Cruiser
Fra : Fritz W. Sørensen

Dato : 29-03-06 22:15

Hej NG,

Jeg er lidt i vildrede og håber nogen her kan give mig lidt råd.
Efter pause på 20 år, har jeg nu besluttet at købe MC igen. Hurra.
Men denne gang skal det så være en cruiser med tilbagelænet stil. Jeg er jo
blevet ældre
Kørte i sin tid på en Suzuki 1000 GSE.
Jeg har forelsket mig i en Yamaha dragstar 650 classic, men er lidt usikker
på om ikke den ret hurtigt bliver lidt for tam at køre på. 40 hk er jo ikke
meget.
Er der nogen her der har en sådan model, og kan fortælle lidt om den ?
Jeg har jo også set lidt på storebror'en dragstar 1100, og her jeg ikke i
tvivl om at der er power nok, men økonomien rækker ikke helt.

Faktisk syntes jeg at den lille er den flotteste, men der er jo lige den
lille tvivl om ikke den er for lille i motoren.
Hvordan lyder den forresten. Skulle jo gerne have den rigtige V2-lyd.

mvh/Fritz

Fra : Flyrider

Dato : 29-03-06 22:40

"Fritz W. Sørensen" <fws@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille tvivl om ikke den er for lille i motoren.
> Hvordan lyder den forresten. Skulle jo gerne have den rigtige V2-lyd.

Jo, der er forskel på motorydelsen, mén også på vægten. Jeg har nu aldrig
hørt nogen beklage sig over for lille motor, men alt er jo relativt.
Lyden?, afhænger af hvilken udstødning der sidder på den. Ikke mange kører
med den originale udstødning. Jeg tror ikke du bliver skuffet.

--
Flyrider
Yamaha XVS1100 Dragstar

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-03-06 22:53

"Fritz W. Sørensen" <fws@email.dk> writes:

> Men denne gang skal det så være en cruiser med tilbagelænet stil. Jeg er jo
> blevet ældre

Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men er du sjællænder, så vil jeg
anbefale en tur forbi Custom Import ved Haslev. De har et imponerende
lager af maskiner (omkring 100, tror jeg), som man er velkommen til at
trampe rundt og kigge på.

Da jeg selv var på markedet kiggede jeg meget på billeder, men det er
nu min erfaring, at man bør se dem i 3D, før man beslutter sig.

(Jeg forelskede mig i en grøn-turkis Honda Shadow VT1100, btw.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Honest criticism is hard to take. Particularly
The RockBear. ((^)) from a relative, a friend, an acquaintance, or

Fra : Jørgen Z. Alexanders~

Dato : 29-03-06 23:09

>Efter pause på 20 år, har jeg nu
>besluttet at købe MC igen. Hurra.
>Men denne gang skal det så være en
>cruiser med tilbagelænet stil. Jeg er jo
>blevet ældre

Hej, og velkommen tilbage på 2 hjul !
Er selv senior-mc'ist og købte mc sidste sommer, efter ca. 25
års pause.!
Jeg kørte 10k km. sidste sommer og nød det i fulde drag.
Valgte/faldt for en Suzuki Intruder VS800 og har indtil nu ikke
fortrudt.
Jeg er også til den lidt 'tilbagelænede' kørestil, men fik dog
det flotte svungne 'gedebukke-styr' skiftet til et mere lige, da
den ellers meget oprette siddestilling kan være trættende for
ryggen.
Kan anbefale en Trude VS800, da den har et fint optræk, god
march-hastighed og god lyd (med mine potter).
Med ca. 60 HK er det fint for mig.
Tror også, den er ret stabil m.h.t. vedligehold o.s.v.
Købte en 1992 med 20k km; og den snurrer fint.!

Jørgen Alex
--
Efter ca. 25 år i bil, endelig
en Zuki VS 800 Trude..

Fra : Biker-Torben®

Dato : 30-03-06 09:37

"Fritz W. Sørensen" <fws@email.dk> wrote in message
> [...]
[snip]
> [...]
> Jeg har jo også set lidt på storebror'en dragstar 1100, og her jeg ikke i
> tvivl om at der er power nok, men økonomien rækker ikke helt.

Hej Fritz
Jeg har selv en Dragstar 1100, som jeg er fantastisk glad for.
Før jeg købte den lejede jeg tre gange (over lige så mange år) en Dragstar
650 hos Aagesen i Rødovre. Den kunne jeg godt lide - jeg havde lige fået
kørekort og havde ingen erfaring, og jeg syntes at den havde al den kraft
jeg havde brug for. Og så så den hamrende godt ud. Så jeg var faktisk ret
parat til at købe sådan en.

Men så var det jeg tog en tur til USA og kørte tværs over på en HD Fat Boy
(1450 cc). Da jeg kom hjem fra denne tur lejede jeg efter et par måneder
igen en Dragstar 650. Men efter tre uger på Harley'en var det altså lidt som
at komme op på en knallert! Den virkede nu alt for lille og svag. Så
beslutningen om at købe en Dragstar 1100 var ikke svær (når man nu ikke
liige havde råd til en H-D).

Så summa summarum: Køb en 1100 - du bliver hurtigt træt af en 650'er og
ville ønske du havde lidt flere kræfter. Og med en passager bagpå og lidt
bagage er det også rart med lidt ekstra kubik. Desuden har 1100 fodplader,
hvilket er ret behageligt.
Du kan se et par billeder af min egen Dragstar her:
http://www.bikertorben.dk/torbens_bike/torbens_bike.htm

Som du kan se, har jeg sidetasker, hvide dæksider og Rask dragpipes (giver
en ret god lyd uden at det larmer overdrevet meget).
Siden billederne blev taget, har jeg desuden fået monteret et bedre
touring-bagsæde, ryglæn og bagagebærer.
Vi har indtil videre kørt 30K km sammen uden nogen problemer overhovedet.

Hilsen
Biker-Torben®
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : Fritz W. Sørensen

Dato : 30-03-06 23:04

> [...]
> som at komme op på en knallert! Den virkede nu alt for lille og svag. Så
> beslutningen om at købe en Dragstar 1100 var ikke svær (når man nu ikke

Ja, det er nok farligt at prøve noget stort. Mere vil have mere

> [...]
> bagage er det også rart med lidt ekstra kubik. Desuden har 1100 fodplader,

Har lige haft kontakt til en forhandler, som mener at han kan skaffe en ny
Dragstar 650 Classic til nedsat pris 99.998 kr.
Det lyder jo billigt i forhold til hvad man ellers skal give på
brugtmarkedet.
Forøvrigt har denne model også fodplader.
Skal ind til forhandleren i morgen hvor jeg har mulighed for at se både en
650'er og en 1100.
Jeg må indrømme at du har givet mig noget at tænke på, men problemet er jo
nok at jeg ikke kan finde en brugt 1100 classic til under 100.000 kr.

> Du kan se et par billeder af min egen Dragstar her:
> http://www.bikertorben.dk/torbens_bike/torbens_bike.htm

Pæn og interessant hjemmeside du har der. Desværre virker linket ikke til
'På Harley gennem Arizona'

--
mvh/Fritz

Fra : Biker-Torben®

Dato : 31-03-06 09:51

> Pæn og interessant hjemmeside du har der. Desværre virker linket ikke til
> 'På Harley gennem Arizona'

Hmm... linket til turen virker i hvert fald nu.
Direkte link: http://home.worldonline.dk/windsurf/index.htm

Hilsen
Torben
www.bikertorben.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 14:10

> Jeg har forelsket mig i en Yamaha dragstar 650 classic, men er lidt
> usikker på om ikke den ret hurtigt bliver lidt for tam at køre på. 40 hk
> er jo ikke meget

Det er meget et spørgsmål om temperament. Jegh har kørt 64000km på en "mc"
med 14hk og dernæst 48000km på en med 46hk - men man kan aldrig få for mange
(veldresserede) heste og det er nok svært at gå ned i effekt igen når man
først er vant til dem... For et par år siden lejede jeg en honda varadero
(1000ccm og 98hk) og kørte godt 1000km en weekend - så jeg ved godt at
effekt er vanedannende.. Stod jeg med en lottogevinst på lørdag kunne tror
jeg at jeg ville købe en ny honda cbf1000abs eller en let brugt varadero.

Hvis Ågesen stradig lejer den ud så (jvf biker-torben) så prøv den en
weekend eller to. Den bliver sikkert ikke for svag i kraftværket før du
prøver noget bedre

Fra : Biker-Torben®

Dato : 30-03-06 15:01

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:442bdc03$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvis Ågesen stradig lejer den ud så (jvf biker-torben) så prøv den en
> weekend eller to. Den bliver sikkert ikke for svag i kraftværket før du
> prøver noget bedre

Det er rigtigt - så længe man ikke har prøvet andet, virker det OK.

Aagesen udlejer stadig den lille Dragstar:
http://www.aagesen.dk/index.asp?show=6-0

T.

Fra : Fritz W. Sørensen

Dato : 30-03-06 23:08

> Aagesen udlejer stadig den lille Dragstar:
> http://www.aagesen.dk/index.asp?show=6-0

Desværre er der lidt langt for mig over til ham Aagesen. Jeg bor i Jylland
nær Århus.
Jeg har faktisk prøvet at finde nogen herovre som ville udleje, men forgæves

--
Fritz

Fra : Anders Majland

Dato : 30-03-06 23:19

> Desværre er der lidt langt for mig over til ham Aagesen. Jeg bor i Jylland
> nær Århus.
> Jeg har faktisk prøvet at finde nogen herovre som ville udleje, men
> forgæves

Den blå avis - er der ikke nogen brugte til salg hvor det er muligt at få en
prøvetur ?

/A

Fra : KS

Dato : 31-03-06 00:50

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:442c5aa5$0$84032$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
Jylland

> Den blå avis - er der ikke nogen brugte til salg hvor det er muligt at få
en
> prøvetur ?

Du skal uanset hvad have en køretur inden du beslutter dig.
Jeg har selv kørt nogle hundrede kilometer på en dragstar og føj den ser
godt ud og lyder og super! Som andre også skriver så er det jo naturligt at
mer vil ha mer, men galskaben skal jo holde en pause et sted, så nap du en
fed fed 650 dragstar - den vil du helt sikkert blive glad for!

/Ken
Hornet '04

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 09:01

Fritz W. Sørensen skrev i meddelelsen
> [...]
>Efter pause på 20 år, har jeg nu besluttet at købe MC igen. Hurra.
>Men denne gang skal det så være en cruiser med tilbagelænet stil. Jeg er jo

Vogt dig lidt for den misforståelse, jo ældre Du bliver, jo ringere er Du
til at klare den tilbagelænede stil :-/ Den oprette stil giver din ryg en
opgave med at optage kørslens ujævnheder, som sendes direkte op gennem
rygsøjlen. Ydermere er der vindpresset som Du ikke kan læne dig imod, det
skal optages gennem armene. "Feet forward" stilen gør kun ondt værre, for Du
har så ingen mulighed for at aflaste med benene, og kan heller ikke rigtigt
flytte rundt på din siddestilling.

Den bedste kørestilling er (stadigvæk) fremadlænet netop så meget, at Du er
i balance med vindpresset ved normal cruisehastighed. Det kan være alt fra
10 - 30° fra lodret Hvad angår benene, så er rette vinkler i knæ og
hofte absolut at foretrække til lidt længere ture, og det giver også langt
mere kontrol over kørslen, og giver dig mulighed for at flytte rundt på
sædet. Den fremadlænede stil gør også at ujævnheder fra kørslen blot får din
rygsøjle til at "svaje" let.

Dette er erfaring fra 16 års højt styr/opret kørestilling på BM33, jeg ville
ikke idag kunne køre længere stræk på den måde.

> [...]
>på om ikke den ret hurtigt bliver lidt for tam at køre på. 40 hk er jo ikke

Jeg tror da at kræfterne er det mindste problem, jeg havde megen fornøjelse
af de 23Hk BM33'eren havde, (når lortet ellers ikke var i stykker), men jeg
tror bestemt at Du bliver nødt til at gøre noget ved kørestillingen. Et
fladt styr, og et sæt rigtige, og rigtigt placerede fodhvilere vil gøre
underværker. Måske en vindskærm.

>Hvordan lyder den forresten. Skulle jo gerne have den rigtige V2-lyd.

En V2 har altid den rigtige lyd, men desværre ødelægger ejerne tit det
indtryk med urimeligt larmende udstødninger En smule omtanke for
omgivelserne giver pote her.

mvh
Orla
VTR-"fie", fin for ryggen på landevej, knap så fin for håndled ved længere
tids bykørsel.

Fra : Fritz W. Sørensen

Dato : 02-04-06 20:17

Hej,

Jeg takker for feedback jeg har fået vedr. køb af MC.
Har nu handlet, og det blev en spritny Dragstar 650 Classic.
Orv, hvor er den flot. Sort som natten, og med masser af krom.
Kan først få den leveret sidst i næste uge. Kan næsten ikke vente.
Nu er så tilbage at finde ud af hvilket udstyr jeg skal have. Hjælm, tøj,
støvler etc.
Er der nogen af jer der kan anbefale et udstødningssystem. Jeg går mere
efter at få en dyb buldre-lyd fremfor at det blot skal larme.

--
mvh/fritz - En snarlig Dragstar-ejer

Fra : Biker-Torben®

Dato : 03-04-06 10:12

> [...]
> Er der nogen af jer der kan anbefale et udstødningssystem. Jeg går mere
> efter at få en dyb buldre-lyd fremfor at det blot skal larme.

Til lykke med maskinen! Så skal vi bare have noget forår!

Som sagt har jeg selv et udstødningssystem fra Raask:
http://www.raask.se/y7.htm - der er to varianter: to lige rør, eller
forskudt.
Jeg synes selv, at lyden er moderat og mere over i det buldrende.
En af fordelene ved dette system er at man blot skruer de originale rør af
og sætter dem her på. I modsætning til andre som måske kræver omdysning og
sådan.

Men ellers kan du jo lige beholde de originale og så ellers holde øjne - og
især ører - åbne og se, hvad andre kører med.

Hilsen
Torben

Fra : Lars D

Dato : 03-04-06 19:32

Tillykke med det, den bliver du glad for - har selv en magen til....
med lidt ekstra crom og andet udstyr her og der

Også med et par Rask-potter .... de lyder fand... godt

Lars D

www.detlef.dk/xvs