|
| Bimse R1150RT spm Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 31-03-06 12:23 |
|
Hejsa
Jeg købte jo en Bimse RT-ting tilbage i November og har haft den stående
i garagen siden. Nu nærmer tiden sig jo hvor den skal på gaden he
he... Den skal lige have sig en ordentlig omgang pleje inden. Det er
weekenden afsat til.
Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
på sådan en tingest?
Det er min første kåbecykel, kan det anbefales at jeg piller kåben af
den og giver den en god tur og omgang voks, eller er der en form for
"undervognsbehandling"/epoxy ting som jeg riskitere at ødelægge?
Mvh
Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
kent (31-03-2006)
| Kommentar Fra : kent |
Dato : 31-03-06 11:43 |
|
Anna M. Andersen skrev:
> Hejsa
>
> Jeg købte jo en Bimse RT-ting tilbage i November og har haft den stående
> i garagen siden. Nu nærmer tiden sig jo hvor den skal gaden he
> he... Den skal lige have sig en ordentlig omgang pleje inden. Det er
> weekenden afsat til.
>
> Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
> på sådan en tingest?
>
> Det er min første kåbecykel, kan det anbefales at jeg piller kåben af
> den og giver den en god tur og omgang voks, eller er der en form for
> "undervognsbehandling"/epoxy ting som jeg riskitere at ødelægge?
>
> Mvh
> Anna
>
Nu er der ikke kåbe på min BMW, men der plejer ikke at være noget på
bagsiden, som jeg går udfra, at du mener?
Meget af kåben ryger jo af hver gang motorcyklen er til service.
Så du kan "bare" skille kåben ad. BMW bruger muligvis nogle små gummi
med en skive inden i til at holde kåben fast. Disse skiver har det med
at ryge ud.
Er din PC ikke gået over til sommertid endnu?
--
Mvh.
Kent
| |
Anna M. Andersen (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 31-03-06 11:50 |
|
kent <kentF_JERNmagnussen@netscape.net> wrote:
> Nu er der ikke kåbe på min BMW, men der plejer ikke at være noget på
> bagsiden, som jeg går udfra, at du mener?
>
> Meget af kåben ryger jo af hver gang motorcyklen er til service.
>
> Så du kan "bare" skille kåben ad. BMW bruger muligvis nogle små gummi
> med en skive inden i til at holde kåben fast. Disse skiver har det med
> at ryge ud.
>
> Er din PC ikke gået over til sommertid endnu?
Ja det er nok et lidt dumt spm, men jeg er jo nybegynder på dette
område, så håber det går an
Tak for tippet. Det må jeg nok hellere få gjort så. Jeg vil jo gerne
give den en god start...
Øh jo... sommertid er min puter da helt med på??
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Ukendt (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-03-06 13:09 |
|
Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
<1hd2cve.1gxdwevhd45vrN%noname@mail.dk>...
>Hejsa
>Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
>på sådan en tingest?
På indersiden af kåben kan der evt. findes nogle skumgummiagtige påklæbede
dæmpeplader. Dé tåler IKKE salmiakholdigt vand. Hvor jeg ved det fra ? Joe,
den slags sad også indvendigt i skrivemaskiner og i øvrigt også
invendigt i luftfilteret på "fie" Håber ikke at de betyder alverden
:-|
mvh
Orla
| |
Armand (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-06 23:22 |
|
Orla Pedersen skrev:
> Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
> <1hd2cve.1gxdwevhd45vrN%noname@mail.dk>...
>> Hejsa
>> Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
>> på sådan en tingest?
>
>
> På indersiden af kåben kan der evt. findes nogle skumgummiagtige påklæbede
> dæmpeplader. Dé tåler IKKE salmiakholdigt vand. Hvor jeg ved det fra ? Joe,
> den slags sad også indvendigt i skrivemaskiner og i øvrigt også
> invendigt i luftfilteret på "fie" Håber ikke at de betyder alverden
> :-|
>
Salmiakholdige sæber skal holdes fjernt fra motorcyklen i almindelighed:
De "mælker" også klare kåbeglas :-|
--
Armand.
| |
Ukendt (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-04-06 07:51 |
|
Armand skrev i meddelelsen ...
>Salmiakholdige sæber skal holdes fjernt fra motorcyklen i almindelighed:
>De "mælker" også klare kåbeglas :-|
Helt afhængig af materiale, men vigtigt at nævne, salmiak er et "usikkert"
produkt i forbindelse med mc.
mvh
Orla
| |
TH (31-03-2006)
| Kommentar Fra : TH |
Dato : 31-03-06 16:15 |
|
"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> wrote in message
news:1hd2cve.1gxdwevhd45vrN%noname@mail.dk...
> Hejsa
>
> Jeg købte jo en Bimse RT-ting tilbage i November og har haft den stående
> i garagen siden. Nu nærmer tiden sig jo hvor den skal på gaden
Hej Anna.
Vær opmærksom på at en ny BMW R1150RT forbruger ca. ½ liter olie for hver
5.000 km. Du skal derfor jævnligt efterfylde olie, samt ofte kontrollere
olieniveauet. Spillerummet mellem min og max på oliemåleglasset svarer til ½
liter olie. Det er rart at vide, til når man skal efterfylde.
Ifølge BMW er det ikke en fejl, at en ny boksermotor forbruger olie, da det
er nævnt i instruktionsbogen at motorcyklen kan forbruge op til 1 liter olie
pr. 1.000 km(!).
BMWs rækkemotorer (K-modellerne) har til gengæld ikke noget nævneværdigt
olieforbrug.
I øvrigt tillykke med din R1150RT. Det er en dejlig rejsemaskine og
svingegenskaberne er bedre end man umiddelbart skulle tro. Dertil er
motorcyklen efter min egen subjektive vurdering den pæneste som BMW har
præsteret hidtil.
Venlig hilsen
Tim.
Haves: BMW K1200RS.
Ønskes: Den nye BMW K1200GT.
| |
Anna M. Andersen (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 31-03-06 17:12 |
|
Hej Tim
Mange tak for hintet Wow... det har jeg slet ikke hørt - men havde
selvfølgelig planer om at overvåge oliestanden nøje nu her.... Cyklen er
dog ikke helt ny, men en 2004 med ca. 18k km på klokken. Tror du stadig
at sådan en bruger olie eller er det faldet lidt til ro? Den er lige
nyserviceret så alt er i fineste orden lige nu...
Ja 1150RT'eren er rigtig flot. Det synes jeg også. Jeg har prøvet
1200'eren som har en super motor men jeg synes ikke rigtig om cyklen så
derfor blev det en 1150er
/Anna
TH <spamblocked@post.cybercity.dk> wrote:
> "Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> wrote in message
> news:1hd2cve.1gxdwevhd45vrN%noname@mail.dk...
> > Hejsa
> >
> > Jeg købte jo en Bimse RT-ting tilbage i November og har haft den stående
> > i garagen siden. Nu nærmer tiden sig jo hvor den skal på gaden
>
> Hej Anna.
>
> Vær opmærksom på at en ny BMW R1150RT forbruger ca. ∠liter olie for hver
> 5.000 km. Du skal derfor jævnligt efterfylde olie, samt ofte kontrollere
> olieniveauet. Spillerummet mellem min og max pÃ¥ oliemÃ¥leglasset svarer til âˆ
> liter olie. Det er rart at vide, til når man skal efterfylde.
>
> Ifølge BMW er det ikke en fejl, at en ny boksermotor forbruger olie, da det
> er nævnt i instruktionsbogen at motorcyklen kan forbruge op til 1 liter olie
> pr. 1.000 km(!).
>
> BMWs rækkemotorer (K-modellerne) har til gengæld ikke noget nævneværdigt
> olieforbrug.
>
> I øvrigt tillykke med din R1150RT. Det er en dejlig rejsemaskine og
> svingegenskaberne er bedre end man umiddelbart skulle tro. Dertil er
> motorcyklen efter min egen subjektive vurdering den pæneste som BMW har
> præsteret hidtil.
>
> Venlig hilsen
>
> Tim.
>
> Haves: BMW K1200RS.
> Ønskes: Den nye BMW K1200GT.
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Aragorn Elessar (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Aragorn Elessar |
Dato : 31-03-06 21:15 |
|
"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> wrote in message
news:1hd2cve.1gxdwevhd45vrN%noname@mail.dk...
> Hejsa
>
> Jeg købte jo en Bimse RT-ting tilbage i November og har haft den stående
> i garagen siden. Nu nærmer tiden sig jo hvor den skal på gaden he
> he... Den skal lige have sig en ordentlig omgang pleje inden. Det er
> weekenden afsat til.
>
> Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
> på sådan en tingest?
>
> Det er min første kåbecykel, kan det anbefales at jeg piller kåben af
> den og giver den en god tur og omgang voks, eller er der en form for
> "undervognsbehandling"/epoxy ting som jeg riskitere at ødelægge?
>
> Mvh
> Anna
>
> --
> http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
Hej Anna.
Det er en dejlig mc du har købt dig der, den kan du godt glæde dig til at
komme ud og trille på.
Jeg har konsulteret min kammerat - Nuller - der også har en R1150RT
( http://www.bmwmc.dk/images/R1150RT/0007.jpg), og fik følgende resultat:
Der er ingen grund til at du tager kåben af og giver den en omgang, da der
ikke er nogen form for speciel beskyttelse på selve mc'en inden under, der
er kun den almindelige (lakerede) flade.
Når du har vasket den, så lad den stå på det skrå støtteben og dryppe af, så
får du vandet ud af kåben.
Husk at holde køleribberne rene for insekter.
Oliekøleren må du dog ikke sprøjte vand på med vandslangen, den kan du
rengøre nænsomt med en blød børste eller med hænderne, og dermed fjerne
insekter og skidt. Grunden er, at lamellerne på køleren er meget nemme at
beskadige med en hård vandstråle eller lignende, og det ville da være
ærgerligt.
God fornøjelse med bimmeren.
Venlig hilsen
Nuller og Aragorn_DK
--
=================
www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
=================
| |
Anna M. Andersen (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 01-04-06 06:17 |
|
Aragorn Elessar <Aragorn_DK@gmail.com> wrote:
>
> Hej Anna.
>
> Det er en dejlig mc du har købt dig der, den kan du godt glæde dig til at
> komme ud og trille på.
> Jeg har konsulteret min kammerat - Nuller - der også har en R1150RT
> ( http://www.bmwmc.dk/images/R1150RT/0007.jpg), og fik følgende resultat:
> Der er ingen grund til at du tager kåben af og giver den en omgang, da der
> ikke er nogen form for speciel beskyttelse på selve mc'en inden under, der
> er kun den almindelige (lakerede) flade.
> Når du har vasket den, så lad den stå på det skrå støtteben og dryppe af, så
> får du vandet ud af kåben.
> Husk at holde køleribberne rene for insekter.
> Oliekøleren må du dog ikke sprøjte vand på med vandslangen, den kan du
> rengøre nænsomt med en blød børste eller med hænderne, og dermed fjerne
> insekter og skidt. Grunden er, at lamellerne på køleren er meget nemme at
> beskadige med en hård vandstråle eller lignende, og det ville da være
> ærgerligt.
>
> God fornøjelse med bimmeren.
>
> Venlig hilsen
>
> Nuller og Aragorn_DK
Hejsa
Tak for de gode råd, dem vil jeg så hermed huske på Jeg fik en
grundig kikker på cyklen i går og den ser faktisk ikke særlig slem ud
under kåben så jeg tror jeg vælger at lade den blive på i første omgang,
så kan jeg altid se om den skal af på et senere tidspunkt når sæsonen er
ovre
Det er en supercykel og jeg glæder mig bare så meget til at komme ud på
vejen med den - jeg håber meget på at kunne tage den første tur enten i
dag eller i morgen
mvh
Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
Armand (31-03-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-03-06 23:30 |
|
Anna M. Andersen skrev:
> Hejsa
>
> Jeg købte jo en Bimse RT-ting tilbage i November og har haft den stående
> i garagen siden. Nu nærmer tiden sig jo hvor den skal på gaden he
> he... Den skal lige have sig en ordentlig omgang pleje inden. Det er
> weekenden afsat til.
>
> Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
> på sådan en tingest?
>
> Det er min første kåbecykel, kan det anbefales at jeg piller kåben af
> den og giver den en god tur og omgang voks, eller er der en form for
> "undervognsbehandling"/epoxy ting som jeg riskitere at ødelægge?
>
Det svarer egentlig til at en bilejer åbner for kølerklappen på bilen;
kigger ømt på motoren og tænker: "den sidder da ubeskyttet, den må
hellere få noget krambambolin så den kan blive ved med at se ny ud",
hvilket ihvertfal i mine øjne er omsonst :-|
Da de første fuldt kåbebeklædte japanere fremkom var det tydeligt at
designerne havde erkendt at motoren var blevet et visuelt sekundært
emne, som følgelig ikke var værd at kigge på - I modsætning til f.eks.
vandkølede frit liggende motorer der alligevel har køleripper til
showoff - Hvorfor skulle man så bekymre om tingenes visuelle tilstand
inde bag en afdækning :-/
--
Armand.
(absolut IKKE gejle-konge)
| |
Anna M. Andersen (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 01-04-06 06:17 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>
> Det svarer egentlig til at en bilejer åbner for kølerklappen på bilen;
> kigger ømt på motoren og tænker: "den sidder da ubeskyttet, den må
> hellere få noget krambambolin så den kan blive ved med at se ny ud",
> hvilket ihvertfal i mine øjne er omsonst :-|
>
> Da de første fuldt kåbebeklædte japanere fremkom var det tydeligt at
> designerne havde erkendt at motoren var blevet et visuelt sekundært
> emne, som følgelig ikke var værd at kigge på - I modsætning til f.eks.
> vandkølede frit liggende motorer der alligevel har køleripper til
> showoff - Hvorfor skulle man så bekymre om tingenes visuelle tilstand
> inde bag en afdækning :-/
Du har fuldstændig ret mht. "det visuelle" - jeg tænker bare på at
cyklen jo gerne skal holde de næste 20 år så hvis jeg kan modvirke noget
rust så vil jeg gerne gøre mit
/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
H&M (01-04-2006)
| Kommentar Fra : H&M |
Dato : 01-04-06 08:50 |
|
> Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
> på sådan en tingest?
Hej Anna
Den blir du glad for......Jeg har selv en R1100RS og blev lidt ked af det,
da jeg under kåben fandt rust på stellet lige ved bremse væske beholderen
til bag, det er noget arrigt stads, min anbefaling er at checke stel o.s.v.
under kåben for rust o.s.v. for man se det jo ikke.
God fornøjelse.
| |
Anna M. Andersen (01-04-2006)
| Kommentar Fra : Anna M. Andersen |
Dato : 01-04-06 20:43 |
|
H&M <mosvad@nulspammail.dk> wrote:
> > Jeg vil så lige spørge om der er nogen der ved hvad der er under kåben
> > på sådan en tingest?
>
> Hej Anna
> Den blir du glad for......Jeg har selv en R1100RS og blev lidt ked af det,
> da jeg under kåben fandt rust på stellet lige ved bremse væske beholderen
> til bag, det er noget arrigt stads, min anbefaling er at checke stel o.s.v.
> under kåben for rust o.s.v. for man se det jo ikke.
>
> God fornøjelse.
Hu - det lyder ikke rart. Mange tak for tippet. Jeg skal sørge for at
holde øje. Det er jo også langt nok at checke det en gang om året og se
hvordan det står til
mvh
Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html
| |
|
|