Udstødningsprob CBR1K
Fra : tb

Dato : 01-04-06 21:47

Har lige fået kørt en tur til bakken mv. med min "nye" motor årgang 87
Den kører HELT fantastisk. Trækker fra tomgang uden snerren. Ingen mislyde.
Nul olieforbrug og 18km/l ved blandet kørsel (det har INGEN af min forrige
CBR'ere klaret)
Så det er jo bare jubel, meeen

Der var en tikken fra udstødningen da jeg købte den. Den har nu udviklet
sig til en raslen. Det er kun fra venstre potte (altså selve potten og ikke
motor el.l). Nogen ide om hvad det kan være ?

Jeg har en potte fra en CBR1K Dual liggende, men den er ikke helt ens, og da
karb. jo passer til netop min udstødning vil jeg nødigt skifte, såee

Kan man åbne / fikse / lukke en original udstødning på en sådan? Har før
prøvet trickset med en devil og den var helt sikkert ikke tiltænkt at skulle
åbnes = et helvedes bøvl :-/

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-04-06 07:25

> Der var en tikken fra udstødningen da jeg købte den. Den har nu udviklet
> sig til en raslen. Det er kun fra venstre potte (altså selve potten og
> ikke motor el.l). Nogen ide om hvad det kan være ?

Hej Ingolf

En tikken fra udstødningen kan være en utæthed ved udstødningen eller et hul
i forrørene tæt på topstykket. Det tikker præcis som ventiler.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85