Start af MC uden nøgle.
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 02-04-06 12:17

Jeg har en reserve mc fra tyskland, desværre har jeg ingen nøgle til
den aner ikke hvor jeg har lagt den. hvordan kan jeg starte cyklen uden
nøgle? det er en XS 400 fra midt 80'erne

Og nej den er ikke stjålet

mvh mikkel paulsen

Fra : Armand

Dato : 02-04-06 12:49

mikkel_paulsen@hotmail.com skrev:
> Jeg har en reserve mc fra tyskland, desværre har jeg ingen nøgle til
> den aner ikke hvor jeg har lagt den. hvordan kan jeg starte cyklen uden
> nøgle? det er en XS 400 fra midt 80'erne
>
> Og nej den er ikke stjålet

Nej, det siger du jo, Hotmail-Mikkel :-|

--
Armand.
(der ikke undrer sig om der er nogle for hvem det er vigtigere at

Fra : MKS - 74

Dato : 02-04-06 13:13

On Sun, 02 Apr 2006 13:48:59 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Nej, det siger du jo, Hotmail-Mikkel :-|

Skulle det ikke være Hotwire-Mikkel?

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Armand

Dato : 02-04-06 23:06

MKS - 74 skrev:

> Skulle det ikke være Hotwire-Mikkel?

GRILL

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 14:20

Jeg har en reserve mc fra tyskland, desværre har jeg ingen nøgle til
den aner ikke hvor jeg har lagt den. hvordan kan jeg starte cyklen uden
nøgle? det er en XS 400 fra midt 80'erne

Og nej den er ikke stjålet

Hej mikkel..

Du skal finde det stik på den ledning der kommer fra tændingslåsen, i det
stik er der en konstant +12V, og de +12V skal rundt til alle de andre
ledninger, MED MINDRE DER ER EN REN STEL i det stik, den skal self ikke ha
12V

Når det er gjort kan den startes på normal vis..

Ellers er der jo muligheden med en stor skruetrækker der bankes HELT ned i
låsen, og så evt en polygrip tang til at dreje den rundt.. men så er låsen
død..

Mvh
Morten **som synes at man skal stole på det folk skriver**

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-06 14:30

Juel skrev den 02 apr 2006 i

[klip]

> Mvh
> Morten **som synes at man skal stole på det folk skriver**

Det kan man vel egentlig også - i et eller andet omfang - men stoler du også
på alle dem der "bare" læser med? Eller som læser med for at få gode ideer?

Om ikke andet kunne man jo have svaret fyren privat, så var man da sikker på
kun at svare den man vælger at stole på

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-04-06 14:49

On Sun, 2 Apr 2006 15:19:37 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

Hej

> [...]
>låsen, og så evt en polygrip tang til at dreje den rundt.. men så er låsen

Og det var så første lektion i hvorledes man stjæler en MC.
Og forhåbentlig også den sidste i dette forum.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : peter

Dato : 02-04-06 14:59

bare for at deltage i debatten:
Hvor svært er det at regne ud, at man bare skal skabe en elektrisk
forbindelse uden om nøglen?
Jeg tror de fleste har regnet det ud, men er bange for at prøve det i
virkeligheden, for de ledninger ka jo være svære at holde styr på..

-peter

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 15:12

> [...]
> Jeg tror de fleste har regnet det ud, men er bange for at prøve det i
> virkeligheden, for de ledninger ka jo være svære at holde styr på..

Nej nej, er du rigtig klog det er jo en stor hemmelighed, 4 sekunder med et
diagram er jo nok til at regne det ud, og man skal jo ikke være raket
forsker til hvordan man bruger en skruetrækker..

TIL Mikkel:
Skriv til mig privat, jeg har ledningsdiagram over den model, jeg har
faktisk en bunke manualer til den..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 02-04-06 23:28

Juel skrev:

> Nej nej, er du rigtig klog det er jo en stor hemmelighed.....

For den kyndige virker alting indlysende, hvorimod alt virker
overvældende kompliceret for en novice

> ............. 4 sekunder med et diagram er jo nok
> til at regne det ud, og man skal jo ikke være raket forsker ......

Nu er det hverken raketforskere eller blot velvoksne håndværkere der
står for flertallet af car/bike/scooter -jackings, men derimod ynglinge
der (på et tidligt tidspunkt ihvertfald) er på novicestadiet. Og dém er
der ingen grund til at tippe.
Omkring det med råd på News, så er det at betænke at hvad man ytrer
bliver hængende ude på nettet i længere tid end man selv husker at have
skrevet det, så det er ikke blot naboens uvorne søn, men også de næste
fire fem generationer af møg-ungdom at du med dette indlæg er er med til
at tippe om udførelsen af kriminelle handlinger :-|

--
Armand.
(der lod et kraftigt hint hænge, og selvom der ikke er nogen

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 15:14

> Og det var så første lektion i hvorledes man stjæler en MC.
> Og forhåbentlig også den sidste i dette forum.

Hov, nej da den gælder også på biler, ud over at der skal ledningen til
starteren kun være på i et øjeblik

Mvh
Morten

Fra : Myrhøj

Dato : 02-04-06 21:32

Steen Gruby wrote:

> Og det var så første lektion i hvorledes man stjæler en MC.
> Og forhåbentlig også den sidste i dette forum.
------------------

ja, skal vi ikke håbe det.........
næste step kunne ellers være et tip om hvorledes man uden en lyd
demonterer min just anskaffede skivelås med alarm :(

Myrhøj
(der ikke føler trang til at hjælpe langfingrede unødigt...)

Fra : Molnit

Dato : 02-04-06 21:41

Myrhøj skrev:

> ja, skal vi ikke håbe det.........
> næste step kunne ellers være et tip om hvorledes man uden en lyd
> demonterer min just anskaffede skivelås med alarm :(

   Mærke + model, og hvad værktøj har du til rådighed :)

> Myrhøj
> (der ikke føler trang til at hjælpe langfingrede unødigt...)

   Vil man fjerne en MC, så gør man det... og mange af os herinde, som
roder meget med dem, må jo nok være ærlige at hvis vi sætter os ned og
tænker os om, så er det fantastisk let at starte en MC uden nøgle, eller
fjerne ratlåsen osv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 22:07

> ja, skal vi ikke håbe det.........
> næste step kunne ellers være et tip om hvorledes man uden en lyd
> demonterer min just anskaffede skivelås med alarm :(

Haha den er da nem

Mvh
Morten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-04-06 22:29

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> writes:

> Haha den er da nem

Jagtgevær?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 07:19

> Jagtgevær?

haha lamer det ikke mere end alarmen ?? heheh

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 14:41

Juel skrev i meddelelsen
<442fcf6e$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

>Hej mikkel..
>
>Du skal finde det stik på den ledning ...

Svar dog manden privat

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 02-04-06 23:13

Juel skrev:

> Hej mikkel..
> Du skal finde det stik på den ledning der kommer fra tændingslåsen .....
> Ellers er der jo muligheden med en stor skruetrækker

Tænkte det nok :-|

--
Armand.

Fra : Myrhøj

Dato : 02-04-06 21:47

mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> den aner ikke hvor jeg har lagt den. hvordan kan jeg starte cyklen uden
> nøgle? det er en XS 400 fra midt 80'erne

Hvis det er så hulens et stort problem, og du måske vil lytte til
reservecyklen (?????) igen og igen, så kan du ifgl. mc-nøglen erhverve en
ny for under 300 knaldbeskattede danske kroner.......evt en billigere
universel til omkring en hund....eller discount udgaven: et par
vippekontakter fra thansen til en flad 20'er.

Myrhøj