabrikken. Men det er vist generelt for
> alle MC...
Næh, mere at en 97 og en 99 stort set koster det samme i de, så der er kun
afgift til forskel (ca 11.000), og jeg tror på at når jeg engang kommer
dertil vil en indsp. model være nemmere at skyde af, og derfor måske også et
bedre indkøb... Desuden er der vildt mange 96/97'ere i den blå. en 99'er
vil derfor stå bedre. Meeeeeen der kommer forhåbenligt lige til at gå nogle
år inden jeg kommer dertil. Nu har jeg jo haft CBR1000 i 5 år ikk
| |
Henrik Nielsen (04-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 04-04-06 12:26 |
|
Jeg har ikke været inde og se satserne. Men de overvintrede modeller lå
dengang ca. 10000,- lavere i afgift. Så husk at se efter
vurderingstidspunktet. Men det lyder som om du har helt styr på det
"dertil vil en indsp. model være nemmere at skyde af"
Tja. Det kommer nok an på hvem man er Jeg foretrækker karburator.
Men det er efter devicen, jo mindre elektronik jo bedre :-/
Men sådan er vi jo så forskellige...
--
Mvh.
Henrik (som til daglig arbejder med elektronik....)
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Ukendt (04-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-04-06 17:42 |
|
Henrik Nielsen skrev i meddelelsen
<4432575d$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>Men det er efter devicen, jo mindre elektronik jo bedre :-/
>Men sådan er vi jo så forskellige...
>
>
>Mvh.
>Henrik (som til daglig arbejder med elektronik....)
Ja det er lidt tankevækkende, jo mere at man ved om elektronik, jo mindre
ønsker man af den slags i sit køretøj
mvh
Orla
| |
Henrik Nielsen (05-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 05-04-06 20:57 |
|
"Ja det er lidt tankevækkende, jo mere at man ved om elektronik, jo mindre
ønsker man af den slags i sit køretøj"
Tja, jeg kan ikke helt gøre for det
--
Mvh.
Henrik
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Ukendt (06-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-04-06 05:49 |
|
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:44342122$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Ja det er lidt tankevækkende, jo mere at man ved om elektronik, jo mindre
> ønsker man af den slags i sit køretøj"
>
> Tja, jeg kan ikke helt gøre for det
>
Hej
Jeg arbejder ved Bosch i Odense og må sige at der er meget få
elektroniske problemer med japanske biler.
Hygge PD CBR1100t også uden problemer
| |
Henrik Nielsen (07-04-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 07-04-06 11:35 |
|
"må sige at der er meget få elektroniske problemer med japanske biler"
Hvor gamle er de biler? Jeg vil jo gerne have de holder lidt mere end 3 år
Jeg har dog kun haft en japansk bil, så min referenceliste er ikke stor
for de japanske, men det var dog den værste af de biler jeg har haft, og den
yngste!! Men generelt når biler nærmer sig 10 år synes jeg stort set kun det
er elektronikken der fejler. Så nu har jeg igen købt biler fra 80'erne, men
det bliver jo ikke ved med at gå :-/ Men det har dog været langt de
billigeste biler at holde kørende. Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst
har brugt penge på dem. Og de ruller tilsammen mere en 50kkm om året. Men
det var nu ikke så meget derfor. Jeg har jo ikke haft biler nok til at lave
en ordentlig statistik....
Men jeg er nu mest til analoge instrumenter og karburatorer. Det er nok
noget med nostalgi.... Og jeg ved godt at mine instrumenter i BB kun ser
analoge ud, men faktisk er elektroniske....
--
Mvh.
Henrik (som oprindelig også er fra Odense...)
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
jesper@FJERNveloce.d~ (07-04-2006)
| Kommentar Fra : jesper@FJERNveloce.d~ |
Dato : 07-04-06 12:13 |
|
Hej Henrik
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> writes:
> "må sige at der er meget få elektroniske problemer med japanske biler"
>
> Hvor gamle er de biler? Jeg vil jo gerne have de holder lidt mere end 3 år
> Jeg har dog kun haft en japansk bil, så min referenceliste er ikke stor
> for de japanske, men det var dog den værste af de biler jeg har haft, og den
> yngste!! Men generelt når biler nærmer sig 10 år synes jeg stort set kun det
> er elektronikken der fejler. Så nu har jeg igen købt biler fra 80'erne, men
> det bliver jo ikke ved med at gå :-/ Men det har dog været langt de
> billigeste biler at holde kørende. Jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst
> har brugt penge på dem. Og de ruller tilsammen mere en 50kkm om året. Men
> det var nu ikke så meget derfor. Jeg har jo ikke haft biler nok til at lave
> en ordentlig statistik....
Vi har haft en Peugeot 405 som ikke havde andet end elektriske
problemer Og nu har vi en Mazda 323 og en Toyota Carina som ikke
har elektriske problemer - begge fra 92... Rusten kan de dog ikke løbe
fra
--
Jesper
http://www.veloce.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=33
| |
tb (07-04-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 07-04-06 16:39 |
|
> Men jeg er nu mest til analoge instrumenter og karburatorer. Det er nok
> noget med nostalgi.... Og jeg ved godt at mine instrumenter i BB kun ser
> analoge ud, men faktisk er elektroniske....
Og selvom de ikke er digitale som i de nye, men elektroniske på samme måde
som i et voltmeter etc, så kan de gå i stykker. Jeg har lige skiftet omdr.
tæller på min CBR1000 årgang 87
| |
Keld Rasmussen (07-04-2006)
| Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 07-04-06 18:43 |
|
tb skrev:
>> Men jeg er nu mest til analoge instrumenter og karburatorer. Det er nok
>> noget med nostalgi.... Og jeg ved godt at mine instrumenter i BB kun ser
>> analoge ud, men faktisk er elektroniske....
>
> Og selvom de ikke er digitale som i de nye, men elektroniske på samme måde
> som i et voltmeter etc, så kan de gå i stykker. Jeg har lige skiftet omdr.
> tæller på min CBR1000 årgang 87
>
>
Så sats på den ægte vare
Kabeltrukket omdrejningstæller og elektronikken i instrumenteringen
begrænset til 4 2w kontrollamper
--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160 1975
http://www.dfmc.dk/?id=622
En rent mekanisk motorcykel
| |
|
|