/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Cylinder foring
Fra : BigMac


Dato : 03-04-06 12:11

Hej
ang en V2 maskine:

hvilket metal er en "normal" forring lavet af??

er den den "bare" til at trykke ud??
- med lidt varme...



 
 
Hekto (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-04-06 12:45

BigMac brought next idea :
> Hej
> ang en V2 maskine:
>
> hvilket metal er en "normal" forring lavet af??
>
> er den den "bare" til at trykke ud??
> - med lidt varme...

Det er vist få af dem der kører med foringer!?

De fleste anvender en hård belægning som f.eks. Nicasil, Gilnisil og
hvad de ellers kalder dem.

Den kan fornyes; men oftest hedder det ny cylinder! (pris-lighed!)
Søg evt. efter en ny på Ebay.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Armand (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-04-06 14:01

Hekto skrev:
> BigMac brought next idea :
>> Hej
>> ang en V2 maskine:
>>
>> hvilket metal er en "normal" forring lavet af??
>>
>> er den den "bare" til at trykke ud??
>> - med lidt varme...

Måske, men ikke "bare"!
Hvad er problemet? Er det da ikke blot en skade som kan repareres med en
opboring til næste overstørrelse stempel??

> Det er vist få af dem der kører med foringer!?
> De fleste anvender en hård belægning som f.eks. Nicasil, Gilnisil og
> hvad de ellers kalder dem.

Er det?
Er det ikke kun absolut high-end blandt firetaktere der ikke kører med
støbejerns-foringer??
I min verden genkendes disse på at cylinderen ikke er seperat men
sammenstøbt med motorblokken :-/

> Den kan fornyes; men oftest hedder det ny cylinder! (pris-lighed!)
> Søg evt. efter en ny på Ebay.

Jup!
Ikke at det lader sig sammenligne; men en kammerat har lige haft en
skade på en af sine cylindre, og ud fra nyt stempel incl. opboring
koster 1.000-1.300 kroner pr stempel var det billigere at give 2.000,-
for en pæn ophugs cylinder med stempler!

--
Armand.

Hekto (03-04-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-04-06 14:14

Armand pretended :
> Er det?
> Er det ikke kun absolut high-end blandt firetaktere der ikke kører med
> støbejerns-foringer??
> I min verden genkendes disse på at cylinderen ikke er seperat men sammenstøbt
> med motorblokken :-/

Tak! Tak!

High-end-Ducati og Moto Guzzi kører med belægning. Mon ikke også
OEM-Rotax'ene i Cagiva og Aprilia gør?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste