PP05-plastic og benzin?
Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 16:18

Hej,
jeg skal have tømt en fuld tank så jeg kan komme til at rense
karburatoren. Det eneste jeg har at hælde benzinen over i er en
plastickasse i materialet PP 05 fra Plast Team, beregnet til madvarer.
Er det benzin-sikkert så kassen ikke går i stykker, og så der ikke
er opløst plastic der kommer med tilbage i tanken og dermed motoren ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 16:55

TGSC skrev i meddelelsen
<1143904694.151691.117720@u72g2000cwu.googlegroups.com>...
> [...]
>Er det benzin-sikkert så kassen ikke går i stykker, og så der ikke
>er opløst plastic der kommer med tilbage i tanken og dermed motoren ?

Polypropylen (PP) er så vidt jeg husker ikke benzinfast.
Polyethylen (PE) er benzinfast.

mvh
Orla

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-06 18:01

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev>
> Polypropylen (PP) er så vidt jeg husker ikke benzinfast.
> Polyethylen (PE) er benzinfast.

Og den sidste er uegnet til langtidsopbevaring, med mindre den er ret tyk.
Det damper ganske meget ud gennem plasten.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-06 20:47

Preben Riis Sørensen skrev i meddelelsen
<442eb1ca$0$841$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

>"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev>
>
>Og den sidste er uegnet til langtidsopbevaring, med mindre den er ret tyk.
>Det damper ganske meget ud gennem plasten.

Det er dog det materiale reservedunke er lavet af. :-/ Det er så dejligt
nemt at blæsestøbe.

mvh
Orla

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-06 21:51

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev >
> Det er dog det materiale reservedunke er lavet af. :-/ Det er så dejligt
> nemt at blæsestøbe.

Ja, men prøv at sætte en fyldt eddikedunk tilside. Allerede efter en måned
er den 'hulkindet'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 18:46

OK, nu har jeg krejlet en tom dunk PE-HD 02 til madolie hos min
pizzamand. Godt man er storkunde.
Benzinen skal ikke være i dunken i lang tid, bare lige til jeg får
renset karburatoren.
Spørgsmålet er så, skal madolien vaskes ud med sulfo, eller skal jeg
nøjes med varmt vand ?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-04-06 19:46

TGSC wrote:

> [...]
> renset karburatoren.
> Spørgsmålet er så, skal madolien vaskes ud med sulfo, eller skal jeg

Hvad med at investere i et par billige dunke, egnet til formålet ?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8859&n=10&KundeID=

Ikke den helt store udskrivning, i forhold til den risiko du ellers
ville udsætte dig selv, omgivelser og mc for.

--
Mvh Henrik.

Fra : Armand

Dato : 01-04-06 19:51

TGSC skrev:

> Spørgsmålet er så, skal madolien vaskes ud med sulfo, eller skal jeg
> nøjes med varmt vand ?

Hva' med et skvæt bensin?
Blandproduktet kan efterfølgende bruges til rensning af bageste fælg,
hvis ikke at man vælger at hælde det på jorden og brænde det af (rart at
bo i et stille villakvarter i provinsen).

Hvis det er rester af rent madolie er det forøvrigt harmløst som
blandprodukt i mindre mængder og svarer nærmest til bio-totaktsolie

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-04-06 19:52

"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> writes:

> Spørgsmålet er så, skal madolien vaskes ud med sulfo, eller skal jeg
> nøjes med varmt vand ?

Jeg ville nok hellere have madolie end vand eller sulfo i min benzin.
Det kan være at din MC lugter lidt af friture på de første par ture.

Alternativt tror jeg at jeg ville rense den med en lille smule
benzin.

.... men som Henrik siger; køb hellere en rigtig benzindunk.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 19:58

OK, jeg blev lidt klogere. Godt jeg ikke fulgte min første tanke; at
vaske min PP-kasse med sulfo...
Næste punkt på programmet bliver at grave den boremaskinepumpe frem
jeg har et sted, og hvis den ikke tillader benzin, så at finde en
slange og bruge mund-til-hul metoden.
Hvis det ikke kan nås inden søndag aften køber jeg en rigtig dunk.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-06 20:55

"TGSC" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Kan der slet ikke lukkes op nedenud af den tank?
Eller kan man ikke bare inspicere karb. uden at røre tank og indhold?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 21:14

Jeg fulgte i første omgang manualen, som sagde at tanken skulle
tømmes manuelt med en slange eller pumpe.
Dunk og slange bliver købt i Silvan, for de har åbent søndag.
Tak for hjælpen!

Fra : Grunnet

Dato : 01-04-06 22:38

> [...]
> Er det benzin-sikkert så kassen ikke går i stykker, og så der ikke
> er opløst plastic der kommer med tilbage i tanken og dermed motoren ?

Hvorfor tømme tanken? Er der ikke en benzinhane du kan lukke for, så du kan
afmontere tanken med indhold.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-06 22:58

"Grunnet" <steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> skrev

> Hvorfor tømme tanken? Er der ikke en benzinhane du kan lukke for, så du
kan
> afmontere tanken med indhold.

Ja, eller kigge på karburator, selvom tanken er på?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 22:54

Grunnet skrev :
> Hvorfor tømme tanken? Er der ikke en benzinhane du kan lukke for, så du kan
afmontere tanken med indhold.

Se, DET var en original tanke. Det er bestemt værd at undersøge. Tak
for forslaget !

Fra : TGSC

Dato : 01-04-06 23:20

Tak, men såvidt jeg husker kan man ikke - karburatoren skal løftes op
den vej hvor tanken sidder, og det er endda svært nok UDEN tank.
Karburatoren sidder omtrent over bagsvingerens omdrejningspunkt, mellem
motor og baghjul. "The only way is up, baby".

Benzinhanen sidder åbenlyst på tanken, og slangen er nem nok at pille
af, men jeg havde ikke tænkt på at hele tanken bare kan fjernes hvis
dens omdrejningspunkt kan skrues af. Det gør det hele meget nemmere,
igen tak. Tænk, så kan motoren også blive fin og få en gang WD40
eller motorvask.