Batterilader
Fra : Finn

Dato : 30-03-06 19:53

fandt en batterilader hos harald-nyborg med nedenstående specifikationer:
230 Volt/50Hz.
.. 6 og 12 Volt.
.. 1 ladetrin for biler.
.. 1 ladetrin for motorcykel.
Ladestrøm for biler:
6 volt: 8 A - min. 20 Ah.
12 volt: 6,5 A - min. 20 Ah.
Ladestrøm for motorcykel:
6 volt: 0,85 A - min. 3,7 Ah.
12 volt: 1,2 A - 3,7 Ah.
Overbelastnings -og kortslutningssikret.

Er det Ok til både MC og bil ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-06 19:58

Finn wrote:

> Er det Ok til både MC og bil ?

Det vil jeg mene - en tommelfingerregel er ca. 10% af kapaciteten i
ladestrøm i 10 timer (+ et par stykker for tab), så et MC batteri på 12
Ah vil det passe fint til (og også mindre - der skal bare lades kortere
tid).

Personligt har jeg en vedligeholdelseslader der afgiver 600mA og bruger
ellers ikke anden lader end køretøjernes indbyggede (og startkabler i en
snæver vending).

--
vh
Torben

Fra : Martin Christiansen

Dato : 30-03-06 20:15

> --
> vh
> Torben

Du er kommet hjem... Gik det godt på turen idag...? I fik tørvejr senere..?

---
Vh Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-03-06 22:20

Martin Christiansen wrote:
> Du er kommet hjem... Gik det godt på turen idag...? I fik tørvejr senere..?

Jo tak - det regnede mest på turen ind, og jeg fik testet mit udstyrs
regnegenskaber for DFMC eurotouren - det bestod

Tørvejr, mjaeh - der var sgu så vådt allevegne at det ikke gjorde den
store forskel om der kom noget ovenfra også.

--
vh
Torben

Fra : Jesper

Dato : 31-03-06 10:45

Er det den her?:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=10&KundeID=

Hilsen Jesper

Fra : Peter

Dato : 31-03-06 15:40

"Jesper" <nej@ja.dk> wrote in message
> Er det den her?:
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3834&n=10&KundeID=

Nej, det er den her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7766&n=10&KundeID=

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-04-06 12:49

Peter wrote:
> "Jesper" <nej@ja.dk> wrote in message

> Nej, det er den her:
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7766&n=10&KundeID=

Det er altså vidunderligt med en nyhedsgruppe fuld af tankelæsere.
Jeg står vist også og skal ud og have mig en lader (sjovt nok...)
Så jeg søgte groups.google.com igennem for emnet her i gruppen, og fandt
et par gamle indlæg der anbefalede et par bestemte varenumre hos et par
forhandlere, desværre var de et par år gamle og ikke længere virksomme.

Og så var det lige jeg faldt over dette ganske nye indlæg.

Fortsat god weekend - Jeg ved hvor jeg måske skal hente en lader i
morgen

--
Mvh Anders Christensen