Ventilering af forbremse GsxR750'90
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 29-03-06 18:12

Hej alle!

Uh så er det gode vejr ved at være her... Så selvfølgelig er jeg igang,
som så mange andre, med de sidste ting på biken.

Noget af det som jeg har slået hovedet imod muren er ved min forbremse...
Har i sin tid købt nye klodser, og derfor pillet kalibrene af og renset
dem så godt jeg kunne, tømt hele systemet for olie og det har så stået
adskilt i et par måneder (skammer mig)...

Bagbremsen var utrolig nem at ventilere, ligesom på den gamle GS'er. Men
ved forbremsen er der 2 kalibre, med et T stykke direkte under kronrøret.

jeg kan simpelthen ikke få den til at virke. Måden er som følge:

- Påfylde DOT4.
- Åbne for ventilen i den ene side.
- Trykke ind på forbremsegrebet.
- Sætte en finger iført gummihandske på ventilhullet.
- Slippe bremsegrebet.
- Vente 2-3 sekunder.
- Slippe ventilen og derved lade den stå åben.
og så det hele een gang til. (og huske at fylde beholderen op inden den er
hel tom gør jeg også)

Efter et par minutter begyndte der at komme væske ud af ventilen som jeg
forventede, og efter at have brugt en halv beholder skifter jeg til den
anden side og gør hele stykket igen (huskede at lukke den første ventil)

Men uanset hvordan og længe jeg gør dette bliver bremsen aldrig hårdt som
forventet.
Gør jeg noget forkert eller kender nogen til problemet? Idag prøvede jeg
at banke på slangen igennem det hele i håb om løsning af bobler men uden
held.

Mvh. og på forhånd tak for hjælpen
Mikael Jørgensen.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-03-06 19:21

> Gør jeg noget forkert eller kender nogen til problemet? Idag prøvede jeg
> at banke på slangen igennem det hele i håb om løsning af bobler men uden
> [...]

sidst jeg lavede noget lignende, hentede jeg en stor sprøjte på apoteket
og brugte den til at suge med ved ventilen med et stykke slange på.
Det var nemt og virkede godt.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 30-03-06 18:29

Hey!

Efter at have været en tur ved matas, helsekostbutikken sahva care og til
sidst mærsk-andersen fandt jeg en sprøjte... Det eneste jeg ikke prøvede
var apoteket... De havde een i go stor størelse og ved special fik jeg
fingrene i en gennemsigtig slange (nice) og med lidt superlim og ild fik
jeg slangen til at sidde på sprøjten... Nu holder jeg svendegilde i morgen
men har jeg en time fri skal jeg bestemt ned til biken og se hvad man kan
gøre ved den... tror også jeg skal have batteriet sat til ladning i nat så
jeg kan få det med i morgen...

Tak for dit hurtige svar!

Mvh.
Mikael Jørgensen.

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-03-06 20:10

"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> wrote in message
> [...]
> dem så godt jeg kunne, tømt hele systemet for olie og det har så stået
> adskilt i et par måneder (skammer mig)...

Ofte vil nye klodser fjedre lidt indtil de er slidt til skiven.
Hej Palle.