|
| yzf1000r erfaringer? Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 02-04-06 21:26 |
|
Søger folk med erfaring med sådan en cykel, stærke sider, svage sider( ud
over de kan finde på at suge olie)
Hvad rimelige priser er.. etc..
Alle erfaringer modtages med kyshånd
MVH
Johan
| |
Armand (03-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-06 00:30 |
|
Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
> Søger folk med erfaring med sådan en cykel, stærke sider, svage sider( ud
> over de kan finde på at suge olie)
> Hvad rimelige priser er.. etc..
> Alle erfaringer modtages med kyshånd
Sammen med CBR600F4 er "esset" den mest neutralt styrende og derved
pålideligt kørende motorcykel af dem jeg har siddet på (hvilket i
modsætning til manges opfattelse IKKE er alt og alle!)!
- -
Armand.
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (03-04-2006)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 03-04-06 16:17 |
|
Sammen med CBR600F4 er "esset" den mest neutralt styrende og derved
> pålideligt kørende motorcykel af dem jeg har siddet på (hvilket i
> modsætning til manges opfattelse IKKE er alt og alle!)!
>
> - -
> Armand.
_______________________________
Mest neutralt styrende?? mener du dermed, at den holder den linie man har
tænkt sig, og kan korigeres uden videre, eller hvordan? har vist aldrig
rigtig forstået dette udtryk?? ;)
Er der virkelig ingen andre der har erfaringer( folk der har en).....
MVH
Johan
| |
Armand (03-04-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-04-06 16:29 |
|
Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
> Sammen med CBR600F4 er "esset" den mest neutralt styrende og derved
>> pålideligt kørende motorcykel af dem jeg har siddet på.
>
> Mest neutralt styrende?? mener du dermed, at den holder den linie man har
> tænkt sig, og kan korigeres uden videre, eller hvordan? har vist aldrig
> rigtig forstået dette udtryk?? ;)
Jup!
Det er ihvertfald sådan at jeg bruger udtrykket!
Jeg sad på et Es første gang under en demo-weekend hos en forhandler, og
blandt alle de til rådighed stillede modeller var Esset den eneste der
ikke havde besvær med at komme gennem en ellers drilsk 90graders kurve
på min teststrækning - Den kørte "lige efter næsen".
Som skrevet er dét den samme følelse jeg havde af F4'eren da jeg
(uretfærdigvis?) testede dén samme dag som Jes' ultra styrevillige Fazer!
--
Armand.
| |
GBS (03-04-2006)
| Kommentar Fra : GBS |
Dato : 03-04-06 16:10 |
|
"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in message
news:1144009215.798468@dalum.dsa-net.dk...
> Søger folk med erfaring med sådan en cykel, stærke sider, svage sider( ud
> over de kan finde på at suge olie)
> Hvad rimelige priser er.. etc..
> Alle erfaringer modtages med kyshånd
> MVH
> Johan
>
>
Efter 36000 km på en Thunderace købt fra ny i 2000 er mine erfaringer:
- Stabil og neutral (som Armand også skriver).
- Rigtig god motor (selvom den bruger lidt olie når den presses).
- Godt stel og generelt god samlekvalitet.
- Gode bremser, men forbremserne har tendens til at gro til i skidt og møg
(andre har tidligere meldt om samme erfaring).
- Kørerstillingen giver ømme håndled (i hvert fald for mit vedkommende -
kører i dag Fireblade uden problemer).
- Kædekit stadig OK efter 36000 km (de sidste 20000 km med Scottoiler
monteret).
- Forholdsvis dyr at servicere (til trods for at første ventiljustering er
ved 42000 km).
- Reservedele - i mit tilfælde kåbedele - er meget dyre, men leveres i løbet
af få dage fra europæisk centrallager. Eks: Udskiftning af den midsterste
del af venstre kåbeside (efter sammenstød med en krage!!) kr. 3000.
- Alt i alt kan den anbefales som en virkelig god sportstourer, hvis det er
det, du leder efter.
Mvh.
GBS
| |
Johan Vikkelsøe-Pede~ (04-04-2006)
| Kommentar Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~ |
Dato : 04-04-06 16:36 |
|
Armand og GPs.
Takker Armand, som altid er god fort en fornuftig forklaring på tingene..
Gps. tak for info, jeg leder lidt efter en kåbecykel,, svinger til stadighed
mellem, en 750gsxr med sprøjt(1999), og en kawa zx9r fra de tunge årgange,
og så lynesset...
Kawaen syns jeg er en pæn cykel, men lidt tung og hård at køre på, esset har
jeg een gang prøvet, og bleb imponeret af dens solide bundtræk..., og
mangler stadig at prøve en srad750, men har på fornemmelsen, den nok bliver
for hård til det daglige kørsel, gennem byen osv.. så det bedste kompromi
jeg kan komme i tanke om, må være esset, vejer 25Kg mindre end kawaen( mener
jeg), men det mere end sukien... plusset ved esset, er størst motor,
bundtræk.
Priserne for de tre, ligger i nabolaget af hinanden, har set enkelte esser
til omkirng 95000, samt kawaer til 85000, og SRAD til 89900...
skal ud og prøve hele skiftet på een gang, før man kan mærke den direkte
forskel, men hvilken forhandler har de tre cykler stående???..
MVH
Johan
| |
|
|