Cylinder foring
Fra : BigMac

Dato : 03-04-06 12:11

Hej
ang en V2 maskine:

hvilket metal er en "normal" forring lavet af??

er den den "bare" til at trykke ud??
- med lidt varme...

Fra : Hekto

Dato : 03-04-06 12:45

BigMac brought next idea :
> Hej
> ang en V2 maskine:
>
> hvilket metal er en "normal" forring lavet af??
>
> er den den "bare" til at trykke ud??
> - med lidt varme...

Det er vist få af dem der kører med foringer!?

De fleste anvender en hård belægning som f.eks. Nicasil, Gilnisil og
hvad de ellers kalder dem.

Den kan fornyes; men oftest hedder det ny cylinder! (pris-lighed!)
Søg evt. efter en ny på Ebay.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Armand

Dato : 03-04-06 14:01

Hekto skrev:
> BigMac brought next idea :

Måske, men ikke "bare"!
Hvad er problemet? Er det da ikke blot en skade som kan repareres med en
opboring til næste overstørrelse stempel??

> Det er vist få af dem der kører med foringer!?
> De fleste anvender en hård belægning som f.eks. Nicasil, Gilnisil og
> hvad de ellers kalder dem.

Er det?
Er det ikke kun absolut high-end blandt firetaktere der ikke kører med
støbejerns-foringer??
I min verden genkendes disse på at cylinderen ikke er seperat men
sammenstøbt med motorblokken :-/

> Den kan fornyes; men oftest hedder det ny cylinder! (pris-lighed!)
> Søg evt. efter en ny på Ebay.

Jup!
Ikke at det lader sig sammenligne; men en kammerat har lige haft en
skade på en af sine cylindre, og ud fra nyt stempel incl. opboring
koster 1.000-1.300 kroner pr stempel var det billigere at give 2.000,-
for en pæn ophugs cylinder med stempler!

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 03-04-06 14:14

Armand pretended :
> [...]
> støbejerns-foringer??
> I min verden genkendes disse på at cylinderen ikke er seperat men sammenstøbt

Tak! Tak!

High-end-Ducati og Moto Guzzi kører med belægning. Mon ikke også
OEM-Rotax'ene i Cagiva og Aprilia gør?