Rettidig omhu ... eller hvornår det er tid~
Fra : Anders Majland

Dato : 02-04-06 20:37

http://test.mariendalvej.dk/koplingskabel.jpg

Er det ikke et Mærsk slogan ? Men måske meget passende for hvor slidt jeg
lod koplingskablet blive ... Jeg opdagede det sidste weekend og bestilte et
nyt kabel - og det holdt da også de sidste ~500km selvom jeg var lidt nervøs
for at det skulle give efter ved bakkeåbningen ... Det holdt ialt ~49000km

Men måske jeg bare er pivet - ca halvdelen af trådene er der jo endnu

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Knud Dam

Dato : 02-04-06 21:05

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44302822$0$84039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> ~49000km
>
> Men måske jeg bare er pivet - ca halvdelen af trådene er der jo endnu

Det var vist høje tid !

Mit koblingskabel har aldrig været skiftet.137.000 km.

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 03-04-06 00:14

Knud Dam skrev:
> [...]
>

> Det var vist høje tid !
>
> Mit koblingskabel har aldrig været skiftet.137.000 km.

Jeg nåede heller aldrig at skifte på Ninja'en i løbet af mine 110.000 på
den

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-04-06 21:06

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> [...]
> for at det skulle give efter ved bakkeåbningen ... Det holdt ialt ~49000km

Fazerens har holdt 73k indtil videre
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 (nymalet, nogle steder ihvertfald) & DT125R

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-04-06 10:46

Anders Majland skrev:
> [...]
> for at det skulle give efter ved bakkeåbningen ... Det holdt ialt ~49000km
>
> Men måske jeg bare er pivet - ca halvdelen af trådene er der jo endnu

Tror ikke at den kære skibsreder ville være tilfreds med denne situation
,mht rettidig omhu.

Du skulle havde haft et nyt kabel liggende, og skiftet det efter din
vedligeholdelsesplan, således at det blev skiftet 20 minutter før den
første tråd ville sprænge!

mvh Tommy Fer

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-06 11:33

> Du skulle havde haft et nyt kabel liggende, og skiftet det efter din
> vedligeholdelsesplan, således at det blev skiftet 20 minutter før den
> første tråd ville sprænge!

Nej det må da være 20min før den sidste ville springe, så er der hevet
maksimal levetid ud af den
Men ellers har du ret i at det var en fejl at jeg ikke havde et kabel
liggende, men da serviceintervallet på et sådant er ret langt bør det jo
først bestilles hjem umiddelbart inden vedligholdelsesplanen foreskriver at
det skal skiftes. Jeg har olie, filter, dæk, bremskloder, hjul, blinklys og
et komplet sæt med tank og plastik på lager. Jeg kunne måske nok også
overveje at supplere op med et bar bremseskiver eller en ekstra motor ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998 64Mm

Fra : Armand

Dato : 03-04-06 13:54

Anders Majland skrev:

> [...]
> et komplet sæt med tank og plastik på lager. Jeg kunne måske nok også
> overveje at supplere op med et bar bremseskiver eller en ekstra motor ...

Tjaeh :-/
Det går jo sjældent som præsten prædiker, og har dine aktuelle
erfaringer ikke vist at man alligevel let kan ende med at stå med et
uforudset reservedels-problem?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-06 15:20

> Det går jo sjældent som præsten prædiker, og har dine aktuelle erfaringer
> ikke vist at man alligevel let kan ende med at stå med et uforudset
> reservedels-problem?

Derfor det er heldigt jeg kører på en mc hvor der kun er 1/2 time til en
reservedelspusher med weekendåbent - der dog ikke er lagerførende i alt ...

Med aprilia'en har jo den ultimative reservedelssituation - en komplet
maskine mere ved siden af hvor det eneste der ikke kan bruges er
stelnummeret .... Problemet er så bare at huske at supplere op... Lige nu
står den f.eks uden karburator, men så burde jeg jo få fixet den gamle karb
så den er kørende igen og dermed igen komplet som reservedelslager ....

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-04-06 10:47